آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد پیشتاز در فعالیت شبکه آموزشی شاد

به گزارش ایپتن، خبرنگاران/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: آموزش و پرورش این استان در زمینه فعالیت شبکه آموزشی شاد پیشتاز است

آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد پیشتاز در فعالیت شبکه آموزشی شاد

هادی زارع پور در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، اضافه کرد: بدون شک کفه ظرفیت ها، فرصت ها و مزیت های شبکه آموزشی شاد بر مسائل، ضعف ها و کمبودهای آن سنگینی می کند.

وی اظهارکرد: مهمترین مزیت و ظرفیت مهم این سامانه، مستقل و اختصاصی بودن آن به وزرات آموزش و پرورش است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: همین نکته و مزیت، بسیاری از نگرانی ها و دغدغه های خانواده ها را مبنی بر بروز برخی مسائل امنیتی و سایبری از بین برده و این سامانه اکنون در فضایی امن در اختیار این وزارتخانه قرار گرفته است.

زارع پور با بیان اینکه مالکیت این پلت فرم آموزشی آنلاین به طور کامل به وزارت آموزش و پرورش واگذار شده است، شرح داد: از دیگر ظرفیت های این سامانه آنست که معلمان و دانش اموزان می توانند همچون فضای مدرسه و کلاس درس با همدیگر ارتباط برقرار کنند.

وی ادامه داد: البته بسیاری از مسائل و ایرادهای فنی و محتوایی و همچنین برخی دغدغه ها و پیشنهادهای لازم از سوی خانواده ها، مدیران مدارس، معلمان و حتی مسئولان امنیتی و اجرایی در سطح استان احصا و به وزارت آموزش و پرورش نیز ارسال شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: یکی از مسائل و دغدغه های خانواده ها و حتی مسئولان و متولیان امر در حوزه های امنیتی ، اجرایی و خود آموزش و پرورش در این زمینه مربوط به مدارس روستایی و ضعف توان مالی برخی خانواده ها مبنی بر نداشتن گوشی همراه(اندروید) و یا ضعف آنتن دهی و نداشتن اینترنت است که البته این ضعف ها و چالش ها در استان کهگیلویه وبویراحمد با توجه به نرخ بالای جمعیت دانش آموزان روستایی و عشایری محسوس تر است.

زارع پور با بیان اینکه در نخستین گام راه اندازی این سامانه مدارس ابتدایی در اولویت راه اندازی قرار گرفت، تاکید کرد: از مجموع یک هزار و 655 مدرسه ابتدایی تا به امروز 339 مدرسه و با جمعیت دانش آموزشی بیش از 17 هزار و 500 نفر در آن عضو شده اند.

وی شرح داد: بیش از 86 هزار نفر در سطح استان اعم از معلمان، دانش آموزان و والدین نیز تا تاریخ 25 فروردین امسال اقدام به نصب این سامانه در گوشی های همراه خود کرده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد گفت: مدارسی که فعالیت آموزشی خود را در این سامانه آغاز کرده اند به طور عمده مدارس مستقل هستند. فعالیت این شبکه برای دانش آموزان مقاطع متوسطه اول و دوم در کهگیلویه و بویراحمد نیز همزمان با سراسر کشور آغاز شده است.

زارع پور اضافه کرد: دانش آموزان کشور و کهگیلویه و بویراحمد برای استفاده از این شبکه با مراجعه به آدرس اینترنتی shad.medu.ir و نصب برنامه بر روی گوشی تلفن همراه هوشمند در کلاس های مجازی شرکت می کنند.

وی اظهارکرد: در مرحله نخست مدیران مدارس، پس از آن معلمان و سپس دانش آموزان به همراه اولیای خود این برنامه را بر روی گوشی تلفن همراه هوشمند نصب خواهند کرد و در مرحله بعدی نیز کلاس های درس مجازی تشکیل می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: پس از تشکیل کلاس های درس مجازی معلمان در ساعتی خاص تدریس را ارائه و دانش آموزان کشور و کهگیلویه و بویراحمد نیز نظرها و بازخوردهای خود را بیان و کلاس درس نیز به صورت رسمی است و حضور و غیاب دانش اموزان نیز انجام می شود.

زارع پور اظهار داشت: محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش طی تماس تلفنی از عملکرد و فعالیت این اداره کل در نصب و راه اندزی ، میزان عضویت و همچنین توجیه اولیای دانش آموزان در زمینه نحوه استفاده از شبکه آموزشی شاد قدردانی کرد. حاجی میرزایی در این تماس تلفنی خواستار پوشش 100درصدی دانش آموزان با استفاده از تمامی ظرفیت ها و توان استان و وزارت آموزش و پرورش برای فعالیت در این سامانه آموزشی شد.

وی اظهار داشت: وزیر آموزش آموزش و پرورش همچنین تاکید کرد که مدیران مدارس، معاونان، معلمان، دبیران و دانش آموزان همچنان با قوت و جدیت فعالیت خود را ادامه دهند تا با استفاده از این پروژه مهم بتوانیم به تعهد خود در قبال مردم و دانش اموزان شعار آموزش تعطیل نیست را به نحو مطلوب تحقق بخشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 961

به "آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد پیشتاز در فعالیت شبکه آموزشی شاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد پیشتاز در فعالیت شبکه آموزشی شاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید