آمریکا از آتش بس در ادلب استقبال کرد

به گزارش ایپتن، وزارت خارجه آمریکا از حصول توافق آتش بس میان ترکیه و روسیه در ادلب استقبال کرد و ابراز امیدواری کرد این توافق باعث کاهش تنشها در این منطقه شود.

آمریکا از آتش بس در ادلب استقبال کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از توافق آتش بس میان روسیه و ترکیه بر سر ادلب استقبال کرد و تاکید کرد که واشنگتن امیدوار است که ایت توافق به کاهش تنشها در سوریه کمک کند.

به گزارش اسپوتنیک، این مقام آمریکایی گفته، ما از حصول توافق آتش بس میان مسکو و آنکارا استقبال می کنیم و امیدواریم این مساله به کاهش شرایط خطرناکی که علیه غیرنظامیان و به واسطه حملات نیروهای بشار اسد، روسیه، ایران و حزب الله ایجاد شده است کمک کند. ایالات متحده درباره جزئیات این آتش بس با ترکیه متحد خود در ناتنو رایزنی می کند.

وی در نهایت مدعی شده است که مهمترین چیز در حال حاضر اقدامات بشار اسد و متحدانش است که نشان خواهد داد آیا آتش بس به دست خواهد آمد یا خیر.

اظهارات این مقام آمریکایی درباره حمله به غیرنظامیان بارها از سوی مقامات روسی و سوری رد شده است. نیروهای ارتش سوریه از مدتها پیش عملیاتی را علیه تروریستهای مورد حمایت ترکیه که در ادلب تجمع کرده اند آغاز کرده است. مقامات ترکیه تلاش می کنند با خبرسازی درباره حمله به غیرنظامیان جلوی پیشروی نیروهای سوریه در ادلب را بگیرند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز پنجشنبه پس از دیدار با رجب طیب اردوغان همتای ترکیه ای خود اعلام کرد دو طرف بر سر برقراری آتش بس در ادلب سوریه به توافق دست پیدا کرده اند.

ولادیمیر پوتین همچنین گفت مسکو و آنکارا بر علاقه خود جهت ادامه همکاری های در چارچوب آستانه در خصوص سوریه تأکید کرده اند. او همچنین با تصریح بر اینکه همیشه با ترکیه موافق نیست گفت که این توافق از رنج غیرنظامیان خواهد کاست.

رجب طیب اردوغان نیز گفته آتش بس از آخر پنج شنبه آغاز می شود. او گفت ترکیه حق پاسخگویی به هر گونه حمله را برای خودش محفوظ می داند. او مدعی شد که ترکیه در برابر حملات سوریه ساکت نخواهد ماند و هر گونه حمله را با تمام قوا پاسخ خواهد کرد.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 850

به "آمریکا از آتش بس در ادلب استقبال کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا از آتش بس در ادلب استقبال کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید