6 تا از برترین مکان های غواصی در مکزیک (تور ارزان مکزیک)

به گزارش ایپتن، برترین مکان های غواصی در مکزیک کجا هستند؟ غواصی ساده و غواصی SCUBA ، از محبوب ترین فعالیت ها در ساحل مکزیک می باشند. دنیای زیر آب های مکزیک بسیار رنگارنگ و زیباست و بدون شک از تماشا آن به وجد می آیید. غواصی SCUBA احتیاج به آموزش ویژه و تجهیزات پیچیده ای دارد، اما غواصی ساده اینطور نیست و با دانستن مهارت های پایه ای می توانید غواصی ساده را انجام دهید. شنا کردن بر روی آب بسیار متفاوت تر از شنا کردن در زیر آب می باشد، چرا که در زیر آب با دنیای نوی رو به رو می شویم. مکزیک و سواحل این کشور، پر از منطقه های است که در آبِ زیبا و شفافِ آنها می توانید به غواصی پرداخته و با دنیای نوِ زیر آب آشنا شوید. در ادامه به برترین این منطقه ها اشاره خواهیم کرد. پس در ادامه با ما در مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید برای معرفی برترین مکان های غواصی در مکزیک....

6 تا از برترین مکان های غواصی در مکزیک (تور ارزان مکزیک)

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور ارزان مکزیک هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور مکزیک از مکزیکوسیتی و کانکون دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

1. Cozumel

جزیره Cozumel آب بسیار شفافی دارد و در نزدیکی صخره های Mesoamerican قرار گرفته است. خطِ این ساحل حدود 1 مایل طول دارد و دنیایِ زیر آب را در برترین حالت خود به شما نشان می دهد. بعلاوه می توانید در پارک های Punta Sur یا Chankanaab با تجهیزات مربوطه و با شرایط مناسب، به غواصی بپردازید. مغازه هایی که وسایل و تجهیزات غواصی را می فروشند در سراسر این جزیره وجود دارند و از نظر تامین این وسایل هیچ گونه مسئله ای نخواهید داشت. اما اگر قصد خریداری این وسایل را ندارید و می خواهید تنها برای یکبار غواصی را تجربه کنید، در این جا مکان هایی برای اجاره وسایل غواصی نیز وجود دارد که می توانید با پرداخت مقداری پول، از این وسایل بصورت موقت بهره ببرید. در هنگام آغاز به غواصی در این جزیره حتما به تابلوها و علائم هشدار دهنده دقت کنید، چرا که آنها به شما از امن بودن یا نبودن دریا برای شنا و غواصی اطلاعات مفیدی می دهند. شن های این ساحل نیز برای ساخت قلعه و اشکال مختلف بسیار مناسب هستند. بعلاوه این ساحل پر از انواع گونه های جلبک های دریایی نیز می باشد.

2. خلیج آکوم

خلیج Akumal در Riviera Maya بین Playa del Carmen و Tulum واقع شده است. این خلیج یکی از خاص ترین نقاط برای غواصی می باشد چرا که در دریای این خلیج لاک پشت های سبز (گونه های خطرناک لاک پشت دریایی) زیادی وجود دارند که برای تغذیه به ساحل می آیند. مکان های زیادی نیز در این خلیج وجود دارند که به وسیله آنها می توانید با گروه های غواصی همراه شوید و یا با یک راهنما به غواصی بپردازید. اگر می خواهید یک تجربه کاملا شخصی داشته باشید می توانید از این مغازه ها تنها وسایل غواصی را اجاره نموده و به دریا بزنید! سمت چپ این ساحل برترین جا برای غواصی است چرا که لاک پشت های این قسمت اکثرا در ساحل تجمع می نمایند و درون دریا شنا نمی نمایند. دولت مکزیک برای به حداقل رساندن اثر فعالیت های انسانی بر روی این لاک پشت ها، محدودیت هایی در غواصی در این ساحل وضع نموده است. از جمله این محدویت ها، محدودیت زمان شنا کردن در این ساحل است. بین 9 صبح تا 5 صبح فردای آن روز می توانید شنا کنید و اینکه شما باید فاصله حداقل چند متری را با لاک پشت های این منطقه حفظ کنید. در حقیقت این لاک پشت ها فقط برای استراحت و غذاخوردن به ساحل آمدند و هیچ آسیبی برای انسان ها ندارند.

3. Cenote Dos Ojos

Cenotes از برترین مکان های غواصی در مکزیک، یک تجربه کاملا متفاوت از غواصی را برای شما به ارمغان خواهد آورد. چرا که این منطقه دارای آب شیرین است و گونه های جانوری را در Cenotes می بینید که نظیر آنرا در اقیانوس نمی توانید مشاهده کنید. به یاد داشته باشید که شنا کردن در آب شور و آب شیرین بسیار فرق دارد، پس اگر اولین بار است که در آب های شیرین شنا می کنید حتما یک جلیقه نجات همراه خود داشته باشید. اما در زمانی که شنا کردن در آب شیرین را یاد گرفتید و چند دقیقه ای از ماندنِ شما روی آب گذشت، می توانید این جلیقه را در بیاورید. Dos Ojos به معنای دو چشم است و نام گذاری این ساحل به این نام بخاطر وجود صخره های متخلخل و غارهای زیاد در این منطقه می باشد. غاری در این ساحل وجود دارد که به نام غار خفاش ها شناخته می گردد. آبِ جاری در این غار بسیار روشن و کریستالی رنگ است و تعداد زیادی خفاش کوچک و بزرگ در این غار زندگی می نمایند. اگر به این غار بروید، استالاکتیت ها و استالاگمیت ها و بعلاوه موجوداتی از جمله پرندگان و ایگوانا ها را خواهید دید.

4. Museo Subacuático de Arte

موزه زیر آب Cancun (یا بطور رسمی Museo Subacuático de Arte و یا MUSA که نام کوتاه شده آن است) یک مکان مصنوعی با بیش از 500 مجسمه طراحی شده بوسیله هنرمندان مختلف می باشد که در آن جلبک ها و مرجان های زیادی رشد نموده اند. احتمالا این سوال در فکر شما به وجود می آید که با وجود جاذبه های طبیعی زیاد در اطراف این مکان، وجود یک صخره مصنوعی و ساخته شده به دست انسان چه لزومی دارد! در حقیقت این صخره های مصنوعی به شکل گیری و رشد صخره های طبیعی یاری می نمایند و از آنها در برابر موج های قوی محافظت می نمایند. بعضی از مردم ترجیح می دهند که با شنا کردن و غواصی به دیدنی این صخره و مجسمه های آن بپردازند، اما راه هایی نیز برای پیاده روی و دیدنی این صخره مصنوعی در حالتی غیر از غواصی ساخته شده است که می توانید در قالب گروه های چند نفره با خیال راحت پیاده روی کنید. این مکان یکی از جالب ترین موزه های زیر آبی و تجربه غواصی در مکزیک است.

5. دریای کورتز

نام مستعار دریای کورتز، یعنی آکواریوم طبیعت به وسیله پژوهشگر معروف Jacques Cousteau گذاشته شده است. از تجربیات جالبی که در این مکان می توانید داشته باشید، شنا کردن و غواصی با شیرهای دریایی است! چندین مکان مختلف در دریای کورتز وجود دارد که در آن شما می توانید از این فعالیت لذت ببرید. از جمله این مکان ها Cabo Pulmo و Isla Espiritu می باشند که در سمت شمال شبه جزیره لاپاز واقع شده اند.

6. Huatulco

Huatulco یکی دیگر از انتخاب های شما برای غواصی در اقیانوس آرام است. این منطقه مجموعه ای از خلیج هایی است که بعضی از آنها برای غواصی و اقامت کاملا مناسب هستند و بعضی نیز خیر. La Entrega یکی از آسان ترین نقاط دسترسی به منطقه کارائیب می باشد. La Entrega جایی است که شما می توانید در امتداد خط ساحلی آن قدم زده و دریا و گونه های جانوری موجود در آن را به دیدن بنشینید. پارک ملی Huatulco نیز در این منطقه وجود دارد که در آن می توانید به فعالیت هایی مثل قایق سواری بپردازید. گزینه مناسب دیگری نیز به نام خلیج Cacaluta Bay وجود دارد که ساحل زیبایی دارد و تنها با قایق قابل دسترسی است.

منبع: همگردی
انتشار: 2 بهمن 1401 بروزرسانی: 2 بهمن 1401 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 2188

به "6 تا از برترین مکان های غواصی در مکزیک (تور ارزان مکزیک)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 تا از برترین مکان های غواصی در مکزیک (تور ارزان مکزیک)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید