274 روستای زنجان در راستا سیلاب

به گزارش ایپتن، خبرنگاران/زنجان مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: 274 روستای این استان در راستا سیلاب قرار گرفته است.

274 روستای زنجان در راستا سیلاب

رضا خواجه ای در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: استفاده از مصالح نوین در ساخت وسازها موجب تسریع در اجرای پروژه و افزایش کیفیت آن ها شده و فرایند مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی را سرعت می بخشد.

وی اضافه کرد: از سال 84 تا به امروز از 92 هزار و 600 واحد مسکونی روستایی این استان حدود 51 هزار واحد بازسازی و مقاوم سازی شده که این اندازه حدود 54 درصد از واحدهای مسکونی روستایی را شامل می گردد. در این استان بیش از 18 هزار واحد مسکونی بر روی گسل زلزله ساخته شده که از این تعداد حدود 8000 واحد مقاوم سازی شده است.

این مسئول ادامه داد: 274 روستای این استان در راستا سیلاب قرار گرفته است که احتیاجمند اجرای طرح ایمن سازی بوده و برای اجرای این طرح احتیاج به 470 میلیارد تومان اعتبار است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان توضیح داد: سال جاری 5000 واحد مسکن روستایی این استان با استفاده از تسهیلات این بنیاد بازسازی و مقاوم سازی می گردد و با ادامه این فرایند و مقاوم سازی 5000 واحد مسکونی به طور میانگین در سال، مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی این استان به حدود هشت سال زمان احتیاج دارد.

خواجه ای با اشاره به اینکه بنیاد بتن آذرآبادگان در تامین مصالح ساختمانی این اداره کل برای تسریع و تسهیل در اجرای پروژه ها همکاری می نماید، یادآور شد: کنترل حداکثری بر کیفیت مصالح و استفاده از ظرفیت بنیاد بتن برای ارتقای سطح کیفی ساخت و سازها، از اولویت های بنیاد مسکن زنجان بوده و در این راستا سال جاری از ظرفیت این بنیاد بتن در اجرای 1900 واحد مسکن در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت و 5000 مسکن در روستاهای این استان استفاده می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1777

به "274 روستای زنجان در راستا سیلاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "274 روستای زنجان در راستا سیلاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید