11 قدرت خارق العاده چکش ثور که از آن ها بی خبرید

به گزارش ایپتن، در این مقاله با 11 قدرت خارق العاده و حیرت انگیز چکش ثور آشنا می شوید، قدرت هایی که هوش از سر همه می برند و احتمالا تا الان از آن ها خبر نداشتید.

11 قدرت خارق العاده چکش ثور که از آن ها بی خبرید

ثور یکی از کهن ترین و قدرتمندترین ابرقهرمان های تمام دوران است. حتی پیش از اینکه در فیلم های مارول او را به شکل یک مرد خوش تیپ موطلایی ببینیم، آوازه اش به عنوان یکی از خدایان و اساطیر اسکاندیناوی در پهنه تاریخ گسترده بود و در گذشته مردم بسیاری او را می پرستیدند.

امروزه در کمیک ها و جهان سینمایی مارول، همه می دانند که ثور قدرتی مهارناپذیر دارد و هر کاری بخواهد می تواند بکند. هم بلد است مبارزه کند، هم پرواز می نماید و بدنش شکست ناپذیر است. مجذوب نماینده و خوش تیپ و خوش هیکل هم هست. اما چه میزان از این قدرت و مجذوب نمایندهیت او به خاطر شخص خودش است و چه میزانش مدیون چکش مشهور و قابل اعتمادش میولنیر؟

آن طور که می دانیم با اینکه به هر حال ثور از خدایان اسکاندیناوی است و قدرت هایی دارد، خیلی از ویژگی های خارق العاده ثور به خاطر چکش افسانه ایش است. اگر این چکش و قابلیت های ویژه و بزرگش نبود، ثور شاید خیلی وقت پیش از بین می رفت و حتی کشته می شد. مجذوب نمایندهیت و فریبندگی جای خود، ولی ضربه های سهمگینی که تا شعاع چند کیلومتری همه چیز را نابود می نمایند، قدرت کارآمدتری است و این قابلیت را تنها چکش ثور دارد.

با ما همراه باشید تا تعدادی از قدرت های کمتر شناخته شده چکش ثور را برایتان معرفی کنیم. قدرت هایی که در فیلم های مارول خیلی به آن ها اشاره نشده و احتمالا برای بیشتر شما تازگی دارد.

11. چکش ثور می تواند تبدیل به آدم گردد

شاید بد نباشد بدانید که ثور همواره شبیه کریس همس ورث نیست. در کمیک هایی که به تازگی منتشر شده اند، جین فاستر، همان دختری که ثور عاشقش است، نقش او را ایفا می نماید. در همین کمیک ها بود که این ثورِ نو، قدرتی تازه در میولنیر کشف می کرد و طرفداران مارول را به هیجان می آورد.

حین نبرد با سامورایی نقره ای، گلوله ای مخصوص به ثور اصابت می نماید، گلوله ای که قادر است قدرت های خداگونه ثور را ضعیف کند. این چالشی جدی ایجاد می کرد چون عادت نداشتیم ثور را در خطر مرگ ببینیم. ولی حالا جین داشت تبدیل به موجودی فانی می شد و خطر مرگ هم تهدیدش می کرد. میولنیر که می دانست ثور بدون قدرت های خداگونه اش نمی تواند زنده بماند، خودش را تبدیل به جین فاستر می کرد، که اتفاقا دکتر هم بود. چکش ثور که حالا جین فاستر شده بود، از دانش پزشکی دکتر فاستر استفاده می کرد تا روی خودش عمل جراحی انجام دهد و جان ثور نجات پیدا کند. می دانیم، کمی گیج نماینده است. ثور که جین فاستر شده با استفاده از چکشش که آن هم جین فاستر شده، جان خودش را نجات می دهد. اتفاقی شبیه خوابِ درون خوابِ درون خوابی که در فیلم اینسپشن دیدیم. ولی در عین گیج نمایندگی، ماجرای مجذوب نماینده و هیجان انگیزی بود و از قدرت تازه چکش ثور پرده برمی داشت.

10. می تواند در زمان سفر کند

هر بار در کمیک ها سراغ سفر زمانی می فرایند، اوضاع پیچیده می گردد و کلی تناقض و مسأله غیرقابل حل پیش می آید. ولی به هر حال ثور یک خداست و اگر احتیاج باشد می تواند قواعد فضا زمان را به دلخواهش تغییر دهد. به خاطر همین اگر در کل جهان یک نفر بتواند از پس تناقض های سفر زمانی بر بیاید، آن یک نفر ثور است. اما یک نکته مهم وجود دارد؛ خود خدای رعد نمی تواند در سفر زمان کند، بلکه چکش او چنین قابلیتی دارد.

میولنیر که از خودش اراده دارد، نقشه ای هوشمندانه کشیده تا هرگز ثور را تنها نگذارد. چکش ثور به او این امکان را می دهد تا در فضا و زمان سفر کند، ولی فقط زمانی که در دستان این خدای اسکاندیناوی قرار گرفته باشد. در طول سال ها، خیلی از شخصیت های شرور مارول، ثور را فریب داده اند تا بیخیال چکش معروفش گردد، چون می دانند که اگر ثور با یاری چکش میولنیر به گذشته سفر کند می تواند تمام نقشه هایشان را بر باد دهد و هر پیروزیتی که تا آن لحظه کسب نموده اند از بین ببرد.

با وجود تمام این سختی ها و موانع، میولنیر پیروز شده که طی این سال ها دوام بیاورد و قدرت سفر زمانش را حفظ کند و خیلی از جالب ترین موقعیت های کمیک های ثور را رقم بزند. مثلا در یکی از شماره ها، چکش ثور به گذشته سفر می کرد و به نسخه گذشته خودش ضربه می زد.

9. می تواند مُرده ها را زنده کند

خیلی ها از زامبی ها وحشت دارند یا نسبت به عواقب زنده کردن مُرده ها نگران هستند. میولنیر جزء این دسته نیست، یک چکش معمولی هم نیست. چکش ثور هم قدرت کشتن و نابود کردن دارد، هم می تواند کسانی را که قبلا مُرده اند به زندگی برگرداند.

اولین باری که از این قدرت به خصوص چکش ثور رونمایی شد، وقتی بود که کاپیتان آمریکا کشته شد (اتفاقی که در کمیک های گوناگون دیگری بارها اتفاق افتاده). ثور که می خواست کاپیتان آمریکا دوباره زنده گردد تا در نبرد با آدم بدها یاریش کند، تصمیم می گرفت تا جان تازه ای به استیو راجرز ببخشد.

ولی مشکل اینجا بود که خود ثور هم به تازگی مُرده بود. تا اینکه میولنیر دست به کار شد. ثور را از مرگ نجات داد و بعد سراغ کاپیتان آمریکا رفت و او را هم زنده کرد. منشأ این قدرتش هم جالب است؛ گویا اگر جلو میولنیر سوگند بخورید تا به شما وفادار بماند، هرگز نمی گذارد بمیرید.

8. می تواند نیرویی مهیب ایجاد کند

اگر کم کم دارید فکر می کنید ثور به شخصه قدرت خاصی ندارد و تقریبا همه ویژگی های خارق العاده اش را مدیون چکش میولنیر است، تا حدودی درست فکر نموده اید. البته بلند کردن چکش، خودش یک ماجرای مفصل است و اینکه ثور صلاحیت و ارزش آن را دارد نشان دهنده قدرت اصلی اوست، اما فعلا درباره آن صحبت نمی کنیم.

یکی دیگر از قدرت های حیرت انگیز چکش ثور، ایجاد میدان هایی مهیب و بزرگ از نیرو و انرژی است. خیلی از ابرقهرمان ها توانایی ایجاد نیروهای مهیب و ویران گر را دارند، ولی نیرویی که چکش ثور به وجود می آورد کاملا از بقیه جداست. آن قدر شدید و تکان دهنده است که حتی می تواند کل یک کهکشان را نابود کند، البته اگر شرایطش فراهم باشد.

نیرویی که چکش ثور به وجود می آورد چنان قدرتی دارد که می تواند ترکیب مولکول های تمام چیزها را به هم بزند و از نو بسازد، و در این میان هر چیزی که سر راهش باشد را ویران می نماید. حتی قادر است نیروی جاذبه سیاره ها را به نفع خودش استفاده کند تا به این طریق هر کار عظیمی که فکرش را بکنید انجام دهد. این قابلیت باعث می گردد چکش ثور ترسناک تر و هولناک تر از قبل به نظر برسد. تعجبی ندارد ثور یک خداست، وقتی چنین ابزار عظیمی در اختیارش است.

7. چکش ثور می تواند فرق بین یک شخص، جسم یا تصور را تشخیص دهد

میولنیر عملا شبیه این چاقوهای همه کاره است که هر طرفش را نگاه می کنید، یک کاربرد نو پیدا می گردد. هم می تواند مثل جیمز باند آدم بکشد، هم مثل تاردیس معروف دکتر هو قابلیت سفر در فضا زمان دارد، مثل یک ترنسفورمر می تواند تبدیل به چیز دیگری گردد، و این طور که پیداست حتی می تواند مثل یک فلزیاب کیهانی عمل کند با این تفاوت که توانای تشخیص و یافتن چیزهایی به مراتب جذا ب تر از فلز دارد.

میولنیر می تواند هر چیزی را که ثور اراده می نماید، برایش پیدا کند و با دقتی عجیب او را سمتش ببرد. در گذشته وقتی از این قابلیت استفاده می شد که ثور می خواست یک فرد یا یک جسم به خصوص را پیدا کند، ولی حالا برای چیزهای پیچیده تری هم به کار می رود، مثلا می تواند توهمات و تصورها را هم تشخیص دهد. وقتی در جهانیی مثل مارول زندگی می کنید و افرادی مثل لوکی و دکتر استرنج مدام با واقعیت دور و برشان بازی می نمایند، چنین قابلیتی خیلی کارساز است. ثور با یاری میولنیر می تواند خیلی راحت فرق بین تصور و خیال با واقعیت را بفهمد و گول این افراد را نخورد.

6. می تواند عناصر را دستکاری کند

وقتی در کمیک هایی مثل ثور، علم را با اساطیر تلفیق می نمایند، اتفاقی ویژه می افتد و خواننده های کمیک بوک ها به هیجان می آیند. میولنیر یک چکش افسانه ای است ولی در کمیک های مارول، قدرت های فانتزی آن را با مؤلفه های علمی تلفیق نموده اند تا قابلیت تغییر عناصر شیمیایی را داشته باشد.

البته همه می دانیم که قرار نیست واقعیت های علمی محکم پشتش باشد، ولی چکش ثور می تواند عناصر زمین را دستکاری کند و هر بار هم این اتفاق می افتد، به شکل دیوانه واری باحال و تماشایی است.

این قدرت میولنیر به چند علت گوناگون مفید و کار راه انداز است، ولی یکی از واضح ترین آن ها را زمانی می بینیم که ثور چکشش را به زمین می کوبد و کاری می نماید که آب و هوا طبق میل او عمل کند. رعد، باد و باران به شکل سلاحی در دستان او قرار می گیرند تا روی سر دشمنان هوار شوند. تازه علاوه بر تمام این ها، چکش ثور عملا می تواند زمین زیر پای دشمن را جا به جا کند تا آن ها در شکاف هایش بلعیده شوند. چنین قدرتی واقعا غیرقابل مهار است و هیچ کس نمی تواند مقابلش دوام آورد.

5. می تواند شبیه یک پروژکتور عمل کند

چکش ثور در مقابل دشمنان و تهدید های بی شماری کارآیی دارد و بارها جان او را نجات داده. اما یک دشمن پنهان و نادیدنی هم هست که نباید فراموشش کنیم؛ کسالت و سر رفتن حوصله. چیزی که باعث می گردد اعصاب همه به هم بریزد. اما به نظر می رسد میولنیر برای این یکی هم راهکاری دارد و می تواند هر وقت ثور اراده کرد، تصاویر متحرک را شبیه یک پروژکتور به نمایش در آورد.

البته در جهانی مارول، ثور از این قابلیت چکش برای تفریح استفاده نمی نماید. چکش ثور با پخش این تصاویر، می تواند پیام های مهمی برای او ارسال کند. بعلاوه زمان هایی که ثور از سیاره زادگاهش یعنی آزگارد دور است، می تواند با یاری میولنیر تصاویری از آنجا ببیند.

4. می تواند تمام زبان ها را ترجمه کند

ثور و میولنیر اساسا موجوداتی بی زمان و خداگونه هستند که مستقیم از اساطیر اسکاندیناوی آمده اند. از سال 1962، پایشان به کمیک های مارول باز شد و این سال ها هم که در اقتباس های سینمایی می بینیمشان. هر خاستگاه و منشأ و گذشته ای را برایشان در نظر بگیریم فرقی نمی نماید، همه می دانیم که ثور و چکشش مدت ها پیش از اینکه تکنولوژی به جایگاه فعلیش برسد، حضور داشته اند. الان همه در جیبمان گوشی های هوشمندی داریم که به ما یاری می نمایند زبان های گوناگون را بفهمیم، ولی چکش ثور مدت ها پیش از گوگل ترنسلیت، همین کار را می کرد.

با توجه به بی شمار موجود گوناگون که در کهکشان ها و سیاره های متفاوت زندگی می نمایند و زبان های متنوعی دارند، این قابلیت چکش ثور در سفرهای او خیلی به کار می آید. تنوع و گستردگی نژادی کهکشان های جهان مارول به حدی زیاد است که حتی خدایی مثل ثور هم نمی تواند آمار تمام آن ها را داشته باشد و زبانشان را یاد بگیرد. این قابلیت چکش ثور به او یاری می نماید تا یک رهبر سیاسی جهان شمول باشد، همه را درک کند و با تمام نژادها ارتباط بگیرد.

3. می تواند سم زدایی کند

از آنجایی که ثور مثل کاپیتان آمریکا سوخت وسازی پرشتاب و قدرتمند ندارد، یا مثل ولوورین نمی تواند بدنش را ترمیم و بازیابی کند، چیز کوچک و بی ارزشی مثل سم می تواند آسیبی جدی و مرگبار به او وارد کند. درست است که در ظاهر نیرومند و شکست ناپذیر به نظر می رسد، ولی اگر میولنیر دم دستش نباشد، میزان کمی سیانور یا حتی غذای مسموم ممکن است این خدای اساطیری را از پا در بیاورد.

چکش ثور می تواند تمام سموم را از بدن او بیرون بکشد و بدنش را پاک و سالم کند. این قابلیت و قدرت ویژه چندین بار جان ثور را نجات داده، اما زمان هایی که جین فاستر ثور می گردد به ضررش کار می نماید. جین فاستر که درگیر سرطان شده، به پرتودرمانی احتیاج دارد. ولی مشکل اینجاست که چکش ثور این پرتوها را به عنوان سم و چیزهای مضر شناسایی می نماید و هر بار جین میولنیر را به دست می گیرد، چکش ثور این پرتوها را از بدنش بیرون می کشد و جذب خودش می نماید.

2. می تواند قدرت هایش را به دیگران منتقل کند

خلق یک ابرقهرمان تازه و نو کار سخت و زیادی می طلبد. استن لی طی دهه های متمادی از پس این کار مشقت بار و غیرممکن برمی آمد و در ازای این حرکت بزرگش، فقط چند نقش کوتاه در فیلم های مارول گیرش آمد. حالا این ها به کنار، شاید بد نباشد بدانید که میولنیر قدرت خارق العاده دیگری هم دارد که با آن می تواند ابرقهرمان های نو خلق کند. البته به نوعی.

این قدرت وقتی خودش را نشان داد که در یکی از کمیک های ثور، هیتلر را می دیدیم که از ثور می خواست استالین را بکشد. تنها مشکل این بود که یونیون جک (نسخه انگلیسی کاپیتان آمریکا) به دلایلی تظاهر می کرد که استالین است، و ثور اشتباهی او را به جای استالین می کشت. اینکه چرا ثور از هیتلر دستور می گرفت خودش یک مشکل جداست، ولی فعلا کاری به آن نداریم. ثور بعد از اینکه متوجه اشتباهش می شد، از چکش خودش استفاده می کرد تا او را دوباره زنده کند. در نتیجه این کار، یونیون جک قدرت تازه ای پیدا می کرد و می توانست مثل ثور، رعد و برق را کنترل کند.

پس بله، میولنیر می تواند خیلی راحت قدرت های ماورایی تازه ای به هر کسی که دلش می خواهد منتقل کند و برای این کار لزوما به طرح و توطئه های پیچیده هیتلر و استالین و کاپیتان آمریکای انگلستان احتیاج ندارد.

1. ثور را جاودانه نگه می دارد

بعضی ابرقهرمان ها به خاطر اتفاق های غیرمنتظره علمی و آزمایشگاهی جاودانه شده اند، بعضی دیگر چون جهش یافته هستند عمری طولانی دارند، و بعضی دیگر مثل ثور به خاطر اینکه یک چکش اساطیری دستشان است عمری جاودانه پیدا نموده اند. اگر میولنیر را از ثور بگیرید، او هم مثل بقیه میرا می گردد و عمر جاودانه اش را از دست می دهد.

در ابتدا، یعنی زمانی که ثور یک شخصیت دوم به نام دونالد بلیک داشت (که انسان بود) اگر چکش را به دستش نمی گرفت، تقریبا بلافاصله میرا می شد. این قضیه باعث می شد تا ثور در موقعیت های بحرانی و دراماتیک قرار بگیرد و دیگر یک موجود شکست ناپذیر به حساب نیاید. چون اگر هیچ چیزی جان این قهرمان ما را تهدید نکند، پس هیجانی نخواهیم داشت.

پس اگر میولنیر را از ثور بگیریم، میرا می گردد و دشمنانش می توانند او را از بین ببرند. به خاطر همین وقتی ثور هر وقت اراده می نماید، چکشش فوری سمتش می شتابد و هر جای جهان و کهکشان باشد، راهش را سمت دستان او پیدا می نماید.

منبع: WhatCulture

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 27 اسفند 1400 بروزرسانی: 27 اسفند 1400 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1981

به "11 قدرت خارق العاده چکش ثور که از آن ها بی خبرید" امتیاز دهید

2 کاربر به "11 قدرت خارق العاده چکش ثور که از آن ها بی خبرید" امتیاز داده اند | 4.5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "11 قدرت خارق العاده چکش ثور که از آن ها بی خبرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید