10 بازی برتر که در ژاپن فئودال روی می دهند

به گزارش ایپتن، دوران فئودالی تاریخ ژاپن دوران سیاه و خونینی است. این دوره شامل دوران ادو و سنگوکو می گردد که تحولات سیاسی و جنگ اربابان بزرگ فئودال و زمین داران که قبیله های خود را در نبردهای بزرگ برای کسب قدرت رهبری می کردند، بخش های مهمی از آن هستند. این دوره شکوه و سقوط سامورایی ها، جنگجویان با اصالت ژاپنی، است. سست شدن فرهنگ سامورایی و پذیرش افرادی که خارج از نخبگان اجتماعی بودند، به آن هایی که در جنگ مهارت داشتند، این امکان را داد تا آن ها خود را به صورت بالفعل به جنگجویان واقعی سامورایی تبدیل نمایند.

10 بازی برتر که در ژاپن فئودال روی می دهند

از آنجایی که این دوره خاص پر از جنگ و ناآرامی های سیاسی بوده است، تعجب آور نیست که چرا بازی های پیروز زیادی را می بینیم که آن را موضوع خود قرار داده اند. با چنین دوره وسیعی از تاریخ که سرشار از حوادث مهم بوده است، می توانید تجربه های مختلفی از دوره فئودال را در بازی های ویدیویی ببینید. گاه ممکن است یک اثر با یاری فانتزی ما را به این دوره ببرد یا بخواهد ما را در محیط واقعی تری در نقش یک سامورایی برجسته قرار دهد یا حتی کنترل الهه خورشید شینتو را در اختیارمان بگذارد. به هر حال، نمونه های بسیاری وجود دارد که می تواند توجه علاقه مندان به این دوره خاص تاریخی را به خود جلب کند. در اینجا بعضی از برترین بازی هایی که مستقیما شما را به قلب بی رحمی ها و زیبایی های ژاپن فئودالی می برند، معرفی خواهیم کرد.

10. راه سامورایی 3 (Way of The Samurai 3)

تهیه نماینده: Spike Chunsoft / سازنده: Acquire

سال انتشار: 2008

پلتفرم ها: ایکس باکس 360، پلی استیشن 3، کامپیوتر

وقایع بازی راه سامورایی در دوره پر فراز و نشیب سنگوکو اتفاق می افتد. این بازی بر سرزمینی خیالی با نام آمانا (Amana) تمرکز نموده که به وسیله فئودال (ارباب) تازهی به نام فوجیموری شوزن (Fujimori Shuzen) اداره می شود. در حالی که قدرت قبیله فوجیموری رو به برتری می گیرد، روستاییان قبیله تاکاتانه (Takatane) که مجبورند به سختی کار نموده و مالیات سنگینی را بپردازند، با آن ها دشمن می شوند. در این میان، تهدید قبیله رقیب یعنی قبیله ی اوکا هم وجود دارد که در سایه ها کمین نموده و در حال نقشه کشیدن است.

شما در نقش یک جنگجوی سامورایی که تصمیماتش به صورت مستقیم در طرح ریزی نقشه های مختلف و پیامدهای آن در این منطقه سیاسی ناپایدار تأثیر دارد، بازی را تجربه خواهید کرد. برای دستیابی به یکی از 22 خاتمه منحصربه فرد بازی و شاید یاری به بازگرداندن نظم و آرامش به آمانا، باید باشرافت مبارزه کنید، انتخاب های درستی داشته باشید و شهروند خوبی باشید.

9. سنگوکو باسارا (Sengoku Basara)

تهیه نماینده: Capcom / سازنده: Capcom

سال انتشار: 2005

پلتفرم ها: پلی استیشن 2

فرنچایز هک اند اسلش سه بعدی سنگوکو باسارا که به وسیله شرکت کپکام توسعه داده شده است، از یک مجموعه بازی بسیار پیروز فراتر رفته و در رسانه های دیگر هم حضور جدی داشته است. یک انیمه فوق العاده، مانگا، بازی کارتی و حتی یک نمایش صحنه ای که بر اساس ارتباط این اثر با تاریخ ژاپن فئودالی طراحی شده، فراوری شده است که هرکدام مجذوب نمایندهیت های خود را دارند.

سنگوکو باسارا در دوره پرآشوب سیاسی سنگوکوی ژاپن اتفاق می افتد که در آن قبایل سامورایی مختلف و رقیب با حرکات و توانایی های منحصربه فرد خود برای کسب قدرت با یکدیگر به جنگ می پردازند. این بازی بسیاری از رویدادهای تاریخی بسیار مهم دوران ژاپن فئودالی را دوباره به تصویر می کشد، در حالی که به بازیکنان اجازه می دهد تا با شیاطین خارق العاده و دشمنان فرا طبیعی مبارزه نمایند.

8. موراماسا: تیغه شیطان (Muramasa: The Demon Blade)

تهیه نماینده: Marvelous Entertainment / سازنده: Vanillaware

سال انتشار: 2009

پلتفرم ها: نینتندو وی، پلی استیشن ویتا

بازی موراماسا: تیغه شیطان که در دوره ادو (Edo) و در جزیره هونشو جریان دارد، کشمکشی را در پی مالکیت تیغه شیطانی افسانه ای روایت می نماید. تیغه شیطان در واقع دو شمشیر خاص و افسانه ای است که صاحب آن را مجبور به کشتن بی خاتمه می نماید و به آرامی آن ها را به جنون وامی دارد. این بازی داستان دو شخصیت به نام های موموهیم (Momohime) و کیسوکه (Kisuke) را به تصویر می کشد. موموهیم دختری است که به وسیله یک رونین انتقام جو تسخیرشده و کیسوکه، نینجایی است که مبتلا به فراموشی شده و در حال فرار برای جنایتی است که آن را به یاد نمی آورد.

این بازی یک اثر کلاسیک دوبعدی ساید-اسکرولر بیتم آپ است که بر اساس طراحی و ساختار تیاتر کابوکی ساخته شده است. داستان آن حول اساطیر و الهیات کلاسیک بودائی و بعلاوه بازگویی فولکلور کلاسیک ژاپن فئودالی متمرکز شده است و شروعی عالی برای افرادی است که در پی کسب اطلاعاتی از فرهنگ و تاریخ ژاپن هستند.

7. تنچو (Tenchu)

تهیه نماینده: Sony Interactive Entertainment / سازنده: Acquire

سال انتشار: 1998

پلتفرم ها: پلی استیشن وان

تنچو یکی از بازی های معروف قدیمی ژاپنی است که داستان آن در یک برداشت فانتزی از ژاپن قرن 16 جریان دارد. تنچو قصه ریکیماری (Rikimari) و آیامه (Ayame)، را روایت می نماید. آن ها دو نینجا از قبیله نینجایی آزومه (Azume) هستند که به عنوان جاسوسانی برای جمع آوری اطلاعات به لرد گودا (Lord Gohda) خدمت می نمایند و از استان خود در برابر اهریمن جنگجویی به نام اونیکاگه (Onikage) حفاظت می نمایند.

این یک بازی سوم شخص مخفی کاری است که شما می توانید در آن کنترل هر دو نینجا را در اختیار بگیرید و مأموریت های خود را به صورت مخفیانه پشت سر بگذارید. مخفی کاری در بازی اهمیت بسیار زیادی دارد و بخش زیادی از مجذوب نمایندهیت بازی را شامل می شود. بعلاوه شما می توانید در هنگامی که مخفیانه به شکار دشمنان می روید، با یک ضربه کار حریف را تمام کنید. سال 2019 که استودیو فرام سافتور بازی سکیرو: سایه ها دو بار می میرند را منتشر کرد، فرصت مناسبی برای هواداران تنچو فراهم شد تا بعضی از خاطرات این بازی را مرور نمایند و دوباره به یاد این اثر بیفتند.

6. اونیموشا (Onimusha)

تهیه نماینده: Capcom / سازنده: Capcom

سال انتشار: 2001

پلتفرم ها: پلی استیشن 2 (نسخه اصلی) / پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ، کامپیوتر (نسخه بازسازی شده)

اونیموشا یکی از بازی های تحسین شده کلاسیک شرکت کپکام در دوران کنسول پلی استیشن 2 است که اکشن و مبارزات مجذوب نماینده و سرگرم نماینده اش در خاطر هواداران به جای مانده است و بسیاری (از جمله مترجم این متن!) خواستار بازگشت آن هستند. وقایع اونیموشا در یک برداشت فرا طبیعی در دوره سنگوکو در قرن هفدهم ژاپن اتفاق می افتد. استفاده از یک فضای فرا طبیعی و گیم پلی، طراحی مراحل و سطحی از درگیری با هیولاهای مختلف منعکس نماینده همان چیزی است که هواداران از فرنچایز پیروز ترس و بقای رزیدنت اویل دوست داشته اند و کپکام در آن موقع این موضوع را به خوبی فهمیده بود. در اینجا هم از یک دنیای فرا طبیعی استفاده شده که البته اتمسفر ژاپن قرن هفدهم را هم در خود نگه داشته است.

اونیموشا اربابان جنگ (Onimusha Warlords)، احتمالا برترین نسخه این فرنچایز است که در آن شما کنترل شخصیت اصلی بازی یعنی سامانوسکه (Samanosuke) را در اختیار خواهید داشت. او در این بازی به قلعه ارباب خود بازمی شود تا متوجه شود که شاه اهریمن، نوبوناگا، از مرگ برخاسته و ارتش مردگان را راهنمایی می نماید. در حالی که ژاپن در آشوب است و قبیله ها برای کنترل نیرو می جنگند، این شما هستید که باید تهدید نوبوناگا و گروه شیطانی اش را خنثی کنید تا مبادا ژاپن تحت یک قانون تازه تاریک قرار گیرد.

5. نی او (Nioh)

تهیه نماینده: Sony Interactive Entertainment / سازنده: Koei Tecmo

سال انتشار: 2017

پلتفرم ها: پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، کامپیوتر

بازی های Nioh به عنوان یکی از سخت ترین بازی های امروزی شناخته می شوند و حتی در این زمینه با سری بازی های دارک سولز مقایسه می شوند. مکانیک های پیچیده، سیستم Ki و توانایی کشته شدن با یک ضربه به وسیله بسیاری از غول آخرهای مرگبار بازی، آن را به اثری متمایز تبدیل نموده و همچنان هواداران تازه و قدیمی را به دور خود جمع می نماید. این اثر علاوه بر اینکه توانسته به خوبی چیزهایی را از سری سولز بگیرد اما مبارزاتی عمیق تر را ارائه می دهد و سعی نموده خود را به اثری متمایز تبدیل کند. این بازی با تفسیری مجدد و بازآفرینی خیالی زیبای دوره سنگوکو ژاپن در قرن هفدهم و به تصویر کشیدن ارواح نگهبان که الهام گرفته از اسطوره ها و فولکلور ژاپنی هستند، توانسته اثری خاص را برای هواداران این گونه آثار ارائه دهد.

Nioh داستان ویلیام آدامز، تنها سامورایی غربی شناخته شده تاریخ، را بازنمایی می نماید. این بازی راستا قهرمان داستان را در نبرد خاتمهی به تصویر می کشد که برای متحد سازی ژاپن در طول تحولات سیاسی و جنگ های قبیله ای اجرا شده و با ظهور یوکای که در هنگام وحشیگری بشریت شکوفا شده اند، پیچیده تر شده است.

4. توتال وار: شوگان 2 (Total War: Shogun 2)

تهیه نماینده: SEGA / سازنده: Creative Assembly

سال انتشار: 2011

پلتفرم ها: کامپیوتر

بازی توتال وار: شوگان 2 که به عنوان یکی از برترین بازی های تاریخی ساخته شده در سری بازی توتال وار (Total War) همواره تحسین از سوی منتقدان و بازیکنان تحسین می شود، به عقیده بسیاری اوج آثار تاریخی این مجموعه بازی معروف است که با چشم انداز ها خیره نماینده، گیم پلی خارق العاده و نمایش دقیق تاریخی و فرهنگی دوره شوگان را به تصویر می کشد.

هرچند این سری بازی محبوب چندان نیازی به توصیف ندارد اما جنگ تمام عیار: شوگان 2 یک بازی استراتژی نوبتی (turn-based) با مبارزات هم زمان یا بی درنگ (real-time) است که شما را در نقش یک دایمیو (اربابان بزرگ دوران ژاپن فئودالی) در قرن 16 ژاپن قرار می دهد تا با راهنمایی قبیله خود در تاریک ترین دوران کشور و در حالی که کشور از هم گسیخته می شود و قبیله ها با یکدیگر نزاع می نمایند، بتوانید ژاپن را دوباره تحت رهبری یک قانون یعنی یک شوگان تازه متحد کنید.

3. اوکامی (Okami)

تهیه نماینده: Capcom / سازنده: Clover Studios

سال انتشار: 2006

پلتفرم ها: پلی استیشن 2، نینتندو وی (نسخه اصلی) / پلی استیشن 3، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ، کامپیوتر (نسخه بازسازی شده)

اوکامی یکی از تحسین برانگیزترین بازی هایی بود که به وسیله هیدکی کامیا خلق شده و در دهه 2000 میلادی برای پلی استیشن منتشر شده است. اوکامی در سال 2006 با تمام درخشش هنری خود منتشر شد و آن قدر خوب عمل کرد که سال ها بعد با درخواست هواداران این اثر با یک بازسازی فول HD بازگشت و در دسترس بازیکنان در پلتفرم های امروزی نهاده شد.

این اثر کلاسیک کپکام شما را در نقش آماتراسو، الهه خورشید شینتو، قرار می دهد که در این بازی شکل یک گرگ سفید را دارد و به ژاپن (که در بازی به صورت رسمی نیپون نام گذاری شد است) بازگشته است. او وظیفه دارد با استفاده از قلم موی آسمانی (Celestial Brush) خود، یک بار دیگر شیطان هشت سر اوروچی (Orochi) را از بین ببرد که به طور تصادفی آزاد شده است و اکنون در حال از بین بردن زندگی در نیپون است. طراحی بازی کاملا منحصربه فرد است و بر اساس آثار هنری واقعی ژاپنی ساخته شده است و داستان آن شما را به قلب سرزمینی باستانی و پر از افسانه و شگفتی می برد.

2. سکیرو: سایه ها دو بار می میرند (Sekiro: Shadows Die Twice)

تهیه نماینده: Activision / سازنده: From Software

سال انتشار: 2019

پلتفرم ها: پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، کامپیوتر

بازی سکیرو: سایه ها دو بار می میرند، یک برداشت فانتزی خیره نماینده و زیبا از دوره سیاسی پرآشوب و پرتلاطم سنگوکو ژاپن است که در سرزمینی مملو از قبیله های سامورایی و اربابان فئودال جریان دارد. نکته قابل توجه این است که این اثر به وسیله استودیو فرام سافتور توسعه داده شده است و می توانید روح بازی های هیدتاکا میازاکی را در آن احساس کنید. داستان بازی روی مباحت کلیدی فلسفه و اساطیر بودائی متمرکز است و اگرچه تخیلی است اما بازنمایی زیبایی از چشم انداز تاریخی ژاپن ایجاد می نماید. نحوه روایت داستان بازی هم نسبت به آثار سری سولز کمی راحت تر است.

شما در بازی کنترل شخصی با لقب گرگ (Wolf) را در اختیار دارید. او یک شینوبی است که کوشش می نماید تا یک قبیله سامورایی را پیدا کند و از آن انتقام بگیرد. قبیله ای که او در پیش می شود، ارباب جوان و وارث الهی کورو (Kuro) را ربوده است. او وظیفه محافظت از ارباب جوان را بر عهده داشت. میراث اژدهای وارث کورو می تواند اجازه ایجاد یک ارتش جاودانه را بدهد. این یک بازی ارزشمند سامورایی است که تحسین منتقدان را برانگیخته است و بر مأموریت سخت یک مرد برای انتقام و بازگرداندن افتخار ازدست رفته اش تمرکز دارد. سکیرو: سایه ها دو بار می میرند توانست در مراسم گیم اواردز 2019 جایزه برترین بازی سال را دریافت کند.

1. روح سوشیما (Ghost of Tsushima)

تهیه نماینده: Sony Interactive Entertainment / سازنده: Sucker Punch Productions

سال انتشار: 2020

پلتفرم ها: پلی استیشن 4، پلی استیشن 5

برترین بازی این لیست، به اثری اختصاص دارد که حتی به وسیله ژاپنی ها ساخته نشده است. استودیو ساکر پانچ سال 2020 با عرضه بازی روح تسوشیما همه ما را شگفت زده کرد و برایمان ماجراجویی منحصر به فرد و نابی را در نقش شخصیت جین ساکای در این جزیره تماشایی به ارمغان آورد. اگر می خواهید در زمان به عقب بازگردید و به سرزمین سامورایی ها قدم بگذارید، بازی روح تسوشیما برترین انتخاب است. این اثر تحسین شده که از نظر جنبه های بصری و سینمایی هم قابل توجه است، نمونه ای تقریبا کم نقص از ژاپن دوره فئودالی است که بسیاری از جنبه های تاریخی را به درستی رعایت نموده و حتی یاری نموده تا گیمرها چیزهایی را درباره تاریخ ژاپن یا به صورت ویژه جزیره تسوشیما یاد بگیرند.

بازی روح تسوشیما یک اثر اکشن ماجرایی جهان-آزاد است که شما را به کشور ژاپن در سال 1274 میلادی می برد؛ جایی که امپراتوری مغول ها به جزیره تسوشیما یورش برده و آن را تسخیر نموده اند. در بازی، آن ها همه سامورایی های جزیره را نابود می نمایند و فقط تعداد اندکی جان سالم به درمی برند، شما در نقش جین ساکای (Jin Sakai) به تجربه این بازی خواهید پرداخت و مجبور می شوید تا قوانین و سنت های شرافتمندانه سامورایی را پشت سر بگذارید تا راه تازهی برای مبارزه پیدا کنید و شانسی تازه برای مقابله با مغول ها بیابید و ملت خود را از سلطه آن ها رها سازید.

منبع: The Gamer

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 25 اسفند 1400 بروزرسانی: 25 اسفند 1400 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1979

به "10 بازی برتر که در ژاپن فئودال روی می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 بازی برتر که در ژاپن فئودال روی می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید