گوشی های کوبُت چین به زودی در ایران فراوری می شوند

به گزارش ایپتن، خبرنگاران: خطوط فراوری کمپانی چینی سازنده گوشی های هوشمند کوبُت توسط یک شرکت ایرانی خریداری شد و به زودی این برند در ایران فراوری می گردد.

گوشی های کوبُت چین به زودی در ایران فراوری می شوند

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات و ارتباطات خبرنگاران، توسعه استانداردهای ارتباطی نوین نظیر 3G و LTE در شبکه مخابرات سیار ایران به نوعی منجر به تغییر ذائقه مشترکان تلفن همراه در کشور شده است به گونه ای که بسیاری از مردم در نظر دارند گوشی های خود را برای دستیابی به خدمات این نسل ها تغییر یا به نوعی ارتقا دهند.

بازار گوشی های تلفن همراه در ایران غالبا در اختیار برندهای خارجی است اما در این میان کسانی هم به چشم می خورند که با هدف حمایت از فراوری داخلی یا توسعه اشتغالزایی سعی نموده اند، برندهایی را توسعه دهند.

حمیدرضا صبوح اصغر هم با علم بر رشد بازار این حوزه و با هدف توسعه اشتغالزایی درصدد است تا خط فراوری برند تجاری کوبُت (Cubot) را به ایران بیاورد.

وی با تأکید بر اینکه کوبت برند چینی است، توضیح داد: تمام خطوط فراوری و دستگاه های مربوط شرکت شنزن Cubot technology توسط شرکت اکسین مهر ارتباط خریداری شده تا گوشی هایی ایرانی دارای قدرت رقابت در بازار جهانی عرضه شوند. خط فراوری این برند برای آغاز دارای 200 نیرو در بخش های نرم افزار، طراحی بورد، طراحی ظاهری، رابط کاربری و سخت افزار است.

او همچنین درباره بازارهای این شرکت چینی ابراز کرد: این شرکت در ارتباط نزدیک با فروشگاه های محلی بزرگ در کشورهای خارجی است و تخصص لازم در زمینه مدیریت انبار داری خارجی را دارد ضمن اینکه نفوذ این برند به تازگی در اروپا، آمریکای شمالی، روسیه و کشورهای خاورمیانه افزایش یافته است.

در گام اول و پیش از راه اندازی خط فراوری ایرانی، قرار است گوشی های این برند طی چند روز آینده در 10 مدل وارد بازار ایران گردد و در فاز اول 35 هزار دستگاه در فروشگاه های معتبر در سراسر کشور قابل عرضه به علاقه مندان موبایل هوشمند است. گوشی های وارداتی این برند که قرار است جذابیت قیمتی داشته باشد، دارای قدرت پشتیبانی از نسل چهارم ارتباطات است.

طبق گفته وی یک مدل از این گوشی ها دو سیم کارته، 124 گرمی با ضخامت 6.9 میلیمتر، نمایشگر 5 اینچی، پردازنده 8 هسته ای، دوربین های 13 و 8 مگاپیکسلی،رَم 2 گیگابایتی، رام 16 گیگی، سیستم عامل اندروید کیت کت و باتری 3300 میلی آمپر ساعتی است. مدل های مختلف آن نیز قرار است کمتر از 200 هزار تومان تا سقف یک میلیون تومان باشد.

این محصول که قرار است برچسب ایرانی بر آن زده گردد، دارای 12 ماه گارانتی تعمیر و یک ماه گارانتی تعویض است.

صبوح اصغر با بیان اینکه امیدواریم در سه فاز شاهد فراوری این گوشی باشیم، اذعان کرد: این سه فاز عبارتند از مونتاژ و بسته بندی، فراوری قطعات جانبی و بسته بندی آنها و در نهایت فراوری کامل این محصول. فراوری گوشی تلفن همراه کاملا ایرانی مستلزم حمایت مسئولان و سرمایه گذاری بنگاه های مالی و صرف 3 تا 5 سال زمان است.

منبع: تسنیم
انتشار: 1 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 563

به "گوشی های کوبُت چین به زودی در ایران فراوری می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوشی های کوبُت چین به زودی در ایران فراوری می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید