کی به تایلند سفر کنیم؟

به گزارش ایپتن، سفر به تایلند برایتان هیجان انگیز خواهد بود، این کشور به خاطر آب و هوای استوایی که دارد در همه ایام سال برای سفر مناسب است، اما در زمانهایی شولغتر است که البته هزینه ها نیز بالاتر از همیشه است در ادامه میخواهیم مواقعی از سال را معرفی کنیم که برای سفر مناسبترند تا برنامه ریزی خود را در تناسب با تمایلتان آگاهانه تنظیم نمایید.

کی به تایلند سفر کنیم؟

علاقه مندان به سفر و گردشگری می دانند که هر یک از فصول سال می تواند بهترین زمان سفر به تایلند باشد. اگر قصد دارید تور تایلند را انتخاب کنید و سفر خاطره انگیز خود را به سرزمین لبخند ها آغاز کنید با ما همراه باشید تا زیبایی های تایلند در هر فصل را به شما معرفی کنیم:

تایلند در بهار

اگر شما به هوای آفتابی علاقه دارید در ماه فروردین به تایلند سفر کنید. هوا صاف و آفتابی است و شما می توانید سفرهای کوتاهی در تایلند داشته باشید و از مناظر زیبای طبیعی به راحتی دیدن کنید. البته این هوا در ماه بعد عالی تر می شود. هوای اردیبهشت لطیف و آفتابی است و شما می توانید در سواحل نقره فام شنا کنید و حمام آفتاب بگیرید. پیشنهاد می کنم در این ماه در جشنهای مختلف که بیشترشان در این ماه انجام می شود شرکت کنید. همچنین در ماه اردیبهشت آبی خوشبو که به عقیده تایلندی ها بدبختی و گناهان را پاک می کند به روی مردم ریخته می شود گردشگران زیادی در این زمان به تایلند سفر می کند. در ماه خرداد تقریبا فصل سفر تمام شده و به دلیل بارندگی های پراکنده اواخر بهار مسافران کمتری جذب این کشور می شوند. هتل ها و رستورانها و سایر مناطق دیدنی با مبلغ پایین تری خدمات ارائه می دهند. شما می توانید در این ماه سفر تایلند را برنامه ریزی کنید و از سواحل خلوت لذت ببرید و برای در امان ماندن از بارندگی ها از سواحل آفتابی شرقی لذت ببرید.

تایلند در تابستان

در تیر ماه تعداد گردشگران به تایلند کم می شود اما فرصت خوبی برای استفاده از حراجی های خوب فروشگاه ها و مراکز خرید تایلند است. مطمئنا می توانید خریدهای مناسبی از مراکز خرید تایلند انجام دهید. بارندگی در این ماه کمی کمتر شده است و هوا صاف تر است. در مرداد ماه تایلند دمای هوا کاهش می یابد و باران و باد بیشتر می شود. ولی سواحل شرقی همچنان آرام و آفتابی است. ماه مرداد همزمان با زمان تعطیلی مدارس و البته بهترین زمان برای سفر به جزیره سامویی می باشد. تایلند در شهریور هوایی عاشقانه و پرباران دارد. حتی در جزیره ساموی هم کمی باران می بارد. در این ماه سواحل طرفداران کمتری دارند و گردشگران بیشتر وقت خود را در جنگلهای استوایی به سر می برند. اگر خواهان ساحلی آرام هستید در این زمان به تایلند سفر نکنید ولی اگر اهل خرید هستید بهترین تخفیفهای فروشگاه ها در این ماه انجام می شود.

تایلند در پاییز

در مهر ماه، بارندگی ها کمتر شده است ولی همچنان ادامه دارد و هوا کمی خنک تر می شود. هنوز فروشگاه ها خلوت و حراج هستند . آبان ماه در پوکت جشنواره گیاه خواران برگزار می شود. توصیه می کنم در این جشنواره که به مدت 9 روز طول می کشد شرکت کنید. کسانی که به مدت یک ماه گیاهخوار بوده اند جشن می گیرند. در ماه آذر سواحل غربی آفتابی شده اند و دوست داران ساحل آرام به سواحل کرابی و پوکت می آیند. البته چون نزدیک فصل زمستان است صبح ها و عصر ها هوا خنک است.

تایلند در زمستان

دی ماه هم زمان با ژانویه و زمان تعطیلات کریسمس است و شلوغ ترین زمان تایلند است. از اوایل دی ماه به تایلند بروید و از هوای خوب آن لذت ببرید. حتما در این زمان هتل های خود را از قبل رزرو کنید. در این ماه احتمال بارندگی کم شده است. برای آفتاب گرفتن سواحل غربی را انتخاب کنید. هوا در شمال تایلند خنک است. در ماه بهمن فستیوال سال نو چینی ها برگزار می شود و سراسر تایلند جشن و شادی و نور و عروسکهای اژدهای قرمز رنگ می شود. مردم در همه جا شادی می کنند و آتش بازی آسمان شبها را همانند روز روشن می کند. در ماه اسفند بیشتر کشور گرم شده است و بارندگی فقط در سواحل شرقی وجود دارد. گلهای تازه روییده اند و به همین مناسبت جشنواره سه روزه گلهای چیانگ مای برگزار می شود. تایلندی ها با برگزاری این جشنواره به استقبال بهار می روند و با فصل زمستان خداحافظی می کنند.

انتشار: 27 اردیبهشت 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 4

به "کی به تایلند سفر کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کی به تایلند سفر کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید