پیروزی پرگل پورتو در شب گلزنی طارمی

به گزارش ایپتن، خبرگزاری خبرنگاران- در چارچوب رقابت های لیگ پرتغال تیم های پورتو و توندلا از ساعت 21:30 به مصاف هم رفتند که در نهایت این مسابقه با رجحان 4-0 پورتو سرانجام یافت.

پیروزی پرگل پورتو در شب گلزنی طارمی

به گزارش خبرنگاران، مهدی طارمی در این مسابقه 78 دقیقه در میدان بود و گل اول تیمش را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. پورتو با این پیروزی 70 امتیازی شد و به صدرنشینی خود ادامه داد. پورتو در چارچوب رقابت های لیگ پرتغال به مصاف توندلا رفت. در دقیقه 44 بازی بود که از روی نقطه پنالتی مهدی طارمی پیروز شد پنالتی ای که خودش گرفته بود را به گل تبدیل کند.

شاگردان کنسیسائو که در طول نیمه اول پیروز به باز کردن دروازه حریف قعر جدولی خود نشده بودند با هوشیاری مهدی طارمی، برنده راهی رختکن شدند. مقاومت تیم میهمان در نیمه اول می رفت جواب بدهد اما در آخرین دقیقه این نیمه، اتفاقی در محوطه جریمه توندلا رخ داد که به اعلام یک ضربه پنالتی به سود میزبان انجامید. مهدی طارمی که در دوران حضورش در پورتو بارها مهارت بالایش در گرفتن پنالتی را به رخ کشیده، این بار هم با هوشیاری تمام یک ضربه پنالتی برای تیمش گرفت.

در حالی که توپ بین مدافع توندلا و مهدی طارمی قرار داشت، مهاجم پورتو برای تصاحب آن اقدام به تکل زدن کرد، همزمان شدن این تکل با تکل مدافع حریف، برخوردی را به وجود آورد که سرنگونی هر دو بازیکن را به همراه داشت. داور در این صحنه به یاری VAR، خطا روی طارمی را تشخیص داده و یک ضربه پنالتی برای پورتو گفت. مهدی طارمی که در بازی قبل مقابل لیون، VAR پنالتی اش را وتو نموده بود، خود پشت ضربه پنالتی که امشب گرفته بود؛ نهاده شد و آن را به گل تبدیل کرد. این مهارت برای گرفتن پنالتی، سطح جدیدی بود که طارمی امشب قفل آن را باز کرد تا نشان دهد سلطان محوطه جریمه هاست.

در هفته بیست و ششم لیگ فوتبال پرتغال، تیم پورتو برای حفظ صدرنشینی و فاصله مطمئن خود با رتبه دوم جدول، در استادیوم دراگائو پذیرای توندلا پایین جدولی ای بود که برای فرار از منطقه سقوط به کسب امتیاز مقابل پورتو احتیاج داشت. نیمه اول با درخشش ستاره ایرانی پورتو دنبال شد؛ چرا که بعد از خلق چند موقعیت گلزنی و ناکامی در باز کردن دروازه، مهدی طارمی با تیزهوشی پیروز شد از خط دفاعی توندلا پنالتی بگیرد و در دقیقه 45 طارمی خود پشت ضربه ایستاد و با گلزنی اش، شاگردان کونسیسائو را برنده به رختکن فرستاد.

بعد از 10 نفره شدن تیم توندلا در دقیقه 67، راه برای گلزنی بیشتر بازیکنان پورتو هموار شد و در دقیقه 73، گالنو روی پاس اوتایو گل دوم را به سود پورتو به ثمر رساند و سه دقیقه بود، روی فرار عالی مهدی طارمی و سیو ناقص دروازه بان توندلا، فابیان ویرا سومین گل را مقابل دروازه خالی حریف به سود پورتو رقم زد تا مهدی طارمی به جز گلزنی، پایه گذار گل سوم تیمش هم باشد.

یک دقیقه بعد از خروج طارمی از ترکیب پورتو و در دقیقه 79، فرانسیسکو کونسیسائو که در ابتدای نیمه دوم به ترکیب آبی و سفیدپوشان اضافه شده بود برای تیمش گل زد تا جشنواره گل شاگردان کونسیسائو تکمیل گردد و آن ها با 4 گل در خانه جشن پیروزی بگیرند، بردی که نقش اصلی آن مهدی طارمی ستاره ایرانی پورتو بود.

3 امتیاز مسابقه خانگی امشب باعث شد تا پورتو با 70 امتیاز به صدرنشینی اش در لیگ پرتغال ادامه بدهد و با یک بازی بیشتر نسبت به اسپورتینگ، فاصله ای 9 امتیازی تا رتبه دوم جدول برای خود ایجاد کند. لازم به ذکر است که 8 هفته تا سرانجام رقابت های لیگ پرتغال به جای مانده و پورتو با حضور مهدی طارمی و راهنمایی سرجیو کونسیسائو بخت اول قهرمانی در فصل 2021-2022 است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 18 خرداد 1401 بروزرسانی: 18 خرداد 1401 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 2048

به "پیروزی پرگل پورتو در شب گلزنی طارمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیروزی پرگل پورتو در شب گلزنی طارمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید