هواپیماهای گمشده ای که تا به امروز، هیچ ردی از آن ها پیدا نشده!

به گزارش ایپتن، هواپیماهای گمشده | Lost Airplanes

در طول تاریخ هواپیمایی، اتفاقات مختلفی افتاده که در فکر بسیاری از افراد مانده است؛ سقوط ها، فرودهای موفقیت آمیز، فرودهایی که روی آب اجرا شده و سوانح دیگر. اما همه این ها یک طرف، هواپیماهای گمشده یک طرف! هواپیماهایی که هیچ کس نفهمید که بعد از آخرین پروازشان چه بلایی سرشان آمد و اصلا چه شد که این اتفاق برایشان افتاد. خبرنگاران در ادامه می خواهد بعضی از عجیب ترین هواپیماهای گمشده را به شما معرفی کند که هنوز هم مثل یک راز به جای مانده اند.

هواپیماهای گمشده ای که تا به امروز، هیچ ردی از آن ها پیدا نشده!

آملیا ارهارت | Amelia Earhart

اولین خانمی که پرواز تک نفره را در عرض اقیانوس آرام (1928) انجام داد و یکی از پیشتازان این عرصه محسوب می گردد، آملیا ارهارت است. اما داستان قهرمانانه او یک سرانجام تلخ و مرموز در جولای 1937 داشت. او که در حال سفری به دور جهان به وسیله یک لاکهید مدل 10 الکترا بود، در پروازی روی اقیانوس آرام در نزدیکی جزیره هاولند ناپدید شد. با اینکه پژوهشگران زیادی روی ناپدید شدن او تحقیق نموده و پاسخ هایی نظیر سقوط در اقیانوس یا رفتن به یک جزیره خالی از سکنه برای سال ها را ارائه داده اند اما هیچ کدام از آن ها به طور قطع تایید نشده است.

پرواز تایگر 739 | Flying Tiger Flight 739

اواسط مارچ 1962، در مراحل اولیه جنگ ویتنام، یکی از پروازهای استان متحده به نام تایگر 739 در امتداد دریای ماریانا در جهت فیلیپین و در اقیانوس آرام ناپدید شد. یک ساعت بعد از آخرین ارتباطات هواپیما، اعضای یک کشتی نفتکش خبر دادند که یک انفجار را در آسمان دیده اند که بعدا آن را به این هواپیما نسبت دادند. اما از آنجایی که هیچگونه خبری از مرکز کنترل ترافیک داده نشده بود، اصلا معین نبود که این هواپیما کی، چگونه و کجا این اتفاق برایش افتاده است. بعد از آنالیز و جستجوها به وسیله 1300 نفر، 48 هواپیما و 8 کشتی هیچ اثری از این هواپیما پیدا نشد. بعد از تمام جستجوها با اینکه پاسخ های زیادی مطرح شد اما دلیل ناپدید شدن این هواپیما، اینکه چه اتفاقی افتاده و بقایای آن کجا هستند، هنوز کشف نشده است.

استندک | STENDEC

هواپیما لنکسترین British South American Airways در تاریخ 2 اوت 1947 در حالی ناپدید شد که آخرین پرواز خود را از بوئنوس آیرس به سانتیاگو انجام می داد. محققان و مراکز برج مراقبت هر دو شوکه شده بودند، چرا که آخرین ارتباطی که به وسیله یک اپراتور نیروی هوایی شیلی دریافت نموده بودند، پیغام رمزی STENDEC بود که به اعتقاد بسیاری از آن ها اشتباه تایپی بوده است. با این حال، 50 سال بعد در اواخر دهه 90 بعضی از بقایای این مورد از هواپیماهای گمشده خود را در کوه آندس نشان داد و در سال 2000، اجساد مسافران نیز که به خاطر یخچال ها سالم مانده بودند، پیدا شد. بر خلاف شایعات زیادی مبنی بر وجود آدم فضایی ها و هواپیما ربایی، تحقیقات نشان می دهد که این سقوط به خاطر شرایط آب و هوایی بوده است.

پرواز 19، مثلث برمودا | Flight 19, Bermuda Triangle

احتمالا یکی از مورد بحث ترین هواپیماهای گمشده مربوط به ناپدیدن شدن های دسامبر 1945 است که نه یک هواپیما بلکه به 6 هواپیما مربوط می گردد که هنوز هم پیدا نشده اند. در روز موعود، 5 هواپیمای آمریکایی برای آزمایش هایی به مثلث برمودا فرستاده شدند. بعد از آنکه مسائلی در جهت یابی آن ها به وجود آمد (که گفته می گردد در آن نقطه مانند دریای چین شایع است)، هر 5 هواپیما ارتباط خود را با ایستگاه زمینی از دست دادند. یک ماموریت نجات فوری به وسیله گارد ساحلی و نیروی دریایی انجام شد که بیش از پنج روز طول کشید و 700000 کیلومتر مربع را جستجو کرد و طی آن یک هواپیمای دیگر که 13 مسافر را حمل می کرد ناپدید شد و هرگز یافت نشد.

گلن میلر بالای کانال انگلیس | Glenn Miller over the English Channel

اواسط دسامبر 1944، گلن میلر جای خود را در میان رهبران بزرگ موسیقی جهان ثبت نموده بود. با این حال، زمانی که هواپیمایی که او در آن سوار شده بود بعد از تیک آف به یکی از هواپیماهای گمشده پیوست، او به یک اسطوره تبدیل شد. هنگامی که هواپیما (که از لندن به پاریس می رفت) در یک روز سرد و مه آلود از زمین برخواست، هیچ پاسخ دیگری نمی شد برای آن در نظر گرفت جز اینکه در کانال مانش یا کانال انگلیس به خاطر یخ زدگی روی بال ها یا مسائل مربوط به موتور سقوط نموده باشد. با این حال، این حکم مبهم نتوانست یک جمعیت طرفدار را که یکی از محبوب ترین شخصیت هایشان را از دست داده بودند، راضی کند.

استار تایگر بریتیش ساوت امریکن ایرویز | British South American Airways Star Tiger

در 30 ژانویه 1948، یک هواپیمای بریتیش ساوت امریکن ایرویز از شبه جزیره آزورس به سمت برمودا پرواز کرد. قبل از تیک آف، گفته شده بود که مسئله ای در یک سیستم گرم کننده و بعلاوه جهت یاب هواپیما وجود دارد. با این حال، هواپیما طبق برنامه خود آغاز به پرواز و به خاطر شرایط آب و هوایی یک هواپیمای لنکسترین جلوی او برای یاری حرکت کرد. از آنجایی که شرایط آب و هوایی چندان خوب نبود، برای نگه داشتن هواپیما در درجه حرارت گرمتر خلبان مجبور به کم کردن ارتفاع تا حد 2 هزار پایی شد. این کار، هم قدرت مواجهه با مسائل را کم می کرد و هم ارتفاع کم باعث می شد که سوخت، بیشتر از حد معمول بسوزد.

بعد از آنکه هواپیمای لنکسترین به زمین نشست و پشت سر او خبری از استار تایگر نبود، مسئولین برج مراقبت نگران شد. تیم نجات آغاز به کار کردند اما هیچکدام از 25 مسافر و 6 خدمه آن هرگز پیدا نشدند. تحقیقاتی که بعدها انجام شد، طراحی هواپیما، طوفان های دریایی و تصمیم برای پرواز در ارتفاع کم را مقصر دانستند. با این حال، هرگز هیچ گونه نشانه ای از سقوط این مورد از هواپیماهای گمشده پیدا نشد و از این رو تمام مسافران ناپدید شده را مرده اعلام کردند تا این مورد هم یکی دیگر از عجیب ترین اتفاقات هواپیمایی باشد.

منبع: britannica.com

منبع: الی گشت
انتشار: 10 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1401 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 2016

به "هواپیماهای گمشده ای که تا به امروز، هیچ ردی از آن ها پیدا نشده!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواپیماهای گمشده ای که تا به امروز، هیچ ردی از آن ها پیدا نشده!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید