ممنوعیت نگهداری گونه های جانوری وحشی توسط اشخاص

به گزارش ایپتن، رئیس اداره حفاظت محیط زیست تالش گفت: نگهداری گونه های جانوری وحشی توسط اشخاص ممنوع است و با ناقضان این قانون برخورد قانونی می گردد.

ممنوعیت نگهداری گونه های جانوری وحشی توسط اشخاص

به گزارش خبرنگاران، عارف شادکام در گفت وگو با ایسنا گفت: هیچ شخص حقیقی و یا حقوقی و موسسه ای بدون اخذ مجوز از این اداره کل اجازه تحویل و یا نگهداری گونه های جانوری وحشی را ندارد.

وی اضافه نمود: به همین منظور از مردم و دوستداران محیط زیست خواستاریم که در صورت مواجهه با گونه های حیات وحش مصدوم و یا گرفتار به هر دلیلی این حیوانات را صرفا به اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان و یا ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان تحویل دهند.

شادکام ادامه داد: با توجه به آمار بالای حیات وحش آسیب دیده که به ادارت تحویل داده می گردد، ضرورت داشتن یک مرکز مجهز بازپروری حیات وحش کاملا احساس می گردد.

وی توضیح داد: یک مرکز مجهز بازپروری حیات وحش نه تنها در تیمار و درمان حیوانات آسیب دیده و بازگشت آنها به طبیعت موثر است بلکه می تواند زمینه آموزش و تحقیقات علمی در این خصوص را فراهم کند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست تالش از افزایش توجه مردم نسبت به حفاظت از پرندگان شکاری ابراز خرسندی کرد و گفت: امروز یک بهله عقاب صحرایی و یک دارکوب در شهرستان تالش پس از تیمار رهاسازی شد.

وی اظهار کرد: این پرندگان که به دلیل آسیب های سطحی از ناحیه بال توانایی پرواز خود را از دست داده و توسط دوستداران محیط زیست به اداره محیط زیست تالش تحویل داده شده بودند پس از دو روز تیمار و تغذیه و بهبود شرایط زیستی در منطقه حفاظت شده لیسار رهاسازی شدند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 7 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 729

به "ممنوعیت نگهداری گونه های جانوری وحشی توسط اشخاص" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممنوعیت نگهداری گونه های جانوری وحشی توسط اشخاص"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید