معرفی فناوری شارژر دوبل آئودی؛ واسطه ارتباط الکتریکی بین منزل و خودرو

به گزارش ایپتن، آئودی در حال کار بر روی یک سیستم شارژر دوجهته است که به خودروهای الکتریکی اجازه می دهد خود را بهتر با شبکه برق منازل سازگار نمایند. این سیستم به خودروها اجازه می دهد تا انرژی را ذخیره نموده و در صورت لزوم آن را به شبکه برق خانگی منتقل نمایند.

معرفی فناوری شارژر دوبل آئودی؛ واسطه ارتباط الکتریکی بین منزل و خودرو

جهت دریافت خدمات قیمت در ضد سرقت با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

این فناوری به طور مشترک توسط آئودی و Hager Group توسعه یافته است و آئودی ئی ترون نخستین خودرویی است که از این فناوری استفاده می نماید. این فناوری به خودروهای برقی اجازه می دهد تا تعامل دوطرفه با شبکه برق خانگی یا تجاری داشته باشند.

بدین ترتیب یک آئودی ئی ترون اکنون می تواند با استفاده از سیستم شارژر دوجهته، از هر منزل مسکونی یا واحد تجاری انرژی الکتریکی دریافت کند یا اینکه این انرژی را در اختیار واحد مسکونی یا تجاری قرار دهد.

سیستمی برای استقلال از شبکه برق سراسری

به گفته آئودی، این سیستم به ویژه برای افرادی که در منزل خود از پنل های خورشیدی استفاده می کنند، مفید خواهد بود؛ چرا که این افراد می توانند انرژی فراوری شده به وسیله پنل های خورشیدی را در باتری آئودی ئی ترون ذخیره نموده و در مواقع لزوم از آن استفاده کنند.

سخنگوی آئودی در این مورد می گوید: سیستم شارژر دوجهته پتانسیل خوبی برای کاهش هزینه های برق مصرف کنندگان خانگی دارد و علاوه بر آن میزان بار وارد شده بر شبکه برق را نیز کاهش می دهد.

سیستم شارژر دوجهته، اتصال خوبی بین شبکه برق خودرو و واحد مسکونی یا تجاری ایجاد می نماید و با کمی اغماض می توان گفت که یک واحد مستقل الکتریکی می سازد که از شبکه برق سراسری بی احتیاج خواهد بود.

فرآیندهای تحقیقاتی موازی

آئودی اولین شرکتی نیست که بر روی این فناوری تحقیق می نماید. در سال 2017 نیز نیسان طرح مشابهی را در دانمارک اجرا کرد و به مشتریان خود اجازه داد تا یک شارژر معکوس را نیز همراه اتومبیل خود خریداری کنند.

این شارژر فرآیند شارژر خودرو را معکوس می نمود و باتری خودرو را به منبعی برای تأمین انرژی الکتریکی خانه تبدیل می کرد. این طرح بعدها در انگلستان نیز اجرا شد. نیسان به دنبال آن است تا این فناوری را به یک واقعیت همه گیر تبدیل کند.

رنو نیز دیگر شرکتی است که بر روی سیستم مشابهی کار می نماید. در سال 2019 این شرکت ناوگانی از خودروهای رنو زوئی را برای اتصال به شبکه برق خانگی تغییر داد و طرح آزمایشی خود را در 15 نقطه از اروپا اجرا نمود.

برخلاف سیستم نیسان که در آن واحدهای ذخیره کننده انرژی در منزل مالکان خودروها نصب می شوند، در سیستم رنو این واحدها روی برد الکتریکی خودرو قرار می گیرد و از این جهت اجرای ساده تری دارد.

در سیستم شارژر دوجهته آئودی، ئی ترون با یک جعبه دیواری متناوب با ظرفیت شارژ 12 کیلووات و همچنین یک واحد ذخیره سازی در منزل با ظرفیت 9 کیلووات فعالیت می نماید.

به دلیل میزان ولتاژ متناوب شبکه برق خانگی، آئودی ادعا می نماید ارتباط بین سیستم برق خودرو و شبکه برق واحد مسکونی به مبدل احتیاجی ندارد و به همین دلیل با سیستمی بسیار کارآمد روبرو هستیم.

با این حال بعضی کارشناسان اعتقاد دارند استفاده از چنین سیستمی چندان کارا نیست. نتایج مطالعه دانشگاه هاوایی در سال 2018 نشان داد که استفاده از خودرو الکتریکی برای تأمین برق منازل، منجر به تخریب باتری خودرو خواهد شد.

منبع: autocar

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 22 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1050

به "معرفی فناوری شارژر دوبل آئودی؛ واسطه ارتباط الکتریکی بین منزل و خودرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی فناوری شارژر دوبل آئودی؛ واسطه ارتباط الکتریکی بین منزل و خودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید