مشمولان غایب و غیر غایب شرایط خود را تعیین نمایند

به گزارش ایپتن، مشمولان غایب و غیر غایب متولد سال های 1355 تا 1383 باید مطابق قوانین و مقررات خدمت وظیفه عمومی شرایط خدمتی خود را تعیین نمایند.

مشمولان غایب و غیر غایب شرایط خود را تعیین نمایند

مسعود همتی معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه گفت: افرادی که قبل از سن مشمولیت ترک تحصیل نموده و یا فارغ التحصیل شده اند، با ورود به سن مشمولیت (18 سال تمام) 6 ماه مهلت دارند تا شرایط خدمتی خود را معین نمایند.

مسعود همتی اضافه کرد: دانش آموزان، دانشجویان و طلاب علوم دینی مشمول که دارای معافیت تحصیلی بوده و برابر سال های تحصیلی معین شده، مشغول به تحصیل هستند در صورت ترک تحصیل، انصراف، اخراج و یا فراغت از تحصیل، حداکثر به مدت یکسال مهلت معرفی خواهند داشت.

وی گفت: متعهدین خدمت در نیرو های مسلح یا دستگاه های دولتی که قبل از اتمام مدت تعهد، به هر علت شرایط ادامه خدمت در یگان را ندارند، از تاریخ انصراف از تعهد، حداکثر 6 ماه مهلت دارند با مراجعه به دفاتر (پلیس+10) برای انجام خدمت دوره ضرورت اقدام نمایند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه اضافه کرد: سربازانی که هنگام خدمت به وسیله شورای یگان معاف دائم یا موقت می شوند ظرف مدت یک هفته با در دست داشتن مدارک و مستندات برای رسیدگی به معاونت وضیفه عمومی انتظامی کرمانشاه مراجعه نمایند.

همتی با بیان اینکه مشمولانی که در مهلت معین شده شرایط خدمتی خود را معین ننمایند، غایب محسوب خواهند شد، اضافه کرد: به استناد ماده 10 قانون خدمت وظیفه عمومی این افراد از خدمات اجتماعی نظیر استخدام، امکان دریافت وام، دریافت مستمری از سازمان های دولتی و وابسته و نهاد های قانونی گرفتن پروانه کسب، دریافت گذرنامه محروم می شوند.

همتی گفت: طبق ماده 58 قانون خدمت وظیفه عمومی، مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان در زمان صلح تا 3 ماه باشد، 90 روز اضافه خدمت و چنانچه مدت غیبت اولیه آنان در زمان صلح بیشتر از 3 ماه باشد تا 180 روز اضافه خدمت خواهند داشت.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه گفت: مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان بیش از یکسال باشد، علاوه بر 6 ماه اضافه خدمت، فراری نیز محسوب شده و به مراجع صالح قضائی معرفی می شوند .

خبرنگاران کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 11 آذر 1401 بروزرسانی: 11 آذر 1401 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 2160

به "مشمولان غایب و غیر غایب شرایط خود را تعیین نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشمولان غایب و غیر غایب شرایط خود را تعیین نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید