طرز تهیه کوکو سیب زمینی مغزپخت، برشته و مجلسی به دو روش

به گزارش ایپتن، شاید نیمرو ساده ترین و در دسترس ترین شام برای کارمندان خسته یا آشپزهای بی حوصله باشد، اما همواره برترین گزینه نیست. اگر کار زیاد همراه هر روز شماست و خستگی همنشین هر شب تان، به لیست کامل تری از غذاهای فوری اما مقوی احتیاج خواهید داشت و این لیست بدون انواع کوکو، قطعا ناقص به نظر خواهد رسید. کوکو سیب زمینی با کربوهیدرات و پروتئین فراوانی که در خود جا داده، یک غذای کامل است. غذایی که اگر میانبرهای تهیه آن را بدانید در کمتر از نیم ساعت حاضر می گردد و انرژی از دست رفته را به شما برمی گرداند.

طرز تهیه کوکو سیب زمینی مغزپخت، برشته و مجلسی به دو روش

مواد لازم برای تهیه کوکو سیب زمینی

  • سیب زمینی دو عدد
  • تخم مرغ دو عدد
  • پیاز کوچک یک عدد
  • بکینگ پودر یک چهارم قاشق چای خوری
  • زعفران دم نموده یک قاشق غذاخوری
  • سبزیجات معطر و کوهی به میزان لازم
  • زردچوبه، نمک و فلفل به میزان لازم

طرز تهیه کوکو سیب زمینی

مرحله اول

برای تهیه کوکو سیب زمینی فوری دو راه دارید. می توانید سیب زمینی ها را بشویید و هر کدام را برای حدود 8 دقیقه در ماکروفر گذاشته و سپس رنده کنید، یا اینکه بدون احتیاج به پختن سیب زمینی، آن را به صورت خام رنده کنید. کوکویی که با سیب زمینی خام آماده می گردد، ترد تر است و رشته های سیب زمینی آن را واضح تر می توانید ببینید.

حالا سیب زمینی ها را پوست کنده و با رنده درشت رنده کنید. اگر از سیب زمینی خام استفاده می کنید، آب آن را بعد از رنده شدن بگیرید تا کوکو در زمان سرخ شدن وا نرود.

مرحله دوم

برای خوش عطر و طعم شدن کوکو، یک عدد پیاز را در ظرفی جداگانه رنده کنید، آبش را خوب بگیرید و به سیب زمینی ها اضافه کنید.

مرحله سوم

در یک کاسه تخم مرغ ها را خوب بزنید و بکینگ پور را به آنها اضافه کنید. سپس زعفران دم نموده، نمک، فلفل، سبزیجات خشک خرد شده و زردچوبه را به مخلوط سیب زمینی اضافه کنید.

مرحله چهارم

در خاتمه یک قاشق آرد را کم کم به مواد اضافه کنید تا گلوله گلوله نگردد و مخلوط را خوب هم بزنید تا کاملا یکدست گردد. مایه کوکو آماده سرخ کردن است.

مرحله پنجم

یک تابه بردارید، میزانی روغن داخل آن ریخته و روی حرارت قرار دهید تا روغن کاملا داغ گردد.

از طریق یک قاشق میزانی از مایه کوکو را بردارید، داخل روغن قرار دهید و سریع با قاشق به آن شکل دهید. به همین ترتیب کل مایه را سرخ نموده و برای این که روغن اضافی کوکو را بگیرید. داخل یک بشقاب، دستمال کاغذی بچینید و کوکوها را روی دستمال بچینید.

ترفندهای تهیه کوکو سیب زمینی

  • اگر می خواهید در وقتتان صرفه جویی کنید، کل مایه را داخل تابه ریخته به صورت یکجا بریزید و سرخ کنید سپس آن را برگردانید تا سمت دیگرش سرخ گردد.
  • اگر وقت و حوصله بیشتری دارید و می خواهید غذایتان خوش طعم و رنگ تر گردد، سبزیجات دلخواهتان را هم می توانید به این ترکیب اضافه کنید. البته به ازای هر یک پیمانه از آنها (ذرت، نخودفرنگی و …) باید یک تخم مرغ دیگر را به کوکو اضافه کنید.
  • کوکو سیب زمینی همواره یک غذای فوری نیست. می توانید آن را با سس های خانگی و خوش طعم در مهمانی هم سرو کنید و با استفاده از قالب های دلخواهتان، آن را در شکل های متفاوتی آماده کنید. اگر می خواهید با قالب به کوکو شکل دهید، اول با برس آن را روغن کشی کنید و سپس در تابه بگذارید تا در روغن های کف تابه داغ گردد. سپس مایع را در قالب بریزید.
منبع: کتاب کاله
انتشار: 16 شهریور 1401 بروزرسانی: 16 شهریور 1401 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 2122

به "طرز تهیه کوکو سیب زمینی مغزپخت، برشته و مجلسی به دو روش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کوکو سیب زمینی مغزپخت، برشته و مجلسی به دو روش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید