سرگیری آموزش حضوری دانشگاه های سمنان با اولویت مقطع ارشد و دکتری

به گزارش ایپتن، رئیس شورای مدیریت آموزش عالی استان سمنان گفت: آموزش حضوری دانشگاه های استان سمنان در نیمسال دوم سال تحصیلی با اولویت مقطع ارشد و دکتری از سرگیری می گردد.

سرگیری آموزش حضوری دانشگاه های سمنان با اولویت مقطع ارشد و دکتری

به گزارش گروه استان های خبرنگاران، هفتمین نشست شورای مدیریت آموزش عالی استان سمنان به منظور بحث و آنالیز پیرامون از سرگیری آموزش حضوری در مراکز آموزش عالی استان سمنان به میزبانی دانشگاه غیر انتفاعی - غیر دولتی ایوان کی برگزارشد.

مسعود نصیری زرندی، رئیس شورای مدیریت آموزش عالی استان سمنان در این جلسه گفت: بازگشایی دانشگاه ها در نیمسال دوم سال تحصیلی 1401-1400 با توجه به توانمندی ها و امکانات هر دانشگاه و شرایط کرونایی هر منطقه با اولویت مقطع دکتری و کارشناسی ارشد و بعلاوه دروس عملی انجام و آموزش برای دانشجویان مقطع کارشناسی به صورت تلفیقی، حضوری و مجازی است.

نصیری زرندی بعلاوه بر تقویت بنیه اقتصادی دانشگاه ها برای ایجاد بستر مناسب برای رعایت دستور العمل های بهداشتی و از سر گیری آموزش حضوری تاکید نمود.

بزرگ زارعی دبیر شورای مدیریت آموزش عالی استان نیز گزارشی از شرایط مراکز آموزش عالی استان و انجام واکسیناسیون و از سر گیری آموزش حضوری ارائه کرد.

اعضای حاضر در جلسه بر استفاده از زیر ساخت های مناسب ایجاد شده در بستر آموزش مجازی در دوره پس از کرونا به منظور کاهش هزینه ها تأکید کردند. بعلاوه خلل آموزشی ناشی از حضور نداشتن دانشجویان به ویژه در دوره های مهارتی و عدم برقراری ارتباط دانشجویان با دانشگاه ها را از مسائل آموزش غیر حضوری دانستند.

رؤسای دانشگاه های استان بعلاوه مسائل اقتصادی دانشگاه ها برای از سرگیری آموزش حضوری را یادآور، و خواهان تقویت بعضی امکانات از جمله بخش تغذیه، ایاب و ذهاب و خوابگاه دانشجویی شدند.

در این جلسه مصوب شد برنامه پیشنهادی مراکز آموزش عالی استان که بر اساس شناخت از توانمندی ها و توجه به متفاوت بودن ساختار مراکز و پراکندگی جغرافیایی برای از سرگیری آموزش حضوری تهیه شده به عنوان مصوبه نهایی شورا به وزارت عتف اعلام و ملاک عمل مراکز آموزش عالی استان قرار گیرد.

در این جلسه مقرر شد؛ اعزام دانشجویان به اردوی راهیان نور که به علت شرایط کرونایی متوقف شده بود، با توجه به بالا رفتن آمار واکسیناسیون و نیز در نظر گرفتن شرایط کرونایی با هماهنگی ستاد ملی مقابله با کرونا و فراهم شدن زیرساخت های لازم از سر گرفته گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 خرداد 1401 بروزرسانی: 6 خرداد 1401 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 2036

به "سرگیری آموزش حضوری دانشگاه های سمنان با اولویت مقطع ارشد و دکتری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرگیری آموزش حضوری دانشگاه های سمنان با اولویت مقطع ارشد و دکتری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید