زن مناسب برای ازدواج چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

به گزارش ایپتن، هر یک از مردان در هنگام ازدواج یکسری معیارهایی برای همسر آینده خود در نظر می گیرند. در حالت کلی، معیارهای یک زن مناسب برای ازدواج می تواند در میان مردان مشترک باشد. در این مقاله بعضی از مهم ترین ویژگی هایی را نام می بریم که دختران مناسب برای ازدواج دارند. همچنین خصوصیاتی را بیان خواهیم کرد که زنان را به فردی نامناسب برای ازدواج تبدیل می نمایند!

زن مناسب برای ازدواج چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

در این مطلب آمده است:

8 ویژگی زن مناسب برای ازدواج

8 ویژگی منفی زنان نامناسب برای ازدواج

8 ویژگی زن مناسب برای ازدواج

1. اجتناب از حسادت بیش از حد

حسادت کردن به مقداری که موجب بروز رفتارهای محافظه کارانه شود، خوب است. در حقیقت، حسادت در رابطه به میزان کم موجب می شود تا طرفین دقت بیشتری روی رفتار و احساسات خود و همسرشان داشته باشند. خانم هایی که در روابط خود از حسادت بیش از حد دوری می نمایند، زنان مناسبی برای ازدواج به شمار می آیند.

البته باید توجه داشت که هر دو طرف در رابطه به قدر کافی احساس امنیت و اطمینان به همسرشان بدهند. به طوری که طرفین انرژی و تمرکز خود را به جای حسادت کردن، روی پیشبرد اهداف رابطه خود بگذارند. علاوه بر این، یک زن بالغ به همسرش اجازه می دهد تا در زندگی خودش به اندازه کافی آزادی داشته باشد، مشروط بر اینکه به اعتماد او خیانت نکند!

2. همدل بودن با همسر

دلسوزی، پشتیبانی از همسر و دلگرمی دادن به او یکی دیگر از ویژگی های زن مناسب برای ازدواج است. این ویژگی ها به برقراری ارتباطی پیروز و ماندگار یاری می نماید. علاوه بر این، مردان معمولا به زنانی که برای پشتیبانی از همسرشان کوششی نمی نمایند، تمایلی ندارند. بنابراین اگر فرد مورد نظرتان همواره پا به پای شما برای برپایی زندگی مشترک کوشش می نماید، فردی مناسب برای ازدواج به شمار می آید.

3. بلند پروازی زن

زنان بلند پرواز ضمن پشتیبانی و تشویق همسرشان، اهداف و رویاهای خود را دارند و برای رسیدن به آن ها کوشش می نمایند. یک زن بالغ چشم اندازی برای زندگی آینده خود دارد و با ازدواج کردن دست از دنبال کردن رویاهایش نمی کشد! با یاری چنین زنی می توانید تمام جهان را به دست آورید! او مانند دوست و شریکی در زندگیتان بوده و قدرت رسیدن به رویاهایتان را به شما خواهد داد.

4. ثبات در رفتار

از دیگر ویژگی های مثبتی که زنان می توانند برای تشکیل زندگی مشترک داشته باشند، ثبات در رفتارشان است. بعضی از زنان در ماه های اول آشنایی سعی می نمایند تنها ویژگی های مثبتشان را به همسر آینده خود نشان دهند؛ اما پس از ازدواج به کلی رفتارشان تغییر نموده و به فردی دیگر تبدیل می شوند!

نشان دادن شخصیت واقعی به طرف مقابل نکته مهمی است که به زوجین یاری می نماید تا بدانند که با چه کسی ازدواج می نمایند. در حقیقت، اگر فردی خود واقعی اش را پنهان نموده و پس از ازدواج رفتاری متفاوت از خود نشان دهد، نمی تواند شخصی قابل اعتماد برای ادامه زندگی مشترک باشد.

5. عشق ورزیدن به همسر

روابط عاشقانه پایدار همواره بر اساس کوشش، علاقه و اشتیاق هر دو طرف جلو می فرایند. خانم هایی که در روابط خود سعی می نمایند تا به قدر کافی به همسر آینده خودشان عشق ورزیده و به او توجه نمایند، انتخاب مناسبی برای ازدواج محسوب می شوند. بنابراین اگر خانم مورد نظرتان با وجود آگاهی از علاقه شما، همواره سعی می نماید تا به روش خودش عشق و علاقه متقابل خود را نشان دهد، فردی مناسب برای تشکیل زندگی مشترک است.

6. مرتب و با شخصیت بودن

مرتب بودن هیچ گونه ارتباطی به پوشیدن لباس های گران قیمت یا برند ندارد. این موضوع به عزت نفس طرف مقابل بستگی دارد که به چه میزانی به نوع پوشش خود و رفتارش با اطرافیان اهمیت می دهد. بنابراین دقت کنید که زن مناسب برای ازدواج مهم نیست که چه ماشینی دارد، در کجا زندگی می نماید یا از چه برند لباسی استفاده می نماید؛ بلکه نوع نگرش او، عزت نفس، اهمیت دادن به مرتب بودن پوشش و همچنین احترام گذاشتن به دیگران از ویژگی هایی هستند که او را به فردی مناسب برای ازدواج تبدیل می نمایند.

7. داشتن ارزش های مشترک

برای تشکیل زندگی مشترک و همچنین حفظ آن باید هر دو طرف ارزش های مشترکی داشته باشند. ارزش های هر فرد از زمان بچگی و در خانواده او شکل می گیرند. تمام چیزهایی که یک شخص به آن ها اهمیت می دهد، چیزهایی که به آن ها ایمان دارد، نحوه برخوردش با دیگران و … همگی ارزش های او را تشکیل می دهند.

در حقیقت، میزان علاقه به طرف مقابل، قابلیت جلب توجه همدیگر و موارد مشابه هیچ کدام به اندازه داشتن ارزش های مشترک برای پایداری یک زندگی مهم نیستند. اگر ارزش های یکسانی با همسرتان نداشته باشید، در درازمدت با هم به مشکل می خورید.

8. کوشش برای پیشرفت

زنان مناسب برای ازدواج همواره به دنبال پیشرفت هستند. آن ها کوشش می نمایند تا با بهبود مهارت ها و توانایی های خودشان زندگی شادتری برای خود، همسر و فرزندانشان بسازند. برای مثال، یک زن بالغ سعی می نماید تا مطالعه کتاب را کنار نگذارد یا فیلم های مستندی تماشا کند که به بهبود توانایی هایش یاری می نمایند. در حقیقت، چنین زنانی در کنار توجه به بهبود اندام و زیبایی های ظاهری خودشان، کوشش می نمایند تا همواره ذهنی زیبا نیز داشته باشند!

8 ویژگی منفی زنان نامناسب برای ازدواج

1. داشتن استرس و نگرانی مداوم

مردان معمولا برای یاری کردن به زنان مورد علاقه خودشان پیش قدم می شوند. این کار جذابیت خاصی برایشان دارد و به آن ها احساس قدرتمند بودن می دهد. با وجود این، زنانی که همواره از مسائل خود حرف می زنند، مدام استرس دارند و از شرایط پیش آمده ابراز نگرانی می نمایند، جذابیتی برای مردان ندارند. در این صورت تنها احساسی که مردان می توانند به چنین زنانی داشته باشند، حس ترحم است. چرا که می دانند فرد مورد نظر به قدری ضعیف و مضطرب است که در مواقع احتیاج نمی توانند به او تکیه نمایند.

2. احترام نگذاشتن به دیگران

زنانی که به دیگران احترام نمی گذارند، انتخاب مناسبی برای ازدواج به شمار نمی آیند. برای تشخیص این ویژگی در خانم مورد علاقه خود می توانید او را به رستورانی دعوت کنید و رفتارش با کارکنان هتل و دیگران را زیر نظر بگیرید. همچنین رفتار خانم با دیگر افراد در سایر موقعیت ها هم می تواند نشان دهنده میزان ادب او باشد.

در حقیقت، اگر خانمی نتواند به دیگر اطرافیانش احترام بگذارد، به احتمال زیاد رفتار خوبی با خانواده شما، دوستان و عزیزانتان نیز نخواهد داشت! بنابراین قبل از انتخاب خود، اطمینان حاصل کنید که فرد مورد نظرتان نسبت به افراد مهم زندگیتان بی احترامی نمی نماید.

بیشتر بخوانید: عوامل بازدارنده ازدواج کدامند؟ (تشریح 7 مورد از رایج ترین دلایل)

3. کنترل و سختگیری بیش از حد

بعضی از زنان سلطه گر بوده و تمایل دارند تا روی همه چیز تسلط و کنترل داشته باشند. چنین زنانی معمولا همه تصمیمات زندگی مشترک را خودشان می گیرند و توجهی به نظرات همسرشان ندارند. برای مثال، چنین زنانی اجازه دیدار همسرشان با دوستانش را نمی دهند، مداوم با او دعوا می نمایند و او را نادیده می گیرند. پس می توان گفت که زنانی که تمایل زیادی به سلطه گری در روابط دارند، انتخاب مناسبی برای ازدواج نیستند.

4. دروغگویی

یکی دیگر از ویژگی های منفی که زنان را به فردی نامناسب برای ازدواج تبدیل می نماید، دروغ گفتن است. اگر چه دروغ گفتن در خصوص مسائل کوچک و کم اهمیت، مسئله ای جدی برای رابطه شما به وجود نمی آورد، اما اگر فرد مورد نظرتان عادت به دروغ گفتن داشته باشد، نمی توانید زندگی سالم و شادی با او تشکیل دهید. بنابراین قبل از تصمیم گیری برای ازدواج باید از میزان صداقت خانم مورد نظرتان اطمینان حاصل کنید.

5. عصبانیت غیر قابل کنترل

بعضی از خانم ها کنترلی روی خشمشان نداشته و در مواقع عصبانیت واکنش های تندی از خودشان بروز می دهند. این افراد معمولا غیر قابل پیش بینی هستند، یک روز رفتاری عاشقانه دارند و روز بعد پرخاشگر می شوند. بعضی خانم ها ممکن است چهره ای زیبا داشته باشند، اما کنترلی روی عصبانیتشان نداشته باشند که این موضوع نقطه ضعفی عظیم برایشان به حساب می آید. در حالت کلی، زنانی که با دائما با پرخاشگری با دیگران رفتار می نمایند، فرد مناسبی برای ازدواج نیستند.

6. مادی گرایی افراطی

بعضی از خانم ها اهمیت بیش از حدی به مادیات می دهند. گرچه دوست داشتن مادیاتی مانند ماشین، خانه شیک، غذاهای لاکچری و … چیز بدی نیست؛ اما توجه افراطی به چنین مادیاتی ویژگی منفی برای خانم ها محسوب می شود. بنابراین اگر فرد مورد علاقه شما فقط به خاطر مادیات در کنارتان است، انتظار دریافت هدایای گران قیمت دارد، برای رفتن به رستوران های لاکچری اشتیاق زیادی نشان می دهد و در مواقع احتیاج همواره شما را تنها می گذارد، به نظر می رسد که چنین خانمی انتخاب مناسبی برایتان نباشد!

7. شکاک بودن

یکی دیگر از ویژگی های زنان نامناسب برای ازدواج، شکاک بودن بعضی از آن هاست. زنان شکاک دوست دارند تا همواره در کنارتان باشند و به صورت مداوم شما را چک می نمایند. همچنین اگر تلفن آنان را دیر جواب دهید، باید توضیحی جامع و قانع نماینده برایشان داشته باشید. در صورت ازدواج با چنین زنانی باید پیوسته به دنبال اثبات خودتان و عشقتان به آنان باشید؛ چرا که همسرتان همواره به شما مشکوک بوده و باورتان نمی نماید. به علاوه، زنان شکاک در هنگام بروز مسائل معمولا هر چیز کوچکی را بسیار عظیم جلوه می دهند و در عمل زندگی را به جهنمی برایتان تبدیل می نمایند!

8. خودخواهی بیش از حد

بدیهی است که برای حفظ عزت نفس خود بهتر است به اولویت ها و خواسته های خودمان اهمیت دهیم؛ اما اگر این توجه بیش از حد منجر به بروز رفتارهای خودخواهانه شود، به تدریج موجب فروپاشی زندگی مشترک می شود. زنان خودخواه همواره خود و خواسته هایشان را در اولویت قرار می دهند. به همین دلیل، نمی توانند بعد از ازدواج زندگی شاد و عاشقانه ای با همسرشان داشته باشند. چرا که در عمل به احساسات، احتیاجها و خواسته های همسر خود اهمیتی نمی دهند!

حرف آخر

با در نظر دریافت ویژگی های منفی زنان نامناسب برای تشکیل زندگی مشترک و همچنین ویژگی های زنان مناسب برای ازدواج، اکنون می توانید انتخاب بهتری برای زندگی آینده خودتان داشته باشید. همانطور که باید از ازدواج با هدف های اشتباه ترسید، در مقابل انتخاب همسری مناسب برای تشکیل زندگی مشترک نیز می تواند احتمال خوشبختی، رسیدن به اهداف و خوشحالی شما را در آینده افزایش دهد. از طرف دیگر فرزندان آینده شما توسط مادری با ویژگی های شخصیتی عالی پرورش یافته و عظیم می شوند.

برای داشتن ارتباطی خوب با همسرتان می توانید مطلب ارتباط خوب با همسر با 10 نکته طلایی و کاربردی را از نظر بگذرانید.

در آخر لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص دیگر ویژگی های مثبت زنان مناسب برای تشکیل زندگی مشترک را با ما و کاربران انگیزه در میان بگذارید.

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 23 آبان 1399 بروزرسانی: 23 آبان 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1242

به "زن مناسب برای ازدواج چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زن مناسب برای ازدواج چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید