روسیه از شلیک موشک کالیبر از عرشه زیردریایی در دریای ژاپن خبر داد

به گزارش ایپتن، طبق اطلاعات وزارت دفاع روسیه، زیردریایی تازه ناوگان اقیانوس آرام این کشور از سواحل دریای ژاپن یک موشک کروز از نوع کالیبر را شلیک کرد که با موفقیت به هدف ساحلی مشخص شده در فاصله بیش از 1000 کیلومتری اصابت کرد.

روسیه از شلیک موشک کالیبر از عرشه زیردریایی در دریای ژاپن خبر داد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، وزارت دفاع فدراسیون روسیه امروز (سه شنبه) اعلام کرد که زیردریایی دیزلی تازه پتروپاولوفسک-کامچاتسکی متعلق به ناوگان اقیانوس آرام این کشور، یک فروند موشک کروز از نوع کالیبر را از اعماق آب های ساحلی دریای ژاپن شلیک کرد. این موشک با موفقیت به هدف معین شده در سواحل شرقی روسیه در فاصله بیش از یک هزار کیلومتری اصابت کرد.

طبق اطلاعات دفتر مطبوعاتی ناحیه نظامی شرقی روسیه، خدمه زیردریایی پتروپاولوفسک-کامچاتسکی امروز سه شنبه در جریان اجرای یک مانور آموزشی، مجموعه ای از تمرینات مربوط به کار با تسلیحات موشکی دارای دقت بالا را انجام دادند. این زیردریایی قبل از شلیک موشک کالیبر، با انجام یک مانور تاکتیکی، مخفیانه خود را به منطقه معین شده مأموریت رساند و سپس عملیات شلیک را اجرا کرد. موشک شلیک شده در زمان محاسبه شده به موقعیت هدف ساحلی در منطقه نظامی سورکوم که در فاصله بیش از یک هزار کیلومتری از زیردریایی قرار داشت، رسیده و به هدف معین شده اصابت و آن را منهدم کرد.

در جریان شلیک آزمایشی این موشک کروز، دو کشتی ناوگان اقیانوس آرام و هواپیماها و پهپادهای جنگی نیروهای هوایی این ناوگان، مسئولیت تأمین امنیت منطقه را برعهده داشتند.

زیردریایی پتروپاولوفسک-کامچاتسکی حدود یک ماه قبل و بعد از جدا شدن از ناوگان دریای بالتیک روسیه، به ترکیب کشتی های اصلی ناوگان اقیانوس آرام این کشور پیوست. این زیردریایی یکی از نخستین زیردریایی های دیزلی است که قادر به مجهز شدن به موشک های کروز دارای دقت بالای کالیبر است. این زیردریایی یکی از بی صداترین زیردریایی ها در جهان است که می تواند انواع موشک های کروز تازه و همچنین موشک های مافوق صوت را حمل کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 بهمن 1400 بروزرسانی: 13 بهمن 1400 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1934

به "روسیه از شلیک موشک کالیبر از عرشه زیردریایی در دریای ژاپن خبر داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه از شلیک موشک کالیبر از عرشه زیردریایی در دریای ژاپن خبر داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید