رزمایش موشکی روسیه در کریمه برگزار گردید

به گزارش ایپتن، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، دفتر مطبوعاتی نیروی دریایی روسیه امروز سه شنبه خاطرنشان کرد که سامانه های موشکی دفاع ساحلی ناوگان دریای سیاه در حال اجرا رزمایشی در شبه جزیره کریمه هستند.

رزمایش موشکی روسیه در کریمه برگزار گردید

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

بر اساس بیانیه صادره از سوی دفتر مطبوعاتی نیروی دریایی روسیه، در این تمرین نظامی نیرهای مذکور کشتی های جنگی دشمن فرضی را از بین می برند.

این رزمایش نظامی در حالی برگزار گردید که رزمناوهای ناتو به دریای سیاه وارد شده اند.

یواِس اِن آی نیوز وابسته به نیروی دریایی آمریکا چندی پیش در گزارشی گفت که ناوشکن آمریکایی لابون (Laboon) هم اکنون در دریای سیاه به سر می برد.

نیروی دریایی آمریکا پیشتر اعلام نموده بود که این ناوشکن آمریکایی برای انجام عملیات امنیتی دریایی به سمت دریای سیاه در حال حرکت است.

ناوشکن آمریکایی لابون از کلاس ارلی برک (Arleigh Burke) است که در سال 1995 به بهره برداری رسید. این ناوشکن توانایی حمل 56 موشک کروز هسته ای تام هاک را دارد.

ناوشکن مذکور بعلاوه به بالگرد مدل SH-60 Sea Hawk مجهز است.

در جریان تحولات سال 2014 و بروز شورش هایی در اوکراین، ارتش روسیه وارد شبه جزیره کریمه شده و پس از آن با برگزاری یک همه پرسی آزاد مردم کریمه تمایل خود را برای پیوستن دوباره به مسکو گفتند.

همه پرسی کریمه و سواستوپول پس از بحران کریمه در تاریخ 16 مارس 2014 در خصوص شرایط انتقال کریمه به فدراسیون روسیه یا باقی ماندن در اوکراین بود که به وسیله مجلس کریمه و بعلاوه دولتمردان محلی سواستوپول برگزار گردید.

یک روز پس از برگزاری همه پرسی در تاریخ 17 مارس، طی یک بیانیه از سوی مجلس محلی کریمه با آرای مردم این منطقه، کریمه مستقل شده و قرار بر بازالحاق آن به خاک روسیه شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 مرداد 1400 بروزرسانی: 12 مرداد 1400 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1732

به "رزمایش موشکی روسیه در کریمه برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رزمایش موشکی روسیه در کریمه برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید