رایزنی های مصر و ترکیه بر سر عادی سازی روابط

به گزارش ایپتن، وزارت خارجه مصر با انتشار بیانیه ای از برگزاری نشستی در قاهره بمنظور عادی سازی روابط میان این کشور و ترکیه اطلاع داد.

رایزنی های مصر و ترکیه بر سر عادی سازی روابط

بهترین تجربه سفر را با سفر به ترکیه در زمستان در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به گزارش به نقل از الجزیره، روابط میان دو کشور مصر و ترکیه پس از برکناری محمد مرسی رئیس جمهور سابق مصر متشنج شده بود و آنکارا با کودتا خواندن اقدامات عبدالفتاح السیسی در جهت رسیدن به قدرت، حاکمیت نظامیان در این کشور را به رسمیت نشناخت، اما طی بیانیه منتشر شده از سوی وزارت خارجه مصر خبر از رایزنی های سیاسی این دو کشور به گوش می رسد.

براساس این بیانیه، رایزنی های سیاسی آنکارا و قاهره در جهت عادی سازی روابط در دو سطح یعنی مناسبات دوجانبه و منطقه ای صورت می گیرد.

از سوی دیگر خبرگزاری آناتولی ترکیه هم از سفر دو روزه یک هیات ترکی به قاهره خبر داده است که براساس بیانیه وزارت خارجه مصر تمرکز رایزنی های دو روزه سیاسی در قاهره که قرار است در روز های چهارشنبه و پنج شنبه صورت گیرد بر اقدامات و گام های ضروری برای عادی سازی روابط بین دو کشور است.

ساعاتی پیش هم اخباری مبنی بر تماس تلفنی اردوغان با پادشاه عربستان بمنظور از سرگیری روابط دیپلماتیک دو کشور منتشر شده است که خبر از کوشش آنکارا برای نفوذ در منطقه و کاهش تنش های موجود می دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1760

به "رایزنی های مصر و ترکیه بر سر عادی سازی روابط" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی های مصر و ترکیه بر سر عادی سازی روابط"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید