دلایل تاخیر در استفاده از تاکسی های هوایی

به گزارش ایپتن، دبیر ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی درباره علت تاخیر در پروژه تاکسی های هوایی در کشور گفت: فرایند اخذ مجوز یکی از چالش های این تاکسی های هوایی بوده که پرواز آن را به تاخیر انداخته است.

دلایل تاخیر در استفاده از تاکسی های هوایی

دکتر منوچهر منطقی امروز در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری با اتحادیه سازمان های حمل و نقل همگانی کشور که در محل ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته برگزار گشت، گفت: یکی از پیشنهادات برای حمل و نقل هوشمند این است که باتری موتورسیکلت ها به صورت سوآپ طراحی شود که شارژ آنها با سهولت بیشتری انجام گیرد و هزینه های باتری را کاهش دهد.

دبیر ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته ادامه داد: بنا داریم در قالب طرحی برای اتوبوس و کامیون یک پلتفرم را به بهره برداری برسانیم تا نوسازی در این بخش حمل و نقل انجام شود.

منطقی اضافه نمود: در حال حاضر بخش عمده خودروهای موجود در کشور تولید داخل و بخشی از آن چینی است که می توان برای تولید آنها از یک پلتفرم استفاده کرد.

به گفته وی، این طرح به وزیر کشور ارائه شده تا از آن برای نوسازی ناوگان حمل و نقل بهره ببریم.

دبیر ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی با اشاره به تاکسی هوایی گفت: پروژه تاکسی هوایی هنوز عملیاتی نشده ولی اجرای آن در برخی استان ها به صورت اورژانسی انجام می گیرد.

منطقی اضافه نمود: توزیع سریع دارو یا رساندن قطعات حیاتی در کارخانجات مختلف از دیگر زمینه های کاربردی تاکسی هوایی هستند.

به گفته وی، مشکل اصلی اجرای این طرح ارائه مدل اقتصادی و مقرون به صرفه است. به عنوان مثال اگر بخواهیم گارد پرواز برای یک تاکسی هوایی با ظرفیت 9 نفره را تعریف کنیم، ظرفیت مسافران آن کاهش خواهد یافت.

منطقی، طولانی بودن فرآیند اخذ مجوز برای تاکسی هوایی را از دیگر چالش های این طرح بیان کرد.

وی ادامه داد: طرحی در این زمینه به شورای عالی هواپیمایی ارسال کردیم و در صورت تصویب، این فرایند کوتاه تر خواهد شد.

دبیر ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی و حمل و نقل گفت: اجرای پایلوت در 18 منطقه کشور، تعریف و در یک منطقه که گلبهار مشهد است، اجرایی شد.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 21 آذر 1400 بروزرسانی: 21 آذر 1400 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1877

به "دلایل تاخیر در استفاده از تاکسی های هوایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلایل تاخیر در استفاده از تاکسی های هوایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید