تور ارزان اروپا: خیز موج چهارم کرونا در اروپا؛ افزایش چشمگیر مبتلایان و مرگ های کرونایی در قاره سبز

به گزارش ایپتن، یک نشریه آلمانی در گزارشی از خیز موج چهارم کرونا در قاره سبز و به ویژه شرق این منطقه با استناد به آمارهای کرونایی ثبت شده اخیر اطلاع داد.

تور ارزان اروپا: خیز موج چهارم کرونا در اروپا؛ افزایش چشمگیر مبتلایان و مرگ های کرونایی در قاره سبز

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه اتریشی کوریر، در مطلبی نوشت: موج چهارم کرونا به ویژه در شرق اروپا خود را نشان می دهد. اروپا در حال حاضر تنها منطقه در دنیا است که افزایش چشمگیر موارد ابتلا به کرونا و مرگ ها بر اثر این بیماری بخصوص در شرق آن ثبت می گردد.

در ادامه این گزارش آمده است: در هیچ کجای اروپا شرایط کرونا بدتر از سه کشور حوزه بالتیک نیست. در استونی نرخ مبتلایان نو به ازای هر 100 هزار نفر در عرض یک هفته 889.5 در لتونی 895 و در لیتوانی 731.9 است.

حدود 10 روز پیش دولت لتونی طرح موسوم به ترمز اضطراری برای مهار کرونا را اعمال کرد. محدودیت های گسترده که سخت ترین آن از شیوع بحران در این کشور است بر همه منطقه ها اعمال شده است. تقریبا تمام بازارها و مراکز خرید در این کشور تعطیل شده و منع رفت و آمد شبانه اعمال شده است. بیمارستان ها در این کشور به مرزهای ظرفیت پذیرش خود نزدیک می شوند و به سختی می توانند موج مراجعه بیماران کرونایی را تحمل نمایند. از این رو لتونی برای دریافت یاری های بین المللی کوشش می نماید.

در ادامه این گزارش آمده است: به طور کلی موج چهارم کرونا به اروپا رسیده است و به ویژه شرق این قاره را درنوردیده است. بر اساس گزارش سازمان بهداشت دنیای افزایش موارد مبتلایان نو در این منطقه نسبت به هفته گذشته 18 درصد بوده و موارد فوتی ها هم 14 درصد افزایش داشته است. این آمارها بیش از 1.6 میلیون ابتلای نو و بیش از 21 هزار فوتی را شامل می گردد. این آمارها بر اساس ارزیابی سازمان بهداشت دنیای مربوط به 53 کشور در منطقه اروپا از جمله کشورهای عضو شوروی سابق در آسیای مرکزی است.

یکی از دلایل برای این وخامت سریع کرونا در اروپا نرخ واکسیناسیون پایین در کشورهای اروپای شرقی است.

در اتحادیه اروپا در حال حاضر کشورهای اسلوونی، کرواسی، بلغارستان، رومانی و اسلواکی از جمله نقاط داغ کرونایی هستند.

اسلوونی با افزایش نرخ مبتلایان نو به ازای هر 100 هزار نفر در عرض یک هفته حدود 751.2 مبارزه می نماید و در کرواسی هم نرخ مبتلایان نو به ازای هر 100 هزار نفر به 529.9 رسیده است.

در اسلواکی هم نرخ مبتلایان نو به ازای هر 100 هزار نفر به 485.8 رسیده و در بلغارستان هم در موج چهارم کرونا نرخ مبتلایان نو به ازای هر 100 هزار نفر به 475.8 و در رومانی هم به 468.8 رسیده است.

در آلمان هم البته فرایند مبتلایان نو با سرعت کم تر رو به رشد است و البته حدود دو هفته است که افزایش چشمگیری داشته است. انستیتو رابرت کخ آلمان امروز یکشنبه نرخ مبتلایان نو به ازای هر 100 هزار نفر در عرض یک هفته را 149.4 اعلام نموده و این در حالی است که حدود یک هفته پیش این عدد حدود 106.3 بود.

در دانمارک هم که گفته می گردد تا به حال به خوبی از بحران کرونا عبور نموده هم آمار مبتلایان نو فرایند افزایشی دارد. در این کشور نرخ مبتلایان نو به ازای هر 100 هزار نفر در عرض یک هفته 202 ثبت شده است.

اتریش هم با ثبت نرخ مبتلایان نو به ازای هر 100 هزار نفر در عرض یک هفته 343 مورد در شرایط میانه در بین کشورهای اروپایی قرار گرفته است. شرایط مشابهی در ایرلند هم گزارش شده و نرخ مبتلایان نو به ازای 100 هزار نفر در این کشور به 309 رسیده است.

در انگلیس هم موج چهارم کرونا به سرعت جولان می دهد و روز شنبه موارد ابتلای روزانه در این کشور به 41 هزار نفر رسید و 166 مورد مرگ کرونایی در 24 ساعت هم در این کشور ثبت شد. نرخ مبتلایان روزانه به ازای هر 100 هزار نفردر این کشور هم به 426.7 افزایش پیدا نموده است.

شرایط کرونایی در بلژیک هم بسیار تیره و تار شده است. چند روزی است که موارد ابتلای نو به کرونا در این کشور شرایط انفجاری به خود گرفته و این شرایط در همه گروه های سنی و همه منطقه ها این کشور دیده می گردد. دوشنبه گذشته همه رکوردهای کرونایی در سال 2021 در این کشور شکسته شد و نهادهای بهداشتی انتظار دارند که در روزهای آینده این کشور با افزایش چشمگیر موارد بستری در بیمارستان ها و بخش های مراقبت های ویژه روبرو گردد.

شرایط در روسیه هم بسیار بد است و روز شنبه 40993 مورد ابتلای نو روزانه در این کشور ثبت شد که رکورد بی سابقه ای از شروع شیوع کرونا بوده است. بعلاوه حدود 1158 بیمار هم در این مدت در اثر ابتلا به کرونا جان خود را در این کشور از دست دادند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 آذر 1400 بروزرسانی: 9 آذر 1400 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1864

به "تور ارزان اروپا: خیز موج چهارم کرونا در اروپا؛ افزایش چشمگیر مبتلایان و مرگ های کرونایی در قاره سبز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان اروپا: خیز موج چهارم کرونا در اروپا؛ افزایش چشمگیر مبتلایان و مرگ های کرونایی در قاره سبز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید