خطر اوردوز به خاطر اشتباه در بسته بندی یک داروی مخدر

به گزارش ایپتن، آژانس بهداشت کانادا اخیراً یک هشدار عمومی درباره خطای بسته بندی در یک نوع داروی مخدر را صادر نموده است.

خطر اوردوز به خاطر اشتباه در بسته بندی یک داروی مخدر

به گزارش خبرنگاران به نقل از narcity، روز شنبه، 20 آگوست، این آژانس دولتی اعلام نمود که فراخوانی برای قرص pms-Hydromorphone، 2 میلی گرمی، (لات نامبر 639268) صادر شده، چون ممکن است بسته های آن، به جای قرص های هیدرومورفون 2 میلی گرمی حاوی قرص های 8 میلی گرمی باشند.

محصولات فراخوان شده در بطری های 100 تایی قرص بین ماه های می 2022 تا آگوست 2022 فروخته شده اند. شماره شناسایی داروها (DIN) 00885436 و تاریخ انقضایشان تا 31 ژانویه 2026 است.

قرص 2 میلی گرمی نارنجی است که یک طرف آن عدد 2 دارد. قرص های 8 میلی گرمی سفید رنگ هستند و یک طرفشان عدد 8 دارد.

مصرف تصادفی یک دوز 8 میلی گرمی هیدرومورفون به جای یک دوز 2 میلی گرمی یا افزایش ناگهانی دوز هیدرومورفون می تواند منجر به اوردوز گردد که حتی در افرادی که ظرفیت بالایی برای دریافت آن دارند می تواند بسیار خطرناک باشد.

بعضی از علائم اوردوز هیدرومورفون عبارتند از: سرگیجه، خواب آلودگی، گیجی، کندی ضربان قلب، تنفس آهسته و سخت، پوست سرد، تشنج، کما و حتی مرگ.

اگر خودتان یا فردی که به او دارو داده اید علائم اوردوز هیدرومورفون دارد، توصیه می گردد که فوراً درخواست یاری کنید و در صورت داشتن نالوکسان از آن بهره ببرید.

برای جایگزین کردن داروها با داروخانه تماس بگیرید.

اگر قرص هیدرومورفون 8 میلی گرمی به جای قرص هیدرومورفون 2 میلی گرمی مصرف نموده اید و نگرانی سلامتی تان هستید، فوراً با متخصص مراقبت های بهداشتی، بخش اورژانس بیمارستان یا مرکز محلی کنترل مسمومیت تماس بگیرید، حتی اگر هیچ علامتی ندارید.

اگر سؤالات بیشتری در خصوص فراخوان دارید، می توانید به آدرس [email protected] ایمیل بزنید یا با شماره 1-888-550-6060 تماس بگیرید.

ادامه مطلب

منبع: خبرکانادا
انتشار: 4 شهریور 1401 بروزرسانی: 4 شهریور 1401 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 2115

به "خطر اوردوز به خاطر اشتباه در بسته بندی یک داروی مخدر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطر اوردوز به خاطر اشتباه در بسته بندی یک داروی مخدر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید