خبرنگاران مرکز نوآوری ورامین با حضور معاون رئیس جمهوری افتتاح می گردد

به گزارش ایپتن، تهران- خبرنگاران- فرماندار ورامین گفت: مرکز نوآوری شهرستان امروز، دوشنبه با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران افتتاح می گردد.

خبرنگاران مرکز نوآوری ورامین با حضور معاون رئیس جمهوری افتتاح می گردد

حسین کاغذلو روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این مرکز نوآوری با هدف جذب خلاقیت ها و تقویت نوآوری در جامعه ایجاد می گردد تا محصولاتی بر مبنای دانش و پژوهش فراوری و به بازار عرضه گردد.

وی اضافه کرد: بودجه این مراکز از سوی شرکت هایی که به آن ها وابسته هستند یا شرکت هایی که طرح ها را به آن ها می فروشند، تامین می گردد.

فرماندار ورامین توضیح داد: همچنین این مرکز از شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها حمایت نموده و با پشتیبانی چندماهه از ایده های خلاق، آن ها را تا نهایی شدن و عرضه به بازار همراهی می نماید.

به گفته وی با راه اندازی این مرکز در شهرستان ورامین، فصل جدیدی از پیشرفت و توسعه به ویژه در حوزه اشتغال جوانان تحصیلنموده شروع می گردد.

کاغذلو اضافه کرد: مرکز نوآوری شهرستان ورامین با حمایت های مادی و معنوی معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و همکاری نزدیک مرکز تحقیقات کشاورزی استان تهران در محلی که از سوی این مرکز تحقیقاتی در نظر گرفته شده، راه اندازی شده است.

وی توضیح داد: این مرکز علمی در سوله ای به مساحت 700 مترمربع و با چهار میلیارد و 200 میلیون ریال اعتبار معاونت علمی ریاست جمهوری ایجاد شده و در بخش های مختلف آن 20 گروه ساماندهی می گردد.

وی با اشاره به اینکه زمینه فعالیت این مرکز صنایع خلاق و کشاورزی است، اضافه کرد: با توجه به اینکه شهرستان ورامین قطب فراوری محصولات کشاورزی و دامپروزی است، فعالیت بیشتر شرکت های دانش بنیان مستقر در این مرکز در زمینه تصفیه آب، گلخانه هوشمند، برنامه جیره نویسی، فراوری بازی، فروش محصولات شهرستان و خوراک دام خواهد بود.

ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 مهر 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1147

به "خبرنگاران مرکز نوآوری ورامین با حضور معاون رئیس جمهوری افتتاح می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مرکز نوآوری ورامین با حضور معاون رئیس جمهوری افتتاح می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید