حمایت از برگزاری دوره های تخصصی آزاد و مهارتی ، تحقیقات میان رشته ای در حوزه علوم شناختی گسترش می یابد

به گزارش ایپتن، ستاد توسعه علوم و فناوری­ های شناختی معاونت علمی از برگزاری دوره های تخصصی کوتاه مدت آزاد و مهارتی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی حمایت می نماید.

حمایت از برگزاری دوره های تخصصی آزاد و مهارتی ، تحقیقات میان رشته ای در حوزه علوم شناختی گسترش می یابد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ارتقای سطح آموزشی و تقویت بنیه علمی در گرایش های مرتبط با علوم شناختی هدف این اقدام است. همچنین این امر در راستای توسعه و گسترش تحقیقات میان رشته ای در علوم و فناوری­ های شناختی، توانمندسازی فارغ التحصیلان و متخصصان این حوزه ­ها و نیز تعمیق دانش و افزایش مهارت ها برای دانش­آموختگان و پژوهشگران فعال در این زمینه انجام می گردد.

ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی و فناوری در این برنامه از تدوین دوره های جدید، برگزاری دوره شامل تدریس اساتید داخل و خارج از کشور به ازای میزان مشارکت و بر اساس مصوبات ستاد، یاری به تجهیز آزمایشگاه های میزبان دوره ها، تأمین بخشی از هزینه ثبت نام تعدادی از شرکت نمایندگان، استفاده از پلت فرم آموزش مجازی و به اشتراک گذاری محتوای تدریس شده دوره در بستر های موجود آموزش مجازی حمایت می نماید.

همچنین حمایت ستاد از ایجاد گروه های پیشران آموزشی در مراکز فعال حوزه علوم شناختی از دیگر اقدامات در این زمینه است که برای استفاده از پتانسیل علمی اساتید، ترغیب ورود و تسهیل مهاجرت متخصصان به رشته های مرتبط به علوم شناختی انجام می گردد.

در برنامه سیاست حمایتی این ستاد تاکید شده است گروه پیشران آموزشی مجموعه ای از اعضای هیات علمی برجسته و شناخته شده گرایش های مرتبط با علوم و فن آوری­های شناختی و علوم اعصاب هستند که در دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و یا مؤسسات آموزش عالی وابسته به وزارت خانه های علوم، تحقیقات و فناوری و نیز بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای توسعه و تعمیق این حوزه در سطح کشور فعالیت می نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1400 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1591

به "حمایت از برگزاری دوره های تخصصی آزاد و مهارتی ، تحقیقات میان رشته ای در حوزه علوم شناختی گسترش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت از برگزاری دوره های تخصصی آزاد و مهارتی ، تحقیقات میان رشته ای در حوزه علوم شناختی گسترش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید