بزرگان فوتبال از کمپین فوتسال حمایت نمایند، امیدوارم فیفا مجاب گردد

به گزارش ایپتن، فرشته کریمی در تبادل نظر با خبرنگاران درباره نامه اعتراض آمیز زنان فوتسالیست مطرح دنیا به رییس فیفا برای برگزاری مسابقات جام دنیای فوتسال زنان گفت: جام دنیای فوتبال در دو بخش مردان و زنان برگزار می گردد و در فوتسال فقط جام دنیای مردان را داریم. فقط در بخش فوتسال زنان رقابت های جام دنیای برگزار نمی گردد. در سال های 2012، 2013 و 2015 مسابقات به صورت آزمایشی برگزار گردید و تیم ملی فوتسال زنان ایران هم در این رقابت ها شرکت کرد.

بزرگان فوتبال از کمپین فوتسال حمایت نمایند، امیدوارم فیفا مجاب گردد

ملی پوش فوتسال زنان ایران ادامه داد: برگزاری این دوره ها باعث پیشرفت و دیده شدن فوتسال زنان ایران هم شد. رقابت های جام دنیای انگیزه ملی پوشان را بیشتر کرد و بعلاوه باعث دیده شدن تیم ملی فوتسال زنان ایرانی شد. از سال 2015 دیگر این رقابت ها برگزار نشد و حتی صحبتی راجع به برگزاری آن ها به میان نیامد.

وی ادامه داد: خانم ناتالیا بازیکن اسپانیایی با یاری دوستان رسانه ای خود در حال تشکیل کمپین است تا فیفا را مجاب نمایند این رقابت ها برگزار گردد چراکه عدم برگزاری جام دنیای فوتسال زنان یکی از نقاط ضعف فیفا به تعداد می رود. به من هم پیشنهاد شد و من این نامه را امضا نموده ام و امیدوارم در ادامه سایر ملی پوشان و حتی بزرگان فوتبال هم از ما حمایت نمایند تا فیفا مجاب به برگزاری جام دنیای فوتبال زنان گردد. امیدوارم اصحاب رسانه هم در کنار ما حضور داشته باشند، این کمپین احتیاج به حمایت دنیای دارد و بازیکنان و ملی پوشان سایر کشورها هم باید در آن شرکت نمایند تا به نتیجه برسیم.

فرشته کریمی در انتها تاکید نمود: دیگر چیزی به انتها فعالیت بازیگری نسل ما نرسیده است، مگر دیگر چقدر می خواهیم برای تیم ملی بازی کنیم؟ امیدوارم کمپین هرچه سریع تر به نتیجه برسد و شاهد برگزاری رقابت های فوتسال جام دنیای زنان باشیم. قطعاً به تنهایی نمی توانیم کاری کنیم امیدوارم بزرگان فوتبال و اصحاب رسانه در این کمپین کنار ما حضور داشته باشند.

به گزارش خبرنگاران، پیش از آغاز جام دنیای فوتسال مردان به میزبانی لیتوانی، زنان مطرح فوتسالیست در دنیا در نامه ای اعتراض آمیز به رئیس فیفا خواستار انتها دادن به رفتار بسیار تبعیض آمیز در فوتسال بین زنان و مردان شدند.

به گزارش گاردین، در این نامه از فیفا خواسته شده است تا با برگزاری مسابقات جام دنیای فوتسال زنان، رویکرد خود را در قبال بانوان اصلاح کند.

ناتالیا اوریوه بازیکن اسپانیایی و رئیس انجمن فوتسال زنان اسپانیا در این خصوص گفت: ما مورد تبعیض قرار گرفته ایم. این کلید ماجرا است. نمی خواهم از کلمه تبعیض به اسم قربانی نام ببرم چرا که این یک واقعیت است.

بازیکنان برجسته فوتسال که از کمپین رسانه های اجتماعی همراه با درخواست از فیفا حمایت می نمایند عبارتند از آماندینای برزیلی صاحب 6 اسم برترین بازیکن دنیا، آنیتا لوخان کاپیتان اسپانیا و قهرمان یورو 2019، فرشته کریمی صاحب دو اسم قهرمانی آسیا با تیم ایران و آنا کاتارینا دروازه بان بنیفکا و پرتغال.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1786

به "بزرگان فوتبال از کمپین فوتسال حمایت نمایند، امیدوارم فیفا مجاب گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگان فوتبال از کمپین فوتسال حمایت نمایند، امیدوارم فیفا مجاب گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید