انقلابی بزرگ در حوزه رانندگی در راه است ، هوش مصنوعی رفتارهای عابران پیاده را پیش بینی می نماید

به گزارش ایپتن، دانشگاه میشیگان، که به خاطر کوشش های خود در زمینه فناوری خودروهای خودران شناخته شده است، طرحی را در دست اجرا دارد که به رانندگان یاری می نماید حرکات عابران پیاده را پیشبینی نمایند.این سیستم می تواند در پیشگیری از تصادفات رانندگی بی نظیر باشد.

انقلابی بزرگ در حوزه رانندگی در راه است ، هوش مصنوعی رفتارهای عابران پیاده را پیش بینی می نماید

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، نگاه کردن به عابران پیاده و پیش بینی آنچه که انجام می دهند، قسمت عمده ای از وقت راننده را می گیرد. درک اینکه یک شخص می خواهد وارد خیابان گردد یا خیر بسیار سخت است، ولی به نظر می رسد این کار را می توان با یاری خودرو هوشمند انجام داد.

الگوریتم های هوش مصنوعی می توانند بعضی از رفتارهای انسان را همزمان رصد و پیشبینی نمایند و این موضوع می تواند در هنگام رانندگی بسیار کاربردی باشد.

سیستم جدید طراحی شده توسط دانشگاه میشیگان، نه تنها راستا افراد را رصد می نماید، بلکه می تواند حرکات افراد را پیشبینی نموده و بر اساس حرکات افراد حدس بزند انان چه رفتاری از خود نشان می دهند، یا نشان خواهند داد.

این سیستم فوق هوشمند پشت ترافیک، پشت چراغ های قرمز و شرایطی مشابه به شدت کاربردی است و می تواند به افراد یاری کند با مشکل پریدن عابران پیاده وسط خیابان مبارزه نمایند.

تنها کافیست عابر پیاده تنها یک حرکت کوچک به سمت خیابان انجام دهد تا سیستم هوشمند هشدار دهد و اعلام کند عابر پیاده آماده انجام حرکتی اشتباه است.

اگرچه این سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی هنوز در مراحل اولیه فعالیت خود است، اما با توسعه این سیستم می توان انتظار تغییر و تحولاتی خیره نماینده را در حوزه رانندگی و پیشگیری از تصادفات داشت.

منبع: انتخاب
انتشار: 24 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 176

به "انقلابی بزرگ در حوزه رانندگی در راه است ، هوش مصنوعی رفتارهای عابران پیاده را پیش بینی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انقلابی بزرگ در حوزه رانندگی در راه است ، هوش مصنوعی رفتارهای عابران پیاده را پیش بینی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید