آیا میزان مصرف برق عامل تاثیرگذاری در خرید تلویزیون می باشد؟

به گزارش ایپتن، بین وسایل برقی منزل، تعدادی از آنها را بیشتر و تعدادی از آنها را کمتر در شبانه روز استفاده می کنیم. تلویزیون جزء وسایلی است که در بسیاری از خانه ها مدت زیادی مشغول کار است و گاهی حتی اگر اهل خانه در حال تماشای تلویزیون نباشند نیز همچنان تلویزیون روشن است!

آیا میزان مصرف برق عامل تاثیرگذاری در خرید تلویزیون می باشد؟

به گزارش خبرنگاران، بنابر اعلام زنبیل، همراه زنبیل باشید تا با اعداد و ارقام آنالیز کنیم و ببینیم مصرف برق در برندهای مختلف تلویزیون چقدر تفاوت دارد و این تفاوت آیا باعث می گردد تا بخواهیم به سراغ برندهای خاصی برویم یا خیر.

عوامل تاثیرگذار در مصرف برق تلویزیون

عمده مصرف برق تلویزیون مربوط به پنل نمایشگر آن است. فناوری بکار رفته در تلویزیون هایی که پنل LED دارند نسبت به پنل LCD پیشرفته تر است به همین دلیل مصرف برق پنل LED همواره از LCD کمتر است.

عامل دیگری که در مصرف برق تلویزیون تاثیرگذار است، سایز صفحه نمایش آن می باشد. طبیعی است که هر چه سایز تلویزیون بزرگتر باشد مصرف برق آن نیز بیشتر خواهد بود. البته تلویزیون حتی در زمانی که صفحه اش خاموش و در حالت آماده بکار باشد مصرف برق ناچیزی در حدود 5/0 وات در ساعت دارد که به هر حال در مجموع مصرف ماهانه تلویزیون تاثیر اندکی خواهد گذاشت.

چطور بفهمیم مصرف برق تلویزیون چقدر است؟

معمولا یک برچسب مشخصات تلویزیون به پشت بدنه آن چسبانده می گردد که اطلاعات مختفی روی آن درج شده است. روی این برچسب مقابل عبارت Power Consumption عددی برحسب وات نوشته شده که برق مصرفی تلویزیون در هر ساعت را نشان می دهد. این عدد باید بر 1000 تقسیم گردد تا برحسب کیلووات ساعت مصرف برق تلویزیون به دست آید. اگر روی برچسب تلویزیون شما چنین چیزی نوشته نشده باید به کاتالوگ تلویزیون یا سایت سازنده مراجعه کنید.

نحوه محاسبه هزینه برق مصرفی تلویزیون در ایران

در ایران هزینه برق براساس تعرفه وزارت نیرو برای منطقه ها عادی در ماه های غیرگرم در سال 1400 برای مصرف کمتر از 100 کیلووات ساعت در ماه هر کیلووات 600 ریال محاسبه می گردد که هزینه برق حدود 80 درصد خانوارهای ایرانی با این تعرفه محاسبه می گردد. هر چند این اعداد برای مصارف بیشتر از 100 کیلووات ساعت در ماه و در منطقه ها گرمسیر تعرفه های جداگانه ای دارد. اگر مصرف میانگین هر ایرانی که 3 ساعت تماشای تلویزیون در روز است را ملاک قرار دهیم، در ماه 90 ساعت تلویزیون برق مصرف می نماید.

مصرف برق تلویزیون ال جی

یک تلویزیون 43 اینچ LED الجی به طور میانگین 75 وات (075/0 کیلووات) در ساعت برق مصرف می نماید. با ضرب 075/0 در 90 ساعت 75/6 کیلووات مصرف برق ماهانه و با ضرب 75/6 در 600 ریال، 4،050 ریال مصرف برق این تلویزیون ال جی در یک ماه می گردد.

تلویزیون های 65 اینچ LED الجی مصرف میانگین 103 وات (103/0 کیلووات) در ساعت دارند با ضرب 103/0 در 90 ساعت 27/9 کیلووات مصرف ماهانه و با ضرب 27/9 در 600 ریال، 5،562 ریال مصرف برق این تلویزیون در یک ماه می گردد.

مصرف برق تلویزیون سامسونگ

تلویزیون 43 اینچ LED سامسونگ به طور میانگین 73 وات (073/0 کیلووات) در ساعت برق مصرف می نماید. با ضرب 073/0 در 90 ساعت 57/6 کیلووات مصرف برق ماهانه و با ضرب 57/6 در 600 ریال، 3،942 ریال مصرف برق این تلویزیون سامسونگ در یک ماه می گردد.

تلویزیون های 65 اینچ LED سامسونگ مصرف میانگین 220 وات (22/0 کیلووات) در ساعت دارند با ضرب 22/0 در 90 ساعت 8/19 کیلووات مصرف ماهانه و با ضرب 8/19 در 600 ریال، 11،880 ریال مصرف برق این تلویزیون در یک ماه می گردد.

مصرف برق تلویزیون TCL

تلویزیون 43 اینچ LED تی سی ال به طور میانگین 80 وات (08/0 کیلووات) در ساعت برق مصرف می نماید. با ضرب 08/0 در 90 ساعت 2/7 کیلووات مصرف برق ماهانه و با ضرب 2/7 در 600 ریال، 4،320 ریال مصرف برق این تلویزیون TCL در یک ماه می گردد.

تلویزیون های 65 اینچ LED این برند مصرف میانگین 150 وات (15/0 کیلووات) در ساعت دارند با ضرب 15/0 در 90 ساعت 5/13 کیلووات مصرف ماهانه و با ضرب 5/13 در 600 ریال، 8،100 ریال مصرف برق این تلویزیون در یک ماه می گردد.

مقایسه هزینه برق تلویزیون ها در ایران

اگر مقایسه ای بین سایزهای کوچک و بزرگ تلویزیون های LED بالا داشته باشیم درمی یابیم که در تلویزیون های سایز کوچکتر 43 اینچ هزینه برق مصرفی تفاوت چندانی ندارد و در سایز بزرگتر 65 اینچ سامسونگ بیشترین مصرف برق و ال جی کمترین مصرف برق را دارا هستند. نکته قابل توجه اینجاست که به خاطر مقرون به صرفه بودن برق در ایران حتی پرمصرف ترین تلویزیون ها نیز از نظر قیمتی تفاوت فاحشی با کم مصرف ترین تلویزیون ها ندارند. به همین دلیل در کشورمان برق مصرفی تلویزیون نمی تواند به عنوان ملاک خرید تلویزیون در نظر گرفته گردد.

خرید تلویزیون از برندهای مختلف را از کجا انجام دهیم؟

برای خرید تلویزیون از بین برندهای مختلف می توانیم به جای اینکه فروشگاه های فیزیکی تلویزیون را زیر و رو کنیم تا مدل و برند مورد نظر خود را پیدا کنیم به صورت آنلاین و از بین برندهای مختلف و در کمترین زمان اینکار را انجام دهیم. فروشگاه اینترنتی زنبیل تنوع بالایی از انواع مدل های تلویزیون ال جی، سامسونگ و... را داراست که در کنار تنوع بالا، گارانتی اصلی این محصولات را نیز به مشتریان خود ارائه می دهد.

لینک مشاهده جدیدترین مدل های ال ای دی سامسونگ با آخرین قیمت ها

لینک مشاهده جدیدترین مدل های تلویزیون جی پلاس با آخرین قیمت ها

لینک مشاهده جدیدترین مدل ها و آخرین قیمت تلویزیون ال جی

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 آذر 1400 بروزرسانی: 28 آذر 1400 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1884

به "آیا میزان مصرف برق عامل تاثیرگذاری در خرید تلویزیون می باشد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا میزان مصرف برق عامل تاثیرگذاری در خرید تلویزیون می باشد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید