کاپیتان های سرخابی، آماده دربی

به گزارش ایپتن، خبرگزاری خبرنگاران- سیدجلال حسینی با حضور در دربی رکورد تازه ای را از آن خود می نماید.

کاپیتان های سرخابی، آماده دربی

به گزارش خبرنگاران، پرسپولیس روز دوشنبه در دیداری حساس به مصاف استقلال خواهد رفت و سیدجلال حسینی که عنوان پرافتخارترین بازیکن لیگ برتر ایران را به خود اختصاص داده، در آستانه 39 سالگی و در اوج آمادگی وارد زمین خواهد شد. در زمان حضور شجاع خلیل زاده، سیدجلال حسینی رفته رفته به نیمکت تبعید شد تا خیلی ها تجربه کناره گیری مهدی مهدوی کیا در زمان سرمربیگری یحیی گل محمدی را به یاد بیاورند اما در ادامه و با جدایی خلیل زاده، سیدجلال بار دیگر به ترکیب برگشت و با بازی های فوق العاده ای که به نمایش گذاشت نشان داد تا چه اندازه در این مدت آماده بوده است.

سیدجلال حسینی حالا با سابقه حضور در بیش از 10 دربی، به عنوان نقطه آرامش خط دفاعی پرسپولیس راهی نود و چهارمین شهرآورد پایتخت می گردد تا رکورد تازه ای را جا به جا کند. کاپیتان پرسپولیس این بار در فاصله 22 روز تا تولد خود به مصاف استقلال می رود تا با عبور از رکورد نیلسون کوریا جونیور، دومین بازیکن مسن در تاریخ دربی گردد، آن هم در حالی که رکورددار این بخش از دربی ها کسی نیست جز رضا عنایتی که با 39 سال و 24 روز، آخرین دربی اش را تجربه کرد. با این شرایط سیدجلال حسینی با حضور در دربی پیش رو بین بازیکنان پرسپولیس رکورددار خواهد شد و با بازی در نیم فصل دوم رکورد مسن ترین بازیکن تاریخ دربی را از رضا عنایتی خواهد گرفت.

کاپیتان های هر دو تیم پرسپولیس و استقلال سابقه گلزنی در دربی را دارند. کایپتان های هر دو تیم پرسپولیس و استقلال در دربی های قبلی توانسته اند دروازه تیم رقیب را باز نمایند. در 93 دربی گذشته پایتخت، 104 بازیکن پیروز به گلزنی شده اند. بین گلزنان دو تیم نام 5 کاپیتان فعلی سرخابی ها دیده می گردد. 3 کاپیتان پرسپولیس و 2 کاپیتان استقلال توانسته اند دروازه حریف را باز نمایند. سیدجلال حسینی، کاپیتان اول سرخ ها در دربی شماره 85 برای پرسپولیس گلزنی کرد. در همان بازی که فرشید اسماعیلی، کاپیتان سوم استقلال در دقیقه 18برای این تیم گلزنی کرد تا بازی در نهایت با نتیجه 3 بر 2 به نفع آبی پوشان به انتها برسد.

امید عالیشاه کاپیتان دوم سرخ ها در دربی 80 روی سانتر زنده یاد هادی نوروزی گل فزونی پرسپولیس را به ثمر رساند و وریا غفوری کاپیتان اول استقلال پیروز شد در دربی 87 تک گل پیروزی بخش آبی ها را به ثمر برساند. احمد نوراللهی کاپیتان سوم پرسپولیس نیز در دربی 90 دروازه استقلال را باز کرد و آخرین پیروزی برانکو ایوانکوویچ مقابل این تیم را رقم زد.

از این رو سه کاپیتان اول پرسپولیس یعنی سیدجلال حسینی، امید عالیشاه و احمد نوراللهی مقابل استقلال گلزنی نموده اند و سه کاپیتان اول استقلال به ترتیب وریا غفوری، سیدحسین حسینی و فرشید اسماعیلی هستند که غیر از حسینی، وریا و اسماعیلی پیروز به گلزنی شده اند. حال باید منتظر بود و دید در دربی 94 آیا هیچ کدام از کاپیتان های دو تیم پیروز به گلزنی خواهند شد یا نه.

یحیی گل محمدی و محمود فکری این است که آن ها به خوبی ارزش تجربه در دربی را می دانند و خودشان هم زمانی که به بازیکنان با تجربه ای در استقلال و پرسپولیس تبدیل شدند نمایش به مراتب بهتری در دربی ها داشتند. محمود فکری هر دو گل خود در دربی را زمانی زد که تبدیل به بازیکن با تجربه استقلال شده بود، درست مثل یحیی گل محمدی که در سال های انتهای حضورش در پرسپولیس در دربی پیروز به گلزنی شد. حالا به نظر می رسد انتخاب این 2 برای بازی روز دوشنبه هفته آینده احتمالا باید بازیکنان با تجربه تر باشند، کسانی که سابقه حضور در این بازی را دارند و در بازی های گذشته عملکرد خوبی برابر رقیب سنتی شان داشته اند، حتی اگر آن ها در حال حاضر شرایط بدنی بهتری از بازیکنانی که تازه با این باشگاه قرارداد امضا نموده اند نداشته باشند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 26 بهمن 1399 بروزرسانی: 26 بهمن 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1423

به "کاپیتان های سرخابی، آماده دربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاپیتان های سرخابی، آماده دربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید