پرسپولیس با این ترکیب پیروز نمی شود!

به گزارش ایپتن، یک کارشناس فوتبال می گوید پرسپولیس برای موفقیت نیازمند استفاده از دو مهاجم در مسابقه است که در داربی 97 این اتفاق رخ نداد.

پرسپولیس با این ترکیب پیروز نمی شود!

ضیا عربشاهی در گفت وگو با خبرنگاران، درباره تساوی استقلال و پرسپولیس در داربی 97 تهران اظهار کرد: در یک ربع اول استقلال نشان داد که می خواهد بازی را ببرد اما بعد از یک ربع اول پرسپولیس به خودش آمد. بازی بیشتر در وسط زمین بود و دو تیم در همین منطقه به بازی درگیرانه پرداختند. در نتیجه فشاری روی دروازه همدیگر نیاوردند و موقعیتی نبود که بازی بوی گل بدهد.

این کارشناس فوتبال با بیان اینکه دو تیم روی ضربات ایستگاهی هم بی هدف بودند، گفت: اگر توپی هم از جناحین سانتر می شد، بی هدف به بیرون می رفت. با توجه به اهمیت داربی، هر دو تیم فشار روحی و روانی زیادی را تجربه کردند و استرس داشتند. مخصوصات استقلال استرس بیشتری داشت چرا که در بازی های قبل نتایج خوبی نگرفته بود. در کل در نیمه اول خطری روی دروازه ها خلق نشد.

او با اشاره به نیمه دوم این بازی و فشار پرسپولیس روی دروازه استقلال تا حدود دقیقه 70 گفت: پرسپولیس تا اواسط نیمه دوم خیلی خوب صاحب توپ شد اما با یک مهاجم و با این ترکیب نمی تواند پیروز شود. مگر اینکه وینگرها اضافه می شدند که این اتفاق هم رخ نداد. پرسپولیس نمی تواند با این رویه و سیستم بازی کند و نتیجه بگیرد. پرسپولیس باید با دو مهاجم بازی می کرد. وقتی عبدی به زمین آمد شاد شدم اما دیدم آل کثیر را بیرون کشیدند. پرسپولیس حتما باید با سیستم 2-4-4 خطی یا لوزی بازی کند. نفرات این تیم در هجده قدم استقلال کم بود. اگر کنار آل کثیر مهاجم دیگری وجود داشت، مطمئنا دفاع استقلال به اشتباه می افتاد چرا که بازیکنان این تیم در خط دفاعی کند و فاقد تکنیک لازم هستند و در صورت ایجاد فشار زیاد، اشتباه می کنند. هستند و اگر تحت فشار شوند تکنیک بالا را ندارند. می تواند حریف صاحب موقعیت شوند.

عربشاهی با بیان اینکه بازی می توانست گل نداشته باشد اما تماشاگر را راضی کند، افزود: اگر دو تیم زیبا بازی می کردند و موقعیت گل می ساختند، می توانستیم روی کم گل بودن مسابقه چشم مان را ببندیم. متاسفانه بازی زیبایی نبود و دروازه ها تهدید نشد. درست است که دو تیم تحت فشار هستند اما باید اشتباهات فردی خود را کمتر کنند و دو پاس سالم را به خط حمله برسانند.

او در واکنش به اینکه شمار پاس های متوالی دو تیم به زحمت به عدد پنج می رسید، گفت: متاسفانه ما سه، چهار پاس متوالی هم نداشتیم. برای تیم هایی که این همه هوادار دارند و بازیکنان بزرگی در ترکیب شان به میدان می فرایند، این شرایط خوب نیست که یک ضربه سالم هم ندارند. باید بتوانند بیشتر از این کارهای تاکتیکی را انجام دهند.

این کارشناس فوتبال درباره بازیکنان برتر استقلال و پرسپولیس در این دیدار گفت: وحید امیری خیلی بازیکن است که امروز هم در آماده بود. آذری در استقلال خوب و شجاع بازی می کرد و اگر اینطور ادامه دهد، بازیکن خوبی می شود. به نظرم امیری از تمام بازیکنان یک سر و گردن بالاتر بود و نشان داد در خدمت تیم است. او معمولا نوسان زیادی ندارد و همیشه بین 75 تا 100 درصد از آمادگی کامل خود را به نمایش می گذارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 بهمن 1400 بروزرسانی: 8 بهمن 1400 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1929

به "پرسپولیس با این ترکیب پیروز نمی شود!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرسپولیس با این ترکیب پیروز نمی شود!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید