آشنایی با محله های مشهور تورنتو

به گزارش ایپتن، تورنتو بزرگترین شهر کانادا و چهارمین شهر بزرگ آمریکای شمالی است. این شهر دارای جمعیتی بیش از 2.7 میلیون نفر از سراسر جهان است و به همین دلیل، از تنوع فرهنگی بسیار بالایی برخوردار است. تورنتو همچنین به دلیل اقتصاد قوی و استاندارد زندگی بالا، مقصدی محبوب برای مهاجران و دانشجویان بین المللی است.

اگر قصد مهاجرت یا سفر به تورنتو را دارید، شناخت محله های مختلف این شهر می تواند به شما در انتخاب بهترین مکان برای زندگی یا اقامت کمک کند. در این مقاله، به معرفی برخی از محبوب ترین محله های تورنتو و ویژگی های هر یک از آنها می پردازیم.

آشنایی با محله های مشهور تورنتو

مرکز شهر تورنتو (Downtown)

مرکز شهر تورنتو قلب تپنده این شهر است و محل استقرار بسیاری از شرکت ها، سازمان های دولتی و مراکز فرهنگی و تفریحی است. این محله همچنین دارای خانه های مسکونی متعددی است، اما قیمت املاک در اینجا نسبتا بالا است.

برخی از جاذبه های گردشگری مرکز شهر تورنتو عبارتند از:

  • برج CN
  • ریپلای آکواریوم کانادا
  • موزه رویال انتاریو
  • گالری هنری انتاریو
  • میدان یانگ-دانداس

محله های ایرانی نشین تورنتو

تورنتو یکی از بزرگترین جوامع ایرانی در خارج از ایران را دارد و به همین دلیل، محله های ایرانی نشین زیادی در این شهر وجود دارد. برخی از محبوب ترین محله های ایرانی نشین تورنتو عبارتند از:

  • ریچموند هیل
  • مارکهام
  • وودبریج
  • یورک ریجن
  • شمال تورنتو

این محله ها دارای امکانات رفاهی و خدماتی متعددی هستند که برای ایرانیان ساکن تورنتو مناسب هستند، مانند فروشگاه های ایرانی، رستوران های ایرانی، مدارس ایرانی و مراکز مذهبی ایرانی.

محله های دانشجویی تورنتو

تورنتو دارای چندین دانشگاه معتبر است، از جمله دانشگاه تورنتو، دانشگاه یورک و دانشگاه رایرسون. به همین دلیل، محله های دانشجویی متعددی در این شهر وجود دارد. برخی از محبوب ترین محله های دانشجویی تورنتو عبارتند از:

  • هاربرفرونت
  • بلو جی ویلیج
  • یورکویل
  • کویینز وست

این محله ها دارای تعداد زیادی آپارتمان و خوابگاه دانشجویی هستند و به دانشگاه ها و مراکز آموزشی نزدیک هستند. همچنین، این محله ها دارای امکانات رفاهی و خدماتی متعددی هستند که برای دانشجویان مناسب هستند، مانند کافه ها، کتابخانه ها و رستوران ها.

محله های خانوادگی تورنتو

تورنتو همچنین دارای محله های خانوادگی متعددی است که برای زندگی با خانواده مناسب هستند. برخی از محبوب ترین محله های خانوادگی تورنتو عبارتند از:

  • لورنس پارک
  • بیچز
  • لزلی ویل
  • ایست یورک

معرفی برخی از این محله های مشهور

هاربرفرانت (Harbourfront)

هاربرفرانت محله ای ساحلی در تورنتو است که در امتداد دریاچه انتاریو قرار دارد. این محله دارای پارک های زیبا، مسیرهای پیاده روی و دوچرخه سواری، رستوران ها و کافه های متعدد و همچنین تعدادی جاذبه گردشگری مانند مرکز علوم انتاریو و آکواریوم ریپلی کانادا است.

کنزینگتون مارکت (Kensington Market)

کنزینگتون مارکت محله ای رنگارنگ و پر جنب و جوش در تورنتو است که به خاطر فروشگاه های مستقل، کافه های دنج و رستوران های بین المللی اش شهرت دارد. این محله همچنین محل برگزاری جشنواره ها و رویدادهای مختلف فرهنگی و هنری است.

یورکویل (Yorkville)

یورکویل محله ای لوکس در تورنتو است که به خاطر بوتیک های شیک، رستوران های گران قیمت و گالری های هنری اش شهرت دارد. این محله همچنین محل سکونت بسیاری از افراد مشهور و ثروتمند است.

ریچموند هیل (Richmond Hill)

ریچموند هیل محله ای مرفه در تورنتو است که به خاطر خانه های بزرگ و گران قیمتش شهرت دارد. این محله همچنین دارای تعداد زیادی مدرسه و پارک است و مقصدی محبوب برای خانواده ها به شمار می رود.

نورث یورک (North York)

نورث یورک یکی از بزرگترین محله های تورنتو است که به خاطر تنوع فرهنگی و قومی اش شهرت دارد. این محله دارای تعداد زیادی رستوران، کافه، فروشگاه و مراکز فرهنگی و هنری است و همچنین محل سکونت جامعه بزرگی از ایرانیان است.

اسکاربرو (Scarborough)

اسکاربرو شرقی ترین محله تورنتو است و به خاطر سواحل زیبا، پارک های بزرگ و محله های مسکونی آرامش بخشش شهرت دارد. این محله همچنین دارای تعداد زیادی مراکز خرید و رستوران است.

ایست یورک (East York)

ایست یورک محله ای آرام و خانوادگی در تورنتو است که به خاطر مدارس خوب، پارک های زیبا و محله های مسکونی امنش شهرت دارد. این محله همچنین دارای تعداد زیادی مراکز خرید و رستوران است.

وست تورنتو (West Toronto)

وست تورنتو محله ای متنوع در تورنتو است که به خاطر ترکیب محله های مسکونی، تجاری و صنعتی اش شهرت دارد. این محله همچنین دارای تعداد زیادی رستوران، کافه، فروشگاه و مراکز فرهنگی و هنری است.

اگزیبیشن (Exhibition Place)

اگزیبیشن محله ای در غرب تورنتو است که به خاطر محل برگزاری نمایشگاه ملی کانادا و جشنواره های مختلف شهرت دارد. این محله همچنین دارای تعدادی جاذبه گردشگری مانند باغ وحش تورنتو و آکواریوم ریپلی کانادا است.

جزایر تورنتو (Toronto Islands)

جزایر تورنتو مجموعه ای از 15 جزیره در خلیج تورنتو است که از طریق کشتی از مرکز شهر قابل دسترسی است. این جزایر دارای پارک های زیبا، مسیرهای پیاده روی و دوچرخه سواری، ساحل و همچنین تعدادی جاذبه گردشگری مانند شهربازی سنتر آیلند و پارک تفریحی هارد راک کافه لایو هستند.

این محله ها دارای مدارس خوب، پارک ها و زمین های بازی فراوان، و خانه های مسکونی با اندازه های مختلف هستند.

منبع مقاله: بهترین محله های تورنتو

انتشار: 6 آبان 1402 بروزرسانی: 6 آبان 1402 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1228

به "آشنایی با محله های مشهور تورنتو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با محله های مشهور تورنتو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید