معمای جالب ریاضی

به گزارش ایپتن، یک معمای ریاضی جالب برای محاسبات اعدادی ساده در یکی از وب سایتها منتشر شد که به طور میانگین از هر 1000 نفر شرکت کننده در این تست تنها 1 نفر پیروز به پاسخ درست شد.

معمای جالب ریاضی

می توانید پاسخ این معمای ریاضی چالش برانگیز را بدست آورید؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از نمناک ، یکی از چالش های ذهنی جالب انجام معما و تست هایی است که شامل اعداد و ارقامی است که به راحتی نمی توان رابطه آنها را تشخیص داد درست مثل معمای ریاضی - تصویری که در این بخش برایتان آورده ایم.

معمای ریاضی جالبی که از 1000 نفر فقط 1 نفر پاسخ درست داد!

این معما توسط سایت gotumble.com طراحی و منتشر شد ، طراح این معما به شرکت کنندگان برای حل آن پیشنهاد داشت که دامنه فکرشان را از داخل باکس معما فراتر برده و به روشی که به سادگی بین اعداد ایجاد می شود فکر کنند.

چند ردیف محاسبه ریاضی با جواب البته جوابی که متفاوت با آنچه به روش معمولی به ذهنتان می رسد می بینید که اخرین محاسبه بدون جواب باقی مانده است و شما بایستی به روش اجرا شده برای اعداد قبلی ان را بدست اوردید.

تصویر مربوط به معمای ریاضی جالب حاصل جمع اعداد

جواب معمای ریاضی

روش حل این معما به این نحو است که حاصل جمع دو عدد با عدد دیگری جمع زده می شود به این روش که برایتان خواهیم گفت.

ابتدا 1+4=5 کاملا صحیح و منطقی است

در خط بعد 2+5 =12 شده است چطور؟ به این روش که ابتدا 2+5 شده سپس عدد 5 که جواب محاسبه خط قبلی است به جواب محاسبه اضافه شده است.

خط بعدی 3+6 را داریم که جواب آن 9 است اما جواب نوشته شده 21 است یعنی باز هم قانون خط دوم اجرا شده است پس سوال خط چهارم یعنی معمای اصلی هم باید با همین روش حل شود که به این ترتیب جواب معما اینطور خواهد بود :8+11=19 اما طبق قانون باید عدد 21 را که حاصل محاسبه خط قبلی است را به آن اضافه کنیم ، یعنی 19+21=40.

پس جواب این معمای ریاضی 40 است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 28 دی 1399 بروزرسانی: 28 دی 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1367

به "معمای جالب ریاضی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معمای جالب ریاضی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید