مجسمه جنجالی بودا در ابوظبی

به گزارش ایپتن، رانندگان در ابوظبی امارات، با تماشا مجسمه عظیم بودا که در حاشیه عظیمراه قرار گرفته بود غافلگیر شدند و عکس های آن به سرعت در فضای مجازی منتشر شد.

مجسمه جنجالی بودا در ابوظبی

با تور ارزان دبی در زیباترین سواحل خلیج فارس استراحت کنید و شهری پر زرق و برق، بین‌المللی و پیشرفته را سیاحت کنید.

روزنامه تایمز امارات شرح داد که این مجسمه 10 متری از روز یکشنبه در عظیمراه شیخ زائد بین دبی و ابوظبی نصب شده است.

این روزنامه مدّعی شد که نصب چنین مجسمه ای در عظیمراه، اقدامی از سوی موزه لوور ابوظبی در چهارچوب طرحی به نام موزه عظیمراه است که از هفتم آوریل اجرایی می گردد. در این طرح نسخه دوم ده ها آثار هنری موجود در موزه در معرض دید عموم قرار می گیرد و مجسمه بودا در واقع نسخه عظیم شده تمثالی چینی در موزه ابوظبی است.

عکس منتشر شده نقدها تندی را در فضای مجازی برانگیخت و منتقدان، چنین حرکتی را بازگشت بت ها به جزیره العرب توصیف کردند و نوشتند که بودا در نزد پیروانش خداست و بوداییان خدایی غیر از الله را می پرستند، شایسته نیست که این اقدام را با عناوینی همانند مدارا با سایر ادیان و یا کنار آمدن با دیگران توجیه کنیم.

کاربری به استهزاء نوشت: نگران حوادث جاده ای نباشید، شما در حمایت بودا هستید!، دیگری نوشت: تاریخ ثبت خواهد نمود که بن زائد نخستین کسی است که بت ها را به جزیرة العرب بازگرداند.

به همین دلیل، شاید جالب باشد اگر بدانید که در سال 2017 میلادی، دولت امارات با صدور تصمیمی، زمینی را برای ساخت معبد در اختیار مهاجران هندو قرار داد؛ تصمیمی که خشم بسیاری از اماراتی ها را برانگیخت و آنها چنین اقدامی را اسلام ستیزانه توصیف کردند.

منبع: گردشبان
انتشار: 19 مرداد 1400 بروزرسانی: 19 مرداد 1400 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1743

به "مجسمه جنجالی بودا در ابوظبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجسمه جنجالی بودا در ابوظبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید