خرید سیم و کابل به چه صورت انجام می گردد؟

به گزارش ایپتن، سیم و کابل محصولاتی هستند با قدمت بالا که از اوایل قرن نوزدهم تا حالا کارایی های بسیاری برای بشر داشته اند.

خرید سیم و کابل به چه صورت انجام می گردد؟

به گزارش خبرنگاران، بنابراعلام لایت هوم، در واقع سیم وسیله ای است رسانا که برای انتقال انرژی الکتریکی از نقطه ای به نقطه دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. جنس یک سیم اصولا از عنصری رسانا می باشد که دارای یک عایق نیز هست.

از طرف دیگر کابل متشکل از چندین رشته سیم است که عموما در قالبی بزرگتر و با روکشی پلاستیکی برای انتقال انرژی الکتریکی از نقطه ای به نقطه دیگر ساخته می گردد. این نکته نیز در این باره قابل ذکر است که سیم و کابل هر کدام دارای انواعی هستند.

برای نمونه انواع سیم مانند سیم مفتول، سیم افشان و سیم نیمه افشان وجود دارد و انواع کابل نیز شامل کابل فشار قوی، کابل فشار متوسط، کابل فشار ضعیف و کابل ساختمانی می باشد. با این وصف همان طور که می بینید سیم و کابل محصولاتی پر کاربرد هستند.

بنابراین ممکن است هر کدام از ما روزی احتیاج به خرید سیم و کابل داشته باشیم. در ادامه این متن قرار است با بیان نکاتی شرح بدهیم که خرید سیم و کابل به چه صورت انجام می گردد؟

قیمت سیم و کابل

یکی از مهم ترین بخش های تحقیق شما درباره خرید انواع سیم و کابل مربوط به قیمت این نوع محصولات می گردد. در این جا باید شرح بدهیم که قیمت کابل اصولا شامل حاصل جمع هزینه های آلیاژها و روکش پلیمری می باشد. اما علاوه بر این ها هزینه های حمل و نقل و نیروی انسانی نیز در قیمت نهایی کابل تاثیر مستقیم دارد.

حال چه طور می گردد قیمت واقعی سیم و کابل در بازار را استعلام کرد؟ از آن جا که ترکیب آلیاژ یک کابل شامل دو فلز مس و آلومینیوم می باشد و قیمت این دو فلز در بازار مدام در حال تغییر است، استعلام قیمت سیم و کابل را برای مصرف نماینده کمی سخت می نماید.

بنابراین بهتر است پیش از اقدام به خرید این نوع محصولات به وسیله نمایندگی ها و یا سایت های معتبر فروش اینترنتی سیم و کابل قیمت انواع این محصول را استعلام نمایید.

زیرا در واقع قیمت روز سیم و کابل علاوه بر ارتباط اش با قیمت روز مس و آلومینیوم در بازار به قیمت آلیاژ روکش های سیم و کابل نیز بستگی دارد.

این نکته را نیز بهتر است بیان کنیم که اگر به هر دلیلی به اینترنت دسترسی ندارید و در عین حال قصد دارید قیمت انواع سیم و کابل را پیش از خریدتان استعلام کنید بهتر است به یکی از مراکز فروش سیم و کابل مراجعه نمایید.

در این مراکز تعداد زیادی فروشگاه سیم و کابل در کنار یکدیگر مشغول به فعالیت اند و بنابراین امکان استعلام قیمت محصول برای مصرف نماینده وجود دارد.

فراوری نماینده و وارد نماینده سیم و کابل

به طور کلی باید این نکته را بدانید که در کشور ما انواع سیم و کابل در دو دسته کلی جای می گیرند. دسته اول سیم و کابل هایی هستند که توسط شرکت های داخلی فراوری می شوند.

این فراوری نماینده ها با خرید مواد اولیه و ترکیب کردن آن ها و در نهایت تبدیل کردن شان به رشته هایی به عنوان سیم و کابل و عایق بندی کردن آن ها در بازار این محصولات عرضه می نمایند.

اما دسته دوم سیم و کابل هایی هستند که توسط وارد نمایندگان از خارج کشور در بازار عرضه می گردند. اصولا این وارد نمایندگان تعداد محدودی هستند که با شرکت های فراوری نماینده خارجی قراردادهایی بسته اند و پس از انجام امور اداری و قانونی محصولات خود را وارد کشور می نمایند.

فروش سیم و کابل

باید بدانید که سیم و کابل نیز مانند بسیاری از محصولات دیگر هم عمده فروشی دارد و هم به صورت جزیی تر در بازار قابل تهیه کردن است. عمده فروش ها عموما شرکت های فراوری نماینده هستند که محصولات خود را در اختیار نماینده ها و یا دیگر فروشگاه های معتبر قرار می دهند.

اما گروه دیگری که سیم و کابل را به صورت عمده می فروشند وارد نمایندگان هستند. این گروه نیز سیم و کابل وارداتی را به دست نمایندگی های معتبر رسانده و آن ها در بازار عرضه می نمایند.

شاید این سوال برای کاربران پیش بیاید که اصولا کدام فروشگاه ها مامور فروختن سیم و کابل های فراوری داخل و یا وارداتی هستند. در ادامه به این موضوع می پردازیم.

فروشگاه های سیم و کابل

به طور کلی فروشگاه های لوازم الکترونیکی یا مصالح ساختمانی اولین گزینه هایی هستند که در سطح شهر می توان برای خرید انواع سیم و کابل به آن ها مراجهه نمود.

اما بهتر است پیش از اقدام به خرید این نوع محصولات با اندکی تحقیق به شناخت کافی از انواع برندها و ویژگی های آن ها برسیم و پس از آن با مراجعه به فروشگاه های معتبر و مشورت دریافت از فروشنده ها اقدام به خرید نماییم.

اما فروشگاه های سطح شهر تنها مکان هایی نیستند که می گردد از آن ها سیم و کابل خرید. یک فضای دیگری که این امکان را برای کاربران فراهم آورده است، فروشگاه های اینترنتی می باشد.

در فروشگاه آنلاین کالای برق ساختمان شما به راحتی می توانید بدون صرف هزینه و وقت انواع سیم و کابل را آنالیز کنید و در نهایت با مقایسه قیمت ها اقدام به خرید نمایید.

در این متن کوشش کردیم با ارائه اطلاعاتی مختصر و مفید، کاربران را در امر خرید انواع سیم و کابل هدایت نماییم. در نهایت امیدواریم با مطالعه این نوشتار توانسته باشیم به این پرسش که خرید سیم و کابل به چه صورت انجام می گردد پاسخ مناسبی بدهیم.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 فروردین 1400 بروزرسانی: 22 فروردین 1400 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1539

به "خرید سیم و کابل به چه صورت انجام می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید سیم و کابل به چه صورت انجام می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید