با شخصی که ما را ناراحت نموده چگونه برخورد کنیم؟

به گزارش ایپتن، چند وقت است دیگران احساسات تان را جریحه دار می نمایند و هنوز نتوانسته اید تصمیم درستی در جهت بهبود روابط خود بگیرید؟

با شخصی که ما را ناراحت نموده چگونه برخورد کنیم؟

مطمئنا حق ندارید به خاطر هر اختلاف نظری فکر کنید که مورد توهین یا بی عدالتی قرار گرفته اید. اگر دلخوری شما آنقدر جدی است که روابط شما را به بن بست کشانده، پس باید برای برطرف اختلافات یک قدم حساب شده بردارید. در این مطلب از خبرنگاران به بیان روش های برطرف ناراحتی و دلخوری از دیگران می پردازیم.

روش های برطرف ناراحتی و دلخوری از دیگران

وقتی از موضوعی ناراحت می شویم یا از کسی دلخوریم، برای برطرف دلخوری و کدورت بهتر است بهتر است حرف بزنیم یا سکوت کنیم؟ همراه ما باشید.

دلیل ناراحتی خود را ریشه یابی کنید

فکر کنید ببینید آیا طرف مقابل به عمد ناراحت تان نموده یا اینکه قصد و نیتی در کار نبوده و فقط یک سوءتفاهم ساده است؟ قبل از اینکه هیچ واکنشی نشان دهید، سعی کنید بفهمید چرا از رفتار طرف مقابل ناراحت شده اید. اگر از کوره در بروید، ممکن است در لحظه حرفی بزنید که بعدا موجب پشیمانی تان گردد.

پافشاری نکردن بر موضع خود از روش های برطرف ناراحتی و دلخوری از دیگران

هرگز نباید در مخالفت با دیگران گارد بگیرید یا خشونت نشان دهید. به جای اینکه دیدگاه خود را تحمیل کنید، بگذارید طرف مقابل هم در دفاع از موضع خود حرف بزند. فقط با گفت و گوی دوطرفه است که می توانید به مصالحه برسید و همدیگر را ببخشید.

بپذیرید که گاهی وقت ها حق با هر دو طرف است

وقت ها اختلاف نظرات به شکلی است که درست و غلط معنی ندارد و در واقع، نظر هر دو طرف به حق و قابل تامل است. پس سعی کنید از هر اختلاف نظری ناراحت نشوید و بپذیرید در برخی موارد هیچ کس مقصر نیست. برای اینکه روابط بهتری را با دیگران تجربه کنید به مطلب با افراد خودخواه چگونه باید رفتار کنیم؟ سر بزنید.

خودتان را برای هر نوع برخوردی آماده کنید

خودتان را برای هر نوع برخوردی آماده کنید تا غافلگیر نشوید. شاید وقتی ناراحتی خود را مطرح کنید و بگویید دلخور هستید، طرف مقابل حالت تدافعی به خود بگیرد و اصلا حرف تان را قبول نکند. پس آمادگی هر نوع برخوردی را داشته باشید.

در انتخاب کلمات خود دقت کنید

قبل از اینکه با شخصی که شما را ناراحت نموده دوباره روبه رو شوید، به صحبت هایی که می خواهید پیش بکشید، خوب فکر کنید و در انتخاب کلمات تان نهایت دقت را به خرج دهید. وقتی با یکدیگر روبه رو شدید، صادقانه و روراست حرف تان را بزنید.

به جای صحبت رو در رو نامه بنویسید

گاهی وقت ها بد نیست به شخصی که ناراحت تان نموده نامه بنویسید و افکار و احساسات تان را در قالب نامه بیان کنید. به این ترتیب می توانید هر فکر یا احساسی را که اذیت تان می نماید کاملا به طرف مقابل انتقال دهید. ضمناً می توانید مطمئن باشید کسی حرف تان را قطع نمی نماید.

برخورد آشتی جویانه از روش های برطرف ناراحتی و دلخوری از دیگران

منظور از رفتار آشتی جویانه این نیست که مجبور هستید خطای طرف مقابل را توجیه کنید یا تمام حق را به شخصی بدهید که باعث ناراحتی شما شده است. رفتار آشتی جویانه یعنی اینکه در آشتی را باز بگذارید و به طرف مقابل فرصت بازگشت بدهید.

کینه به دل نگیرید و شاد زندگی کنید

اینکه چه پاسخی به رفتار ناراحت کننده طرف مقابل بدهید، کاملا دست خودتان است . هم می توانید از کوره در بروید، هم می توانید حساب شده عمل کنید. اگر فهمیدید طرف مقابل قصد و نیتی نداشته، قضیه را بی فایده کش ندهید و تمامش کنید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب این مرد در پی رابطه بلند مدت با شما نیست را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 19 تیر 1401 بروزرسانی: 19 تیر 1401 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 2076

به "با شخصی که ما را ناراحت نموده چگونه برخورد کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با شخصی که ما را ناراحت نموده چگونه برخورد کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید