این کارها اعتماد به نفس شما را شکوفا می نماید

به گزارش ایپتن، شکلی که زندگی انسان به خود می گیرد و هر مسئله ای که در آن بروز پیدا می نماید، همگی در نتیجه رفتارهای خود اوست و کسی به جز او، مسئول زندگی و مشکلاتش نیست.

این کارها اعتماد به نفس شما را شکوفا می نماید

بخش زیادی از مسائل و نابسامانی ها در نتیجه نداشتن اعتماد به نفس به وجود می آیند. اهمیت این خصوصیت باعث شد تا موضوع این مطلب از خبرنگاران را به معرفی انواع اعتماد به نفس اختصاص بدهیم.

انواع اعتماد به نفس

اعتماد به نفس، همواره در نتیجه نوعی باور و ایمان قلبی به دست می آید. به طورکلی می توانیم این باور را به سه نوع مختلف تقسیم بندی کنیم و برای هر بخش، حوزه جداگانه ای در نظر بگیریم.

باور به توانایی ها یکی از انواع اعتماد به نفس

اولین نوع از انواع اعتماد به نفس در نتیجه باور به توانایی ها به دست می آید. این باور مرتبط با فعالیت هایی است که در انجام آن ها مهارت دارید و برای انجام دادن شان آموزش دیده اید.

برای مثال، کسی که برای نوازندگی به طور حرفه ای آموزش دیده باشد، به مهارتش در اجرای یک قطعه موسیقی کاملا باور دارد اما مشخصا در فعالیت یا مهارت دیگری نظیر آشپزی، چنین باوری به خودش نخواهد داشت.

دست یابی به این اعتماد به نفس هم کار چندان دشواری نیست و کافی است به مهارت تان در انجام کاری که برایش آموزش دیده اید توجه بیشتری نشان بدهید و به واسطه آن، به توانایی تان در انجام آن کار باور پیدا کنید؛ در نهایت همین باور است که اعتماد به نفس را در شما به وجود خواهد آورد.

باور به توانایی در یادگیری مهارت های نو و پیدا کردن راه چاره برای مسائل

این نوع اعتماد به نفس مربوط به فعالیت هایی می گردد که برای انجام آن ها مهارت بخصوصی ندارید و آموزش ندیده اید. سوال مهمی که در حوزه این دسته از فعالیت ها پیش می آید این است که با نداشتن بینش و اطلاعات کافی در خصوص مسئله ای بخصوص، چگونه امکان پیدا کردن راه چارهی برای آن وجود خواهد داشت؟ برای یافتن جواب این سوال، پیش از هر چیز باید اقدام به شناسایی ندای درونی کنید که به شما می گوید توانایی پیدا کردن راه چاره را نخواهید داشت.

تجربه های ناخوشایند و شکست های گذشته، مسئله دیگری است که باید با آن کنار بیایید. اگر با اتکا بر شجاعت و آگاهی لازم، راه وروش های نوی را امتحان کنید که چندان با آن ها احساس راحتی نمی کنید. شکست های گذشته لزوما خبر از تجربه ناخوشایند دیگری در آینده نخواهند داد. بسیاری از افرادی که پیروز شده اند عادت ناسالمی مانند سیگار کشیدن را برای همواره کنار بگذارند، بارها اقدام به کنار گذاشتن آن نموده اند و شکست خورده اند. گذر از سد این تجربیات ناخوشایند بوده است که پیروزیت نهایی را برای شان به ارمغان آورده است.

باور به ارزش ذاتی از انواع اعتماد به نفس

سومین و آخرین نوع از انواع اعتماد به نفس، اعتماد به نفسی است که در نتیجه باور به ارزش ذاتی به دست می آید. آیا تا به امروز به این فکر نموده اید که ما عزت نفس خود را از کجا به دست می آوریم؟

شاید برترین راه این باشد که به معنای واقعی کلمه عاشق زندگی تان بشوید. البته نه عاشق آن بخشی از خود که تنها به آنچه به او تعلق دارد و آنچه به دیگران، فکر می نماید و جهان را از این منظر نگاه می نماید. بلکه عاشق آن بخش متعالی تر که تمامی مردم، فارغ از مقام شان، برایش به یک مقدار ارزشمند هستند. سرشار از مهرومحبت است و برای بخشیدن، درک کردن و انجام کارهای خیر، ظرفیتی بی پایان دارد. آن بخشی که تحت تاثیر ضربه های روحی قرار نگرفته است. با اینکه بسیاری از ما، وجود داشتن آن را انکار می کنیم، یا از آن بی اطلاعیم، وجود دارد.

هدف نهایی باید رسیدن به اعتماد به نفسی باشد که از هرگونه آسیبی در امان است و از هیچ چیز و هیچ کس تاثیر نمی پذیرد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب چرا برخی افراد وسواسی می شوند؟ را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 26 تیر 1401 بروزرسانی: 26 تیر 1401 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 2083

به "این کارها اعتماد به نفس شما را شکوفا می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این کارها اعتماد به نفس شما را شکوفا می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید