افسانه های محله ای باستانی در رومانی

به گزارش ایپتن، همه ما در خصوص دراکولا ها یا خون آشام ها شنیده ایم، اما آیا می دانید که افسانه های جذاب دیگری هم در رومانی وجود دارد؟ ترانسیلوانیا، بخشی است پر از قلعه های مربوط به قرون وسطی و همینطور محلی است که داستان دراکولا به نوشته برام استوکر در آن روایت می گردد.

افسانه های محله ای باستانی در رومانی

این افسانه به اندازه ای توسط هالیوود مورد استفاده قرار گرفته که دیگر کمتر کسی از آن می ترسد. مثل خون آشام های فیلم گرگ میش که شباهت زیادی به نسخه اصلی ندارد. در داستان واقعی ولاد سوم که به ولاد خون آشام معروف است، به گونه ای وحشیانه قربانیان خود را شکنجه می داده است. در رومانی تعداد زیادی افسانه های ترسناک وجود دارد که برای علاقه مندان این موضوع بسیار جذابند.

گنجینه های راز آلود و استخوان های باقی مانده در غار

از تمامی افسانه های رومانی، این یک مورد ممکن است از بقیه رازآلود تر باشد. در اعماق کوه های کارپات، در ترانسیلوانیا، در زیر رودخانه ها، چشمه ها و بعد از آبشار ها، غاری وجود دارد که آرامگاه ها، گنجینه های راز آلود اسکاندیناوی، باقی مانده های استخوان در آن قرار گرفته و خفاش های زیادی در آن ها وجود دارد.

باستان شناس ها به این نتیجه رسیدند که این معابد حدود 3300 سال قبل به نیمف ها تعلق داشته است. در بین گنجینه های پیدا شده در این مکان، شیشه های جواهری از مصر و بین النهرین و کشور های نوردیک پیدا شده است. سوال این است این وسایل از نقاط دور دست زمین چگونه سر از غار ترانسیلوانیا در آورده اند. به اعتقاد دانشمند ها ترانسیلوانیا در گذشته محلی برای تجارت بوده است.

خون آشام قلعه برن

در فولکلور های رومانی، روحی شیطانی به نام استریگوی وجود دارد. این روح شیطانی در طول روز زندگی عادی داشت و در شب روستاییان را شکنجه می داد. تصور می شود که برام استوکر برای خلق شخصیت خون آشام کنت دراکولا در کتابش از این موجود الهام گرفته است. در این رمان، شخصیت کنت در یک قلعه به شکل قرون وسطی زندگی می نماید. داستان های عامیانه نیز با داستان این کتاب آمیخته شد و اکنون این قلعه برن به نام قله دراکولا شناخته می شود. مرگ های عجیبی در ترانسیلوانا اتفاق افتاده است و درست یا غلط عده زیادی آن را به اعمال خون آشامی استریگوی مرتبط می دانند.

ارواحی در جنگ جهانی دوم

عمارتی به نام تلکی در رومانی قرار گرفته است که در شهر اوکنه مورش واقع شده و به دلیل داستانی که در خصوص آن گفته می شود، محلی ها سعی می نمایند که از آن دوری نمایند. داستان ترسناک آن عمارت از جایی شروع شد که محلی ها ادعا کردند ارواحی نا آرام در طی جنگ جهانی دوم در این مکان حضور داشته اند.

داستان از این قرار است که چند سرباز به این خانه وارد می شدند، پس از خوش گذرانی به طور تصادفی شلیک می کردند. اما طی این اتفاقات کشته می شوند و از آن موقع روح این سرباز ها عمارت را تسخیر نموده است.

قلعه تسخیر شده هوندوئارا

ساخت قلعه هانیاد یا قلعه کوروین به قرن 14 میلادی باز می شود؛ که یک برج به نام نترسید دارد. گفته می شود ولاد خون آشام هفت سال در سیاه چال های این قلعه سپری نموده است. عده ای به شکنجه و کشته شدن دو زندانی ترک در این مکان اشاره می نمایند که 28 سال به دنبال حفر چاه بودند، اما توسط ولاد کشته شدند. اکنون در نزدیکی این چاه متنی نوشته شده که می گوید شما آب را پیدا کردید، اما اکنون قلب ندارید. نام زندانیان نیز زیر این متن نوشته شده است.

نی نواز هاملین

از داستان های اروپایی سده های میانه است. موضوع این داستان رفتن یا مرگ بیشتر بچه ها این شهر است و نسخه های قدیمی این داستان، یک نی نواز سحرآمیز را علت ترک شهر توسط بچه ها نامیده است. داستان این گونه است که شهری مورد هجوم موش ها قرار می گیرد و نی نواز قول می دهد که این موش ها را از شهر بیرون کند. این نی نواز، مشکل را حل و در ازای آن پول طلب می نماید. اما پس از مدتی ساکنان هاملین زیر قول خود میزنند. او هم به تلافی با نی نوازی خود بچه ها را به بیرون از شهر می کشاند و با خود می برد.

باشگاه خبرنگاران

منبع: گردشبان
انتشار: 24 فروردین 1400 بروزرسانی: 24 فروردین 1400 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1542

به "افسانه های محله ای باستانی در رومانی" امتیاز دهید

2 کاربر به "افسانه های محله ای باستانی در رومانی" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افسانه های محله ای باستانی در رومانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید