62 شرکت دانش بنیان محصولات خود را به کشورهای مختلف صادر می نمایند

به گزارش ایپتن، مدیرکل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 62 شرکت دانش بنیان محصولات خود را به کشورهای چین، کره، آلمان، اندونزی، مالزی، ترکیه و روسیه صادر می نمایند که این یک موفقیت بزرگ برای این شرکت ها است.

62 شرکت دانش بنیان محصولات خود را به کشورهای مختلف صادر می نمایند

به گزارش خبرنگاران از اردبیل، حسین وطن پور بعد از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران در اردبیل گفت: در راستای تسهیل مراحل اخذ مجوز محصولات فناورانه حوزه سلامت، تمام مراحل کارآزمایی و اعطای مجوز در دانشگاه های علوم پزشکی استان ها انجام می گیرد و نیازی به مراجعه به وزارت بهداشت نیست.

مدیرکل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: شرکت های مستقر در مراکز رشد می توانند فرآورده های دارویی خود را برای آنالیز و صدور مجوز به دانشگاه های علوم پزشکی ارائه نمایند.

حسین وطن پور توضیح داد: پس از اخذ استانداردهای لازم، کارآزمایی بالینی در مراکز تحقیقاتی انجام می گردد و در نهایت یک محصول قابل مصرف و مورد تأیید سازمان غذا و دارو فراوری و عرضه می گردد.

مدیرکل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه استان اردبیل ظرفیت های خوبی برای توسعه و فعال کردن طرح های فناورانه دارد، توضیح داد: با توجه به فعالیت دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان می توان با تحقیق و پژوهش بسیاری از مسائل و مسائل استان را حل کرد.

وطن پور بر حمایت از فناوران و اصلاح بعضی قوانین حوزه فناوری تأکید کرد و اضافه کرد: با شناسایی نیازها و مسائل موجود و بهره گیری از توانمندی های واحدهای فناور می توانیم بسیاری از مسائل و مسائل کشور را حل کنیم.

مدیرکل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 62 شرکت دانش بنیان محصولات خود را به کشورهای چین، کره، آلمان، اندونزی، مالزی، ترکیه و روسیه صادر می نمایند که این یک موفقیت بزرگ برای این شرکت ها است.

وی اظهار داشت: با توجه به موقعیت جغرافیایی کشور، تنوع آب وهوایی و پراکندگی گسترده گیاهی می توان ضمن درآمدزایی از خام فروشی جلوگیری و از این گیاهان برای فراوری محصول و داروهای گیاه استفاده کرد.

وطن پور با ابراز اینکه با فعالیت مرکز رشد گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی اردبیل، فرصت مناسبی در استان برای فراوری داروهای گیاهی فراهم شده است اظهار کرد: خوشبختانه جهاد دانشگاهی در این حوزه به خوبی عمل نموده است.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 8 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 330

به "62 شرکت دانش بنیان محصولات خود را به کشورهای مختلف صادر می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "62 شرکت دانش بنیان محصولات خود را به کشورهای مختلف صادر می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید