گریز از قانون توسط شهرداران آنها را درگیر پرونده های قضایی می نماید

به گزارش ایپتن، دبیر سرمایه گذاری اجلاس جهانی شهرداران و شوراها و پدر اقتصاد و سرمایه گذاری شهرداری های کشور از گردشگری به عنوان نقطه قوت افزایش درآمدهای شهری در کشور نام برد.

گریز از قانون توسط شهرداران آنها را درگیر پرونده های قضایی می نماید

به گزارش خبرنگاران، داوود ندیم در همایش شهرسازی و شهرداران استان مازندران با اشاره به اینکه بسیاری از شهرهای بزرگ و معروف جهان در سه دهه گذشته مناطقی دور افتاده و بدون امکانات بودند، اعلام کرد: توجه به سرمایه گذاری و حمایت از سرمایه گذار در این شهرها موفقیت های بزرگی ایجاد نموده است.

وی با بیان اینکه شهرداران اختیار حمایت از سرمایه گذار را ندارند و باید اختیارات کافی به مدیران داده گردد، اضافه کرد: به دنبال کشوری توسعه یافته هستیم و شهرداری و شوراهای شهرها زمینه ساز توسعه کشور خواهند بود.

تحلیل گر مسایل مالی شهرداری ها با اشاره به اینکه عدم وجود اختیارات در شهرداران توان اجرای کارهای بزرگ را از آنها سلب نموده است، گفت: شهرداران از راه های گریز قانونی استفاده می نمایند که این امر موجب می گردد درگیر پفراینده های قضایی شوند.

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی در شهرها نمی تواند تحقق یابد زیرا زمینه های آن آماده نیست، گفت: طرح های تفصیلی در شهرها باید آسیب شناسی گردد، در هزاره سوم، چهار صنعت موجب توسعه شهرها می شوند که خودروسازی، آی تی، نفت، قطعه سازی و گردشگری از آن جمله به شمار می فرایند.

دبیر سرمایه گذاری اجلاس جهانی شهرداران و شوراها و پدر اقتصاد و سرمایه گذاری شهرداری های کشور به اشاره به اینکه در کشورهای پیشرفته شهرها در زمینه های گردشگری رشد یافتند، اعلام کرد: در جهان رتبه هفتم توانمندی های گردشگری از آن ایران است اما سهمی کمتر از نیم درصدی حوزه گردشگری به کشور ما تعلق گرفته است.

وی با بیان اینکه ورود هر گردشگری معادل 80 بشکه نفت درآمدزایی دارد، اضافه کرد: باید سالانه 5میلیون توریست به ایران وارد گردد تا دیگر نیازی به درآمدهای نفتی نداشته باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 802

به "گریز از قانون توسط شهرداران آنها را درگیر پرونده های قضایی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گریز از قانون توسط شهرداران آنها را درگیر پرونده های قضایی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید