کشته شدن نظامی روس در هنگام عملیات پاکسازی مین در قره باغ

به گزارش ایپتن، وزارت دفاع روسیه با اعلام پاکسازی 195 هکتار زمین، حدود 87 کیلومتر جاده و 423 ساختمان مسکونی و خنثی سازی بیش از 7.3 هزار مواد منفجره، از کشته شدن یک افسر روس هنگام مین یابی در منطقه شوشی قره باغ اطلاع داد.

کشته شدن نظامی روس در هنگام عملیات پاکسازی مین در قره باغ

جهت دریافت خدمات طراحی ورودی باغ ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت دفاع روسیه شب گذشته (آدینه) اظهار داشت که یک افسر نیروهای مهندسی نظامی این کشور، هنگام پاکسازی مین در منطقه قره باغ کوهستانی جان خود را از دست داد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

طبق این گزارش، این حادثه در تاریخ 17 دسامبر (27 آذرماه) هنگام مین زدایی بخشی از جاده منطقه مسکونی شوشی اتفاق افتاده است. در نتیجه انفجار مین، یک افسر گروه مین یاب روسیه به شدت زخمی شد. با وجود ارائه یاری پزشکی سریع به این نظامی، وی در حین انتقال به بیمارستان بر اثر جراحات وارده درگذشت.

وزارت دفاع روسیه تأکید نموده است که تمام یاری ها و حمایت لازم از خانواده این نظامی روس ارائه خواهد شد.

این وزارتخانه روز آدینه گزارش داد که مهندسین نظامی گروه نیروهای حافظ صلح روسیه، طی 24 ساعت اخیر، حدود 22 کیلومتر از جاده های حوالی شهر استپاناکرت، مرکز جمهوری خودخوانده قره باغ قره باغ را پاکسازی نموده و در جریان آن، بیش از یک هزار و سیصد مورد مواد منفجره را کشف و خنثی کردند.

طبق این اطلاعات، در مجموع ، در جریان عملیات مین زدایی در قره باغ از تاریخ 23 نوامبر (13 آذر ماه) ، حدود 195 هکتار از اراضی، حدود 87 کیلومتر از جاده ها و 423 ساختمان مسکونی از بمب های منفجر نشده پاکسازی شده و بیش از 7 هزار و سیصد شئی منفجره کشف و خنثی شده است.

سربازان روسی که در پاکسازی مین فعالیت دارند، به ابزارها و لباس های محافظ مدرن مجهز هستند.

وزارت دفاع روسیه همچنین اظهار داشت که تا به امروز بیش از 41 هزار پناهجو از زمان انتها درگیری های نظامی در منطقه به قره باغ کوهستانی، به خانه های خود بازگشته اند و تنها طی روز گذشته، 457 نفر از مردم منطقه با همراهی نیروهای صلح بان روسی با اتوبوس از خاک ارمنستان به شهر استپاناکرت رسیده اند.

وزارت حوادث غیرمترقبه روسیه نیز روز آدینه اظهار داشت که روسیه 80 تن محموله یاری های انسان محبت آمیز را به نقاط مختلف قره باغ کوهستانی ارسال نموده تا بین مردم آسیب دیده در مناطق مسکونی آن توزیع گردد. این یاری ها شامل دستگاه های فراوری برق خانگی، مصالح ساختمانی، کپسول آتش نشانی و وسایل مورد احتیاج اولیه زندگی است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 آذر 1399 بروزرسانی: 30 آذر 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1320

به "کشته شدن نظامی روس در هنگام عملیات پاکسازی مین در قره باغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشته شدن نظامی روس در هنگام عملیات پاکسازی مین در قره باغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید