کارکردهای کرونا برای آمریکا؛ واقعیت کووید-19 چیست؟

به گزارش ایپتن، آمریکا به دنبال استفاده از ویروس کرونا به عنوان فرصتی برای تضعیف رقبا از یک سو و از سوی دیگر به حاشیه بردن افکار عمومی از مسائل اصلی این کشور است.

کارکردهای کرونا برای آمریکا؛ واقعیت کووید-19 چیست؟

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در دوشنبه، والری کوروین کارشناس سیاسی روس در یادداشتی به اهداف آمریکا از شیوع ویروس کرونا پرداخته است.

در این یادداشت آمده است: ادعای چین بر دست داشتن آمریکا در ایجاد ویروس کرونا در حقیقت ادعایی درست و بجا است. این ادعا یک دروغ و یا تخیل نبوده بلکه به احتمال زیاد واقعیتی است که هنوز مستند نشده است.

همه چیز منطقی به نظر می رسد اگر از این دیدگاه به قضیه نظر کنیم که از این موضوع چه کسی سود می برد؟ اینجا به این نتیجه می رسیم که ویروس کرونا در آزمایشگاه های آمریکا توسط سرویس های ویژه آن ایجاد شده است تا به کند کردن نرخ رشد اقتصاد چین که به دنبال جایگاه نخست جهانی است، دست پیدا کند و از این طریق از دست رقیب اصلی خود در بازار رهایی یابد.

برای آمریکا این امر بسیار حیاتی است، زیرا تمام قدرتش مبتنی بر این باور است که اولین اقتصاد جهان می باشد.

در حقیقت این هدف حداقل برای کوتاه مدت حاصل شده است؛ چین از پیشگامی اقتصادی همانند ژاپن بعد از حادثه هسته ای فوکوشیما عقب افتاده است.

چنانچه رهبری آمریکا بنا به دلایلی به چنین اقدامی نیاز داشت تا به اصطلاح فرصتی برای نفس کشیدن پیدا کرده و برای اقتصاد جهانی، حسابرسی مجدد انجام دهد، پس نخبگان آمریکایی می توانند از این موقعیت بهره برداری مورد نظر خود را کنند.

با این حال هنوز تعیین نیست که از کدام نخبگان آمریکایی صحبت در میان است، زیرا در حقیقت امروز نخبگان این کشور بسیار پراکنده هستند.

حداقل دو اردوگاه بزرگ سیاسی وجود دارد که در یک رویارویی شدید قرار گرفته اند. منظور گلوبالیست ها به سرپرستی دموکرات ها و محافظه کاران انزواگرا به رهبری ترامپ و تیمش می باشد.

از یک سو طی تمام سال های قبل از ترامپ ادعای چین برای رهبری اقتصاد جهانی، برای گلوبالیست ها ناراحت کننده بود و از سوی دیگر شیوع ویروس کرونا منجر به فرایندهای انزواگرایی خواهد شد (که همین حالا کشورها و قاره ها در حال منزوی شدن از یکدیگر قرار گرفته اند).

بحث اصلی نه به ابتلا به ویروس کرونا، بلکه به ابعاد شیوع آن ارتباط دارد. به عنوان مثال اگر در روسیه چند مورد از ابتلا به این ویروس به ثبت رسیده باشد، پس کل قلمرو کشور روی نقشه با رنگ کرونا نشان داده می شود. چنانچه در ایتالیا تعداد مبتلایان به 60 هزار نفر هم برسد، ظاهر شرایط کرونا را آنگونه نشان می دهند که در روسیه وجود دارد. در حالی که شرایط این دو کشور هرگز قابل قیاس نیست.

این روش امکان به اصطلاح گم شدن رد پا را فراهم کرده و به منحرف شدن توجه اذهان عمومی نسبت به دلایل واقعی شیوع ویروس کرونا و همه گیر شدن آن کمک می کند و ظاهر قضیه را اینگونه معرفی می کند که همه از جمله آمریکا در رنج و محنت هستند.

اعلام شرایط اضطراری از سوی دونالد ترامپ در کشورش جای تعجب ندارد. اما ابعاد مسئله در آمریکا در قیاس با چین بسیار متفاوت می باشد.

این احتمال وجود دارد که به حساسیت موضوع ویروس کرونا در آمریکا به این دلیل دامن زده می شود تا توجه را از مسائل واقعی منحرف کنند. انتخاب زمان دقیق بوده و تصادفی نیست.

ح

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 29 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 911

به "کارکردهای کرونا برای آمریکا؛ واقعیت کووید-19 چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارکردهای کرونا برای آمریکا؛ واقعیت کووید-19 چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید