پروژه انتقال آب سد کرج به تهران اکوسیستم منطقه را تهدید می نماید

به گزارش ایپتن، معاون فنی اداره کل محیط زیست البرز گفت: انتقال دائمی آب سد کرج به وسیله تونل به تهران شرایط اکوسیستم محدوده سد، حیات آبزیان و پوشش گیاهی را به خطر می اندازد.

پروژه انتقال آب سد کرج به تهران اکوسیستم منطقه را تهدید می نماید

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، حمیدرضا لشکری، معاون فنی اداره کل محیط زیست البرز، در جمع خبرنگاران به خطرات زیست محیطی ناشی از انتقال دائمی آب سد کرج به وسیله تونل به تهران اشاره و اظهار کرد: این موضوع باعث به خطر افتادن شرایط اکوسیستم محدوده سد می گردد و حیات آبزیان و پوشش گیاهی را تحت الشعاع خود قرار می دهد.

به گفته لشکری در سال 92 بخ صورت آزمایشی انتقال آب سد کرج به وسیله تونل به تهران در بازه زمانی مشخصی صورت گرفت که نتیجه آن پایین آمدن سطح آب رودخانه و مرگ و میر بسیاری از آبزیان بود.

وی همچنین تأکید کرد که با افتتاح این پروژه حتی باید منتظر تغییر شرایط زندگی ساکنان بومی اطراف رودخانه کرج از لحاظ مالی و ... باشیم.

بیشتر بخوانید:

  • پروژه ای که برای مردم آب ندارد؛ اما برای سرمایه گذار نان دارد / البرز تشنه است
  • مردم از وزیر نیرو، تضمین قطعی حیات رودخانه کرج در طرح انتقال آب به تهران را می خواهند

پیش از این نیز، بعضی از نمایندگان استان البرز در تذکری کتبی به وزیر نیرو درخصوص تبعات زیست محیطی پروژه انتقال آب سد کرج به تهران هشدار داده و اعلام نموده بودند که با توجه به طرح انتقال آب کرج به تهران، مردم کرج به دنبال تضمین قطعی حیات رودخانه و زیست بو منطقه هستند و مسئولیت هرگونه تبعات بعدی برعهده مسئولان ذیربط خواهد بود.

پروژه انتقال آب سد کرج به تهران به وسیله تونلی 30 کیلومتری در حال اجرا است و احداث تونل در مراحل پایانی واقع شده است. پیش از این، آبی که باید از این سد به تهران منتقل می شد، از پایین دست رودخانه یعنی منطقه بیلقان به تهران می رفت؛ اما این سیستم انتقال آب جدید، ظرفیت انتقال 16 متر مکعب آب در ثانیه را دارد که ظرفیت انتقال حجم بیشتری از آب را به تهران دارد. اداره کل محیط زیست کرج اکنون و پس از حدود 7 سال از شروع این پروژه به دنبال متوقف کردن آن است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 آذر 1399 بروزرسانی: 8 آذر 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1274

به "پروژه انتقال آب سد کرج به تهران اکوسیستم منطقه را تهدید می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پروژه انتقال آب سد کرج به تهران اکوسیستم منطقه را تهدید می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید