پای کرونا به جهرم نرسیده است

به گزارش ایپتن، خبرنگاران/فارس رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: تا کنون هیچ مورد تأییدشده از ابتلا به کرونا ویروس در کشور و همین طور مورد مشکوک به این بیماری در شهرستان جهرم گزارش یا دیده نشده است.

پای کرونا به جهرم نرسیده است

دکتر محمد رحمانیان چهارشنبه 23 بهمن در جمع خبرنگاران اضافه نمود: با توجه به اینکه ویروس مرز نمی شناسد به راحتی از فرد آلوده به دیگران سرایت می نماید، پیشگیری مهمترین کار برای ممانعت از ابتلا به تمام بیماری های عفونی با منشاء ویروسی است و باید در اولویت همه قرار گیرد.

او با اشاره به طرح بعضی شایعات درباره ورود ویروس کرونا به ایران و مشاهده بیمار مشکوک به این بیماری در جهرم، این موضوع را قویا تکذیب و اضافه نمود: شهروندان آگاه باشند که با رعایت اصول بهداشت فردی و عمومی، به راحتی می توان از ابتلا به بیماری های ویروسی پیشگیری کرد.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی جهرم اظهار داشت: هموطنان اخبار پیرامون مسائل بهداشتی و درمانی و خصوصا خبرها پیرامون شرایط کرونا ویروس را فقط از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رسانه های رسمی پیگیری نمایند.

توصیه به شست و شوی مداوم دست ها

یک متخصص بیماری های عفونی و فوکال پوینت بیماری های عفونی گفت: مهمترین گام در پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس، رعایت بهداشت تنفسی و دست ها است.

دکتر رحیم رئوفی با اشاره به روش های پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا ویروس، گفت: کرونا ویروس 2019 یک بیماری شبیه آنفولانزا است که در موارد بسیار شدید آن خطرناک محسوب می گردد.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی جهرم ادامه داد: ایمنی پایین بدن و وجود بیماری های زمینه ای از علت های مرگ و میر افراد مبتلا به این ویروس بوده است. بنابراین افراد برای پیشگیری از ابتلا به آن باید به بهداشت تنفسی و دست ها توجه زیاد داشته باشند.

وی گفت: رکن اول در پیشگیری از این بیماری ویروسی شست و شوی مکرر دست هاست؛ زیرا افراد بدون اینکه توجه داشته باشند در طول روز دست های خود را به سطوح مختلف چون دستگیره در و... می زنند.

این پزشک فوق تخصص گفت: لمس صورت و دهان با دست آلوده، دست دادن و روبوسی کردن، استفاده از وسایل شخصی نظیر حوله، امکان ابتلا به بیماری را افزایش داده و شیوع را تسهیل می نماید.

به گفته وی رعایت فاصله، دست ندادن با افراد، استفاده از دستمال کاغذی هنگام عطسه و سرفه و دست نزدن به چشم ها توصیه می گردد.

این پزشک متخصص بیماری های عفونی گفت: کرونا ویروس2019 درمان اختصاصی ندارد و درمان های حمایتی آن تا کنون شامل اکسیژن درمانی، مایع درمانی، عدم تجویز کورتون و تهویه مصنوعی بوده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 761

به "پای کرونا به جهرم نرسیده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پای کرونا به جهرم نرسیده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید