پاسخ کوتاه وزیر اقتصاد به مسائل سهام عدالت ، مسئولان جوابگو هستند

به گزارش ایپتن، به گزارش خبرنگاران، فرایند آزادسازی سهام عدالت از روز دهم اردیبهشت ماه شروع شده است و تقریبا در همه مراحل فرایند آزادسازی مردم با مسائل و ابهاماتی رو به رو هستند، اما در حال حاضر مهم ترین مساله برای آن دسته از سهامداران است که اقدام به فروش 30 درصد از سهام خود به وسیله بانک ها نموده اند.

پاسخ کوتاه وزیر اقتصاد به مسائل سهام عدالت ، مسئولان جوابگو هستند

طیق اعلام ستاد راهبری سهام عدالت، سهامداران از روز ششم تا سیزدهم خرداد ماه فرصت داشتند تا با مراجعه به شعب بانکی فرم فروش 30 درصد از سهام عدالت را امضا نمایند.

اما پس از گذشته حدود چهار هفته از آغاز ثبت درخواست فروش سهام عدالت از سوی مردم، هنوز بسیاری از سهامداران معترض هستند که پول فروش سهامشان را دریافت ننموده اند.

حتی بعضی دیگر از سهامداران نیز نسبت به مبلغ واریز شده معترض هستند که این مبالغ از محاسبه ستاد راهبری سهام عدالت برای 30 درصد از سهام، خیلی کمتر است.

همچنین سامانه سعدی به عنوان نخستین سامانه فروش اینترنتی سهام عدالت در بورس ایران راه اندازی شد تا سهامدارانی که روش مستقیم را انتخاب نموده اند به وسیله این سامانه سهام خود را مدیریت یا نسبت به فروش آن اقدام نمایند.

اما این سامانه نیز برای سهامداران مشکل آفرین بوده است، بعضی از سهامداران اظهار نموده اند که این سامانه جوابگویی و پشتیبانی ندارند، همچنین علی رغم این که بیش از چند هفته است که درخواست فروش سهام خود را به سامانه داده اند اما هیچ گونه واریزی انجام نشده است.

سهامدارانی هم که به وسیله کارگزاری ها برای مدیریت سهام عدالت خود اقدام نموده اند از مسائل دیگری می گویند، بنابراین بخشی از جمعیت 17 میلیون نفری دارندگان سهام عدالت که روش مستقیم را انتخاب نموده اند با این مسائل روبرو هستند.

در حالی که مخاطبان هر روزه با پیغام های بسیاری از مسائل خود در سهام عدالت می گویند، اما مسئولانی که در این خصوص باید جوابگو باشند پاسخ ندادن را در پیش گرفته اند.

علیرضا صالح، رئیس سازمان خصوصی سازی حدود دو ماه و حسین فهیمی، سخنگوی ستاد راهبری سهام عدالت حدود سه هفته است که به سوالات خبرنگاران برای پیگیری مسائل سهامداران پاسخ نمی دهند.

پاسخ کوتاه وزیر اقتصاد

فرهاد دژپسند، وزیر امور مالی و دارایی در گفتگویی کوتاه با خبرنگاران در پاسخ به این سوال که در مساله سهام عدالت چه کسی باید به مسائل مردم پاسخ دهد؟ گفت: آقای فهیمی باید پاسخ دهند. تعداد کسانی که تماس می گیرند زیاد هستند و دلیل نمی گردد که این بندگان خدا پاسخ همه را بدهند. سوالتان را برای ایشان پیغامک کنید جواب می دهند.

وی اضافه نمود: من درباره کلیت سهام عدالت صحبت می کنم و تا به الان در این زمینه ها(جزئیات) مصاحبه ای نکردم، بنابراین سخنگو(سخنگوی ستاد راهبری سهام عدالت) باید جوابگو باشد.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 11 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1091

به "پاسخ کوتاه وزیر اقتصاد به مسائل سهام عدالت ، مسئولان جوابگو هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخ کوتاه وزیر اقتصاد به مسائل سهام عدالت ، مسئولان جوابگو هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید