شرایط فعلی کرونا در کشور و چند توصیه درباره بازگشایی مدارس

به گزارش ایپتن، عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا با اشاره به فرایند فعلی کرونا در کشور، درباره شرایط بازگشایی مدارس و زمان تزریق واکسن آنفلوانزا توضیحاتی ارائه داد.

شرایط فعلی کرونا در کشور و چند توصیه درباره بازگشایی مدارس

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات هزینه تحصیل در انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

دکتر مینو محرز در گفت و گوبا خبرنگاران، با اشاره به فرایند فعلی کرونا در کشور، گفت: در حال حاضر موج وحشتناکی که شدت یافته بود، مقداری فروکش نموده است. یکسری بیماران از زمان بروز موج دوم بیماری در بیمارستان بستری هستند و بدحال هستند، اما موج وحشتناک بیماری فروکش نموده و شرایط بهتر شده است.

وی اضافه کرد: امیدواریم بعد از مسافرت هایی که اخیرا صورت گرفته و اینکه بعضی پروتکل های بهداشتی را رعایت ننموده اند، شاهد شدت یافتن مجدد بیماری نباشیم؛ چرا که دو هفته دیگر نتیجه عدم رعایت ها معین می گردد. به طور متوسط دوره کمون بیماری بین یک تا دو هفته است که بعد از این مدت، می توان نتیجه تغییر رفتار اجتماعی را دید. البته بسیاری از مردم در این ایام به خوبی رعایت کردند که از آنها تشکر می کنیم.

کاهش ابتلاهای خانوادگی

سرعت انتقال کرونا همچنان بالاست

محرز ادامه داد: در حال حاضر میزان ابتلای خانوادگی مقداری کمتر شده است. زیرا مردم بیشتر رعایت می نمایند. البته سرعت انتقال بیماری همچنان بالاست و به همین دلیل مردم باید پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمایند.

بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوانزا

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا در ادامه صحبت هایش درباره زمان تزریق واکسن آنفلوانزا با توجه به نزدیکی به فصل پاییز، اظهار کرد: بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوانزا اواخر شهریور و اوایل مهر ماه است تا مصونیت در بدن فرد ایجاد گردد و ایمنی واکسن در بدن تا اوایل بهار باقی بماند.

چه کسانی در اولویت تزریق واکسن آنفلوانزا هستند؟

وی تاکید نمود: بیماران و افراد پرخطر در اولویت تزریق واکسن آنفلوانزا هستند که این افراد شامل سنین بالای 65 سال، مبتلایان به بیماری های قلبی و عروقی مزمن، افرادی که بیماری زمینه ای یا نقض ایمنی دارند، افرادی که داروهای شیمی درمانی مصرف می نمایند، زنان باردار، افراد مبتلا به چاقی و کادر درمان که حتما واکسن آنفلوانزا را تزریق نمایند. حال اگر مازاد واکسن وجود داشت که با توجه به تقاضای جهانی، بعید می دانم، سایر افراد هم واکسن را تزریق نمایند.

محرز گفت: مردم در پاییز باید به دقت و بیش از پیش پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی، شست و شوی دست ها و استفاده از ماسک را رعایت نمایند. زیرا با سرد شدن هوا، در و پنجره ها بسته بوده و تهویه هوا انجام نمی گردد. در نتیجه بستر برای فعالیت ویروس هایی نظیر آنفلوانزا و کرونا فراهم تر است. بنابراین باید بیشتر رعایت نمایند.

پیشنهاداتی برای بازگشایی مدارس

محرز همچنین درباره بازگشایی مدارس از 15 شهریور ماه نیز گفت: تا حد امکان تجمعاتی که به طور معمول هر روز و ساعت ها در مدارس انجام می شده، نباید رخ دهد. در غیر این صورت مدارس بهترین جا برای انتقال کرونا محسوب می شوند. معلمان و دانش آموزان حتما باید از ماسک استفاده نموده و فاصله گذاری فیزیکی را رعایت نمایند. در عین حال تهویه هوا بسیار مهم است. به طوری که در هر ساعت 10 بار باید تهویه هوا انجام گردد. زیرا حتی اگر افراد با ماسک هم به مدت طولانی در فضای بسته بنشینند، احتمال انتقال بیماری وجود دارد.

محرز گفت: در عین حال باید این موضوع در ستاد کرونا مطرح گردد و متخصصان بهداشت وزارت بهداشت پروتکل های بهداشتی را برای مدارس تدوین و اعلام نمایند. بنابراین باید ببینیم که ستاد کرونا در این زمینه چه تصمیمی اتخاذ می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مهر 1399 بروزرسانی: 23 مهر 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1180

به "شرایط فعلی کرونا در کشور و چند توصیه درباره بازگشایی مدارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط فعلی کرونا در کشور و چند توصیه درباره بازگشایی مدارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید