وزیر دفاع عراق: 95 درصد فعالیت داعش خارج از مرزهای عراق است

به گزارش ایپتن، وزیر دفاع عراق به شمار داعشی هایی که در این کشور دست به تحرکات می زنند و از پنج درصد فراتر نمی فرایند اشاره نمود و در ادامه از هماهنگی امنیتی میان بغداد و اربیل هم سخن گفت.

وزیر دفاع عراق: 95 درصد فعالیت داعش خارج از مرزهای عراق است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه الصباح عراق، آدینه عناد وزیر دفاع عراق از توافق امنیتی وزارت دفاع عراق با اقلیم کردستان درباره افتتاح مرکز امنیتی مشترک در بغداد و اربیل و تشکیل کمیته های امنیتی و نظامی میدانی مشترک برای ارزیابی چالش های امنیتی اطلاع داد و به تعداد داعشی هایی که در عراق دست به تحرکات می زنند، پرداخت.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی در اظهاراتی بیان نمود: ما هماهنگی و نشست های مستمری با وزارت پیشمرگه برای غلبه بر داعشی های به جامانده داریم. داعشی ها از شرایط جغرافیایی برای ادامه بقا و انجام اقدامات تروریستی خود استفاده می نمایند.

وی اضافه نمود: هم اکنون 95 درصد از عناصر داعش خارج مرزها هستند و پنج درصدی که در عراق فعال هستند از کوه ها، دشت ها و جنگل ها بهره می برند تا خود را از تیررس نیروهای امنیتی دور نگه دارند.

آدینه عناد در ادامه درباره سازوکار هماهنگی میان نیروهای امنیتی و نیروهای پیشمرگه هم،گفت: ما با پیشمرگه هماهنگی داریم و مرکزی در اربیل تشکیل داده ایم و طرفین درباره افتتاح مرکز هماهنگی امنیتی مشترک اساسی در بغداد و اربیل و نیز تشکیل کمیته های امنیتی و نظامی میدانی مشترک برای ارزیابی چالش های امنیتی و تهیه نقشه راهی برای برخورد با آن، توافق نموده اند.

وی همچنین از اقدام امنیتی و نظامی در دیالی برای ایجاد مرکز هماهنگی امنیتی مشترک و توافق درباره سازوکار انجام عملیات نظامی و امنیتی مشترک ضد تروریسم هم میان طرفین اطلاع داد.

رایزنی وزیر دفاع عراق با سفیر چین در بغداد

از سوی دیگر آدینه عناد با سفیر چین در بغداد هم ملاقات و گفتگو کرد و در این ملاقات راه های توسعه همکاری مشترک میان دو کشور را مورد بحث و گفتگو قرار داد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 دی 1399 بروزرسانی: 27 دی 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1365

به "وزیر دفاع عراق: 95 درصد فعالیت داعش خارج از مرزهای عراق است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر دفاع عراق: 95 درصد فعالیت داعش خارج از مرزهای عراق است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید