هدفونی که از تصادف کاربر با خودرو جلوگیری می نماید

به گزارش ایپتن، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، بسیاری از افراد زمان راه رفتن به موبایل هایشان چشم دوخته اند. عده زیاد دیگری نیز هدفون به گوش دارند و نمی توانند هنگام گذر از خیابان متوجه خودروها شوند. با توجه به این موضوع محققان مشغول توسعه هدفون هایی هستند که نزدیک شدن خودروها را به کاربر هشدار می دهند.

هدفونی که از تصادف کاربر با خودرو جلوگیری می نماید

از وبلاگ پرواز شیراز دیدن فرمایید.

البته هم اکنون دستگاه هایی مجهز به میکروفون وجود دارند که در اماکن پر سروصدا هدفون های طرف سوم را به طور فعال خاموش می نمایند. اما آنها خالی از اشکال نیستند گاهی اوقات امکان دارد این دستگاه ها در خیابان های شلوغ و حتی هنگامیکه کاربر در معرض خطر قرار ندارد به طور مداوم هدفون را خاموش نمایند. از سوی دیگر گاهی اوقات ممکن است کاربر خیلی دیر متوجه بی صدا شدن هدفون و خطر تصادف با خودرو گردد.

اما هدفون جدید این مشکل را رفع می نماید. محققان انیستیتو داتا ساینس در دانشگاه کلمبیا با همکاری محققان دانشگاه های کارولینای شمالی و کالج بارنارد در نیویورک این گجت را ابداع نموده اند.

نمونه اولیه این هدفون دارای چند میکروفون مینیاتوری است که اصوات در اطراف کاربر را ردیابی و اطلاعات صوتی را به یک اپلیکیشن مبتنی بر ماشین یادگیری در موبایل فرد منتقل می نمایند. این اپلیکیشن به طور اتوماتیک اصوات دریافتی را با مخزن صوت هایی که با آن آموزش دیده، مقایسه و خودروهایی که به فرد نزدیک می شوند را شناسایی می نماید. هنگامیکه این اصوات ردیابی شوند، پیغام هشداری با یک زنگ مخصوص به صدا در می آید. این زنگ هشدار طوری طراحی شده تا در محیط های شلوغ توجه کاربران را به خود جلب کند.

کل این سیستم با یک باتری کوچک فعال می گردد و فراوری آن ارزان خواهد بود. در حال حاضر فناوری مذکور در آزمایشگاه و همچنین در خیابان های نیویورک آزمایش می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 642

به "هدفونی که از تصادف کاربر با خودرو جلوگیری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هدفونی که از تصادف کاربر با خودرو جلوگیری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید