نشست شورای امنیت درباره آزمایش های موشکی کره شمالی

به گزارش ایپتن، ایسنا نوشت: شورای امنیت سازمان ملل متحد امروز (پنجشنبه) در مورد پرتاب های موشکی اخیر کره شمالی نشست ویژه دارد.

نشست شورای امنیت درباره آزمایش های موشکی کره شمالی

یک منبع شورای امنیت به اسپوتنیک گفت: انگلیس، آمریکا و فرانسه از شورای امنیت درخواست رایزنی نموده اند- این مذاکرات پنجشنبه انجام می گردد.

به گفته وی، برنامه هایی برای بحث در خصوص پرتاب های اخیر موشکی کره شمالی وجود دارد. این منبع گفت: پرتاب های مکرر، امنیت منطقه ای و بین المللی را تضعیف می نماید.

این ششمین پرتاب موشکی در سال 2021 از سوی کره شمالی است. گزارش های قبلی حاکی از آن بود که کره شمالی در 15 سپتامبر دو موشک بالستیک به سمت دریای ژاپن پرتاب کرد. این موشک ها حدود 800 کیلومتر در ارتفاع 60 کیلومتری یا بیشتر پرواز کردند. در 11-12 سپتامبر ، موشک های کروز دوربرد هم آزمایش شدند ، آنها 1500 کیلومتر پرواز کردند.

پیونگ یانگ روز سه شنبه موشک مافوق صوت Hwasong-8 را آزمایش کرد. آموزشگاه علوم دفاعی ملی کره شمالی گفته است کنترل ناوبری موشک ، قابلیت مانور آن ، عملکرد آیرودینامیکی کلاهک نصب شده بر روی آن و بعلاوه کپسول سوخت ارائه شده برای اولین بار در کره شمالی آزمایش شده است.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 20 مهر 1400 بروزرسانی: 20 مهر 1400 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1811

به "نشست شورای امنیت درباره آزمایش های موشکی کره شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست شورای امنیت درباره آزمایش های موشکی کره شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید