نارضایتی از آزادکاران سبک وزن، برطرف ابهام مسافران جهانی در مدوید

به گزارش ایپتن، به گزارش خبرنگاران، پیکارهای کشتی آزاد بازیهای آسیایی 2018 اندونزی در حالی برای شاگردان خادم به خاتمه رسید که آزادکاران اعزامی در نهایت موفق به کسب سه مدال طلا و یک برنز شدند. حسن یزدانی، علیرضا کریمی و پرویز هادی با نمایشی قابل قبول در اوزان 86، 97 و 125 کیلوگرم به طلا رسیدند و رضا اطری هم در وزن 57 کیلوگرم تک مدال برنز تیم ملی را کسب کرد.

نارضایتی از آزادکاران سبک وزن، برطرف ابهام مسافران جهانی در مدوید

در ترکیب تیم اعزامی کشتی آزاد به جاکارتا فقط مصطفی حسین خانی و میثم نصیری در اوزان 74 و 65 کیلوگرم دستشان از مدال کوتاه ماند که شاید بتوان حسرت انگیزترین ناکامی را به حسین خانی نسبت داد. آزادکاری که همواره به باختن در ثانیه های سرانجامی کشتی معروف است و این بار هم در بازیهای آسیایی با شکستی عجیب در واپسین ثانیه های مبارزه با یوهی فوجی ژاپنی به سنت همیشگی خود پایبند ماند!

محمد حسین محبی عضو شورای فنی تیم های ملی کشتی آزاد با توجه به نتایج بازیهای آسیایی و همچنین پیکارهای جهانی پیش رو در مصاحبه با خبرنگاران گفت: تیم اعزامی در کل نتیجه خوبی گرفت اما آنچه مسلم است در اوزان سبک دچار مشکل هستیم و باید بیشتر کار کنیم. بازیهای آسیایی جاکارتا برای ما به سرانجام رسید و حالا باید فکر رقابتهای جهانی باشیم که مطمئنا با وجود رقبای سرسخت در سبک وزن، کار مشکل تری را پیش رو داریم.

وی در ادامه به مردان طلایی کشتی آزاد ایران در بازیهای آسیایی اشاره نمود و گفت: همه خوب بودند اما حساب حسن یزدانی و توانمندی های این آزادکار شکست ناپذیر از همه جداست. او برای چندمین بار نشان داد به چیزی به جز شکست قاطع رقبا و کسب مدال طلا و قهرمانی نمی اندیشد. یزدانی یکی از مهره های اصلی ما در رقابتهای جهانی خواهد بود که امیدوارم بتواند در این آوردگاه مهم و حساس بدرخشد. هر چند که علیرضا کریمی و پرویز هادی هم کارنامه قبولی گرفتند و توانستند با بهترین نتیجه از بازیهای آسیایی خارج شوند.

محبی ادامه داد: علیرضا کریمی کار بسیار سختی را در بازیهای آسیایی پیش رو داشت و با رقبایی سرشاخ شد که از نظر وزن و جثه نسبت به او برتری داشتند. هر چند گفته می گردد او برای وزن 97 کیلوگرم گزینه خوبی است اما به نظر من کریمی باید همچنان در وزن92 کیلوگرم به کارش ادامه دهد. مطمئنا او در 92 کیلو عملکرد بهتری خواهد داشت و می تواند به موفقیت های بزرگی دست یابد.

رئیس هیات کشتی استان کرمانشاه به پرویز هادی در سنگین وزن و آخرین وضعیت برادرزاده خود، دیگر مدعی وزن 125 کیلوگرم اشاره نمود و گفت: پرویز هادی پس از مدتها به میدان آمد و توانست در بازیهای آسیایی با کشتی های خوبی که گرفت به مدال طلا برسد. او یک مدعی توانمند در وزن 125 کیلوگرم است و اگر یداله محبی بخواهد به ترکیب تیم ملی برسد باید توان شکست چنین رقیبی را داشته باشد. البته یداله هم توانایی بالایی در سنگین وزن دارد اما در نهایت فردی به دوبنده تیم ملی دست خواهد یافت که نسبت به دیگر مدعیان برتری داشته باشد.

عضو شورای فنی تیم های ملی کشتی آزاد در ادامه به وضعیت اوزان سبک اشاره نمود و اضافه نمود: همانطور که در بازیهای آسیایی دیدیم ما در اوزان 65 و 74 کیلوگرم موفق به کسب مدال نشدیم. البته این بدان معنا نیست که بچه های ما خیلی ضعیف عمل کردند، بلکه این نشان از حضور رقبای سرسخت آسیایی در اوزان سبک هستیم. به عنوان مثال ژاپنی ها در سبک وزن برنامه ریزی و سرمایه گذاری خوبی کردند و مطمئن باشید ما در المپیک 2020 توکیو شاهد قدرتنمایی این کشتی گیران خواهیم بود. ما در اوزان سبک احتیاج به کار و کوشش بیشتری داریم تا بتوانیم در میادین بعدی در این اوزان صاحب مدال جهانی و المپیک شویم.

محبی در سرانجام گفت: ما برای انتخاب نفرات اعزامی به رقابتهای جهانی در چندین وزن دچار ابهام هستیم که آخرین آنالیز عملکرد نفرات را در تورنمنت بین المللی مدوید انجام خواهیم داد. مطمئنا این میدان تدارکاتی خارجی می تواند به اعضای کادر فنی یاری کند تا بهترین نفرات را در برخی از اوزان شناسایی و برای اعزام به رقابتهای جهانی معرفی نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 آبان 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 45

به "نارضایتی از آزادکاران سبک وزن، برطرف ابهام مسافران جهانی در مدوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نارضایتی از آزادکاران سبک وزن، برطرف ابهام مسافران جهانی در مدوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید