مصطفی ادیب مامور تشکیل کابینه لبنان شد

به گزارش ایپتن، نمایندگان فراکسیون های مختلف مجلس لبنان امروز (دوشنبه) در دیدار با میشل عون رئیس جمهوری این کشور، گزینه های پیشنهادی خود برای تصدی پست نخست وزیری را ارائه کردند. مصطفی ادیب سفیر لبنان در آلمان تا به امروز از بیشترین حمایت برخوردار بوده است.

مصطفی ادیب مامور تشکیل کابینه لبنان شد

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی لبنان (ان ان ای)، کننده حزب دمکراتیک لبنان به ریاست ولید جنبلاط با حضور در کاخ ریاست جمهوری بعبدا در دیدار با عون رئیس جمهوری این کشور گفت: ما به عنوان یک حزب مانند حزب سوسیالیست اهداف عالی داریم و خواستار انتخابات زودهنگام مجلسی به دور از هرگونه گرایش فرقه ای و بر اساس اصول دمکراسی هستیم و تا زمان تحقق آن از دولت می خواهیم تا بر توافق طائف باقی بماند. ما امیدواریم که دولت جدید بر اصلاحات اقتصادی تمرکز کند چرا که ملت لبنان از گرسنگی رنج می برد و جوانان آن برای رسیدن به آینده ای بهتر به خارج از کشور مهاجرت می کنند.

توافق طائف که در سال 1989 در شهر طائف عربستان بین طوائف مختل لبنان بدست آمد، به جنگ داخلی در این کشور انتها داد.

گزارش خبرگزاری لبنان حاکی از آن است که کننده جنبلاط در این دیدار گفت: حزب دمکراتیک و سوسیالیست، ادیب را به عنوان گزینه تشکیل دولت لبنان معرفی می کند و جنبلاط با آرزوی موفقیت برای دولت جدید امیدوار است که کابینه این کشور هر چه سریعتر تشکیل شود.

او با اعلام عدم مشارکت این حزب در دولت تاکید کرد که فشاری برای انتخاب ادیب به عنوان گزینه آنها به منظور تصدی نخست وزیر لبنان وجود نداشته است.

ان ان ای اضافه کرد که به همین دلیل اسعد حردان کننده جبهه ملی نیز پس از دیدار با میشل عون با معرفی ادیب به عنوان نخست وزیر جدید لبنان گفت: ما مخالف هرگونه خلاء قدرت در کشور هستیم و از ثبات و اجماع سیاسی حمایت می کنیم.

سمیر الجسر به کنندگی از جناح المستقبل هم گفت: رئیس جمهوری ما را از تصمیم خود برای معرفی ادیب به عنوان نخست وزیر به منظور تشکیل کابینه جدید لبنان آگاه کرد و ما از آن حمایت می کنیم.

محمد رعد کننده حزب وفاداری به مقاومت لبنن نیز گفت که میشل عون ما را از نامزدی ادیب به عنوان نخست وزیر جدید لبنان آگاه کرد و ما آمادگی کامل خود را برای همکاری مثبت با وی اعلام کرده ایم و همه را به توافق و همکاری با دولت جدید دعوت می کنیم.

بر همین اساس فرید الخازن کننده جبهه میهنی، پس از شرکت در رایزنی های مجلس در کاخ ریاست جمهوری لبنان گفت: ما تصمیم گرفتیم که ادیب را به عنوان نخست وزیر جدید کشور معرفی کنیم و امیدواریم که او از افرادی کاردان در دولت استفاده کند که بتوانند کشور را از ورطه کنونی نجات دهد.

به دنبال انفجار اخیر بندر بیروت در 4 اوت (14 مرداد) و آغاز فشارها به دولت این کشور، حسان دیاب نخست وزیر لبنان استعفای خود و دولتش را به طور رسمی گفت.

منبع: عصر ایران
انتشار: 24 مهر 1399 بروزرسانی: 24 مهر 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1181

به "مصطفی ادیب مامور تشکیل کابینه لبنان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصطفی ادیب مامور تشکیل کابینه لبنان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید