مرگ البغدادی بر انتخابات آمریکا تاثیر اندکی دارد

به گزارش ایپتن، دیپلمات پیشین آمریکا، مبارزه فیزیکی با تروریسم به جای پرداختن به ریشه های آنها را اشتباه استراتژیک خواند و درباره تاثیر مرگ سرکرده گروه تروریستی داعش بر انتخابات آمریکا گفت: تاثیر این مساله، اندک خواهدبود.

مرگ البغدادی بر انتخابات آمریکا تاثیر اندکی دارد

دنیس جت روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار درباره کشته شدن ابوبکر البغدادی و اهمیت آن اضافه کرد: فکر می کنم این مساله همچنان اهمیت دارد. شاید کمتر از آنچه که در گذشته روی داد برای اینکه هیچ کسی امروز مشخصات بن لادن را به یاد نمی آورد اما البغدادی همچنان مهم بود.

وی در پاسخ به اینکه اظهارات ترامپ در روز یکشنبه نشان داد که او به سیستم داخلی آمریکا اعتماد ندارد و هیچ چیزی درباره این عملیات به نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان نگفته در حالی که روسیه را از این عملیات مطلع ساخته است، آیا این مساله بر انتخابات دوباره او تاثیر خواهد داشت، گفت: مشخص نیست او برای چه این کار را انجام داده است اما شک دارم تاثیری داشته باشد.

سفیر پیشین آمریکا در موزامبیک و پرو در دوره کلینتون اضافه کرد: او مجبور بود با روسیه هماهنگی کند تا از تقابل با نیروهایشان جلوگیری شود. شاید او این مساله را به رهبران کنگره پیش از یورش نگفت تا از نشت امنیتی که این عملیات را مختل کند، بپرهیزد.

جت، درباره اینکه تا چه میزان اعلام خبر کشته شدن البغدادی و انجام این عملیات بر انتخابات آینده آمریکا تاثیر خواهدداشت، اظهار کرد: تاثیر این مساله اندک خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که چرا آمریکا تنها به نبرد فیزیکی با گروه های تروریستی اکتفا می کند و به ریشه های شکل گیری این گروه ها مقابله نمی کند، اظهارکرد: به نظر می رسد این اشتباهی است که ما مرتکب می شویم و من فکر می کنم ناکامی در توجه به ریشه های این مساله، یک استراتژی بد است.

استاد امور بین الملل دانشگاه پنسیلوانیا با اشاره به مسئله نفت سوریه و عراق و اینکه آیا جهان باید باور کند که لشکر کشی آمریکا برای مبارزه با تروریسم بوده است، توضیح داد: روشن نیست که چرا او به دنبال کنترل بر نفت می باشد و سخت است بتوان در این باره توضیح داد.

جت در پاسخ به این سوال که حضور نیروهای نظامی دیگر کشورها در سوریه با هماهنگی و مجوز دولت این کشور اجرا شده است در حالی که نیروهای آمریکایی فاقد چنین مجوزی هستند، گفت: دولت سوریه بر قلمرو سرزمینی خود کنترل ندارد که شامل منطقه ای که آمریکایی ها حضور دارند، هم می شود.

خبرنگار پرسید توجه ترامپ به مساله نفت این سوال را مطرح می کند که چه کسانی تاکنون نفت داعش را می خریده اند؟ چرا آمریکا در طول مدت 8 سال گذشته نسبت به درآمد داعش و فروش نفت حساس نبود؟ آیا متحدان آمریکا از داعش نفت دریافت می کرده اند و چرا این مساله اکنون برای ترامپ اهمیت یافته است؟

سفیر پیشین آمریکا در موزامبیک و پرو بدون ارائه پاسخی روشن به این سوالات، اظهار کرد: شاید او برای جلوگیری از استفاده داعش از نفت به عنوان منبع درآمدی چنین کاری کرده باشد که از زمان استفاده آن برای تامین منابع مالی فعالیت های تروریستی بسیار مهم است.

جت در پاسخ به این سوال که چرا نفت از جان انسان ها مهم تر است، یادآور شد: مساله نفت اخیر مطرح شده اما مساله جنگ ساله ادامه داشته است. اوباما کوشید برای مساله بشردوستانه کاری انجام دهد اما نمی خواست که جان نیروهای آمریکایی را به خطر اندازد. اکنون روسیه وارد شده است به خاطر اینکه داشتن یک بندر در سوریه برای او بیشتر از مردم سوریه اهمیت دارد.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 27 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 554

به "مرگ البغدادی بر انتخابات آمریکا تاثیر اندکی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگ البغدادی بر انتخابات آمریکا تاثیر اندکی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید